Politie Tilburg pakt (bromfiets)overlast fietspaden aan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

....en bekeurt daarbij ook maar meteen een speed pedelec op het fietspad.

Lees hier het artikel:

https://tilburg.nieuws.nl/nieuws/40869/ ... paden-aan/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zeg: TOP gemeente + politie Tilburg! Not.

Kijk eens om je heen naar beleid op maat in andere provincies en gemeentes. En vraag eens naar de motivatie van de speed pedelec rijder om voor het fietspad te kiezen.

De speed pedelec rijders staan er voor het onwetende publiek weer lekker op zo: als overlast veroorzakende aso's (wat brommer rijders op het fietspad en opgevoerde scooter rijders m.i. wel zijn) in plaats van als mensen die een gezond, duurzaam en milieuvriendelijk alternatief gebruiken om van A naar B te reizen, liefst zonder daarbij te worden aangereden door een automobilist.

Daar moet ik wel bij vermelden dat ik niet weet hoe hard deze SP'er reed en waar precies. Als die met 45km/u over een druk en smal/SP-ongeschikt fietspad aan het jakkeren was, dan mag-ie van mij meteen naast de politie en gemeente Tilburg op het beklaagdenbankje gaan zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

In R'dam is de voet van de Erasmusbrug is een beruchte plek (in het voorjaar) voor de politiefuik met rollenbank...

De politie controleert dan alle brommers en scooters op vermogen en op rijbaangedrag plus fietsers die hier nogal eens door rood rijden.

Ik heb gisteren de WIllemsbrug maar weer eens genomen. Misschien dat het zaterdagverkeer anders is dan het spitsverkeer door de week want over het algemeen wordt daar harder gereden. Maar ik moet zeggen dat het op zich goed te doen was, zo zag ik in mijn spiegel zelfs een taxichauffeur ruim van tevoren van rijbaan wisselen. Het lijkt erop dat SP/bromfietsen op de rijbaan wat algemener geaccepteerd worden, althans hier in R'dam.
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Irritant gedoe, er van uitgaande inderdaad dat deze speed pedelec een redelijk tempo aanhield. Overigens werd een van de nieuwere forumleden bij zijn eerste ritje op z'n gloednieuwe SP aangehouden door een motoragent, gelukkig alleen een waarschuwing.
Ik verbaas me er trouwens over dat ze niet meer aan die snorfietsen doen, nagenoeg alle snorfietsen die ik zie rijden veel te hard. Het meest bizarre vind ik de situatie dat ik in de stad heel hard probeer te fietsen op de rijbaan en dan rechts wordt ingehaald door een snorfiets op het fietspad. Dit is me meerdere keren overkomen.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja herkenbaar! Echt een hele bizarre ervaring. Daar rij je dan met je helm op tussen alle auto's, bussen en vrachtwagens op de rijbaan, zie je zo'n opgevoerde scooterrijder zonder helm met 50km/u over het fietspad knetteren. Ik blijf het de omgekeerde wereld vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Precies, vandaar de rollenbank, want de snorfietsen die opgevoerd zijn pikt de politie er dan zo uit. Alles met een kenteken moet langs de fuik :cool2:

Het wordt nog wel grappig als de opgevoerde 25 km/h pedelecs eruit gehaald gaan worden. Maar ik heb nog nergens gelezen dat die groep prioriteit heeft.
Plaats reactie