Klever en Stromer scoren hoog in de AD Fietstest 2021

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag is de uitslag van de AD fietstest gepubliceerd:

https://www.bd.nl/auto/dit-zijn-de-best ... ~a8134fbf/


In de categorie Speed Pedelecs tot 5.000 euro werd de Stromer ST1 als beste getest.
De tweede plaats is voor de Klever X Speed Original. Ook de titel 'beste koop' gaat naar Klever.

Bij de Speed Pedelecs duurder dan 5.000 euro kwam de Klever X Alpha 45 als beste uit de bus.
De tweede plaats is voor de Stromer ST3.
De Koga Pace B20 wordt derde en is uitgeroepen tot 'beste koop',


uitslag fietstest.PNG
uitslag fietstest.PNG (57.98 KiB) 1954 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In het verleden hebben we de AD Fietstest flink afgefakkeld.

En terecht, want lang niet alle merken (waaronder b.v. marktleider Stromer) werden getest en de verslaglegging/criteria van de 'testers' was deplorabel. De doorgestoken AD Haringtest en Oliebollentest, waarbij middenstanders compleet geruïneerd werden omdat ze hun producten niet bij leveranciers afnamen die achter de schermen de uitslag bepaalden, hielpen ook niet echt.

Het AD poogt het imago van nep-tester nu van zich af te schudden door transparanter te zijn over de procedure, er komt een notaris aan te pas en ze benadrukken dat fabrikanten geen invloed hebben op de testuitslagen.


Betrouwbaar of niet. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar veel speed pedelecs getest en in dit geval kan ik mij wel vinden in de uitslag. In het hogere segment heb ik geen betere SP kunnen vinden dan de Klever X Alpha 45. Daarom heb ik 'm ook gekocht. Terechte tweede plek voor de ST3, die ik destijds bij de lancering meteen zou hebben gekocht als ik toen niet al een Stromer ST2 S had gehad.

In de categorie onder de 5000 euro denk ik dat de Stromer ST1 en de Klever X Speed elkaar nauwelijks ontlopen. Bij de X Speed krijg je net wat meer kwaliteit afmontage voor je geld, bij de Stromer ST1 meer design en actieradius.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De fietstest uit 2018? Zie datum artikel
Wordt nog gesproken over de oude ST2
Mogelijk heb je artikelen verwisseld
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Snap deze organisatie niet helemaal. Onafhankelijk?

https://fietstest.nl/fietsen/speed-pedelecs/

Rechtstreeks uit het AD

https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-b ... 134fbf/
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

X-speed original beste koop is natuurlijk niet zo raar, is ook meer een EOL/ restpartij welke zodoende scherp weg gezet wordt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij Klever vieren ze feest.

Snap ik wel. Ik denk dat deze testuitslag het merk stevig in de belangstelling van het grotere publiek gaat plaatsen.


ADR fietstest Klever.PNG
ADR fietstest Klever.PNG (1.04 MiB) 1546 keer bekeken
ADR fietstest Klever 2.PNG
ADR fietstest Klever 2.PNG (1.15 MiB) 1546 keer bekeken
Bron foto's: Insta Klever Moblity Benelux
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 26 mei 2021, 22:30 Bij Klever vieren ze feest.

Snap ik wel. Ik denk dat deze testuitslag het merk stevig in de belangstelling van het grotere publiek gaat plaatsen.
Goed voor ons als consument toch. Er moet wel wat concurrentie zijn op de markt, qua prijs en techniek. En met lagere prijs komen er meer rijders, goed voor de zichtbaarheid en daarmee veiligheid op de weg.
Plaats reactie