Verkeersruzie tussen Speed Pedelec rijder en taxichauffeur

Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Er is heel veel over te zeggen, van de kant van de SP en van de kant van de taxichauffeur.
Als ik als SPer van rechts kwam en ik zou inderdaad de situatie al ruim voordat ik bij de kruising kom overzien hebben en dus de taxi zag, zou ik voorzichtiger de kruising naderen.
Als taxichauffeur zie je dat er nog genoeg ruimte tussen jou en de SPer is en had je daar ook op kunnen anticiperen door er achter te blijven.
Aan het commentaar van de taxichauffeur te horen dacht hij dat de SPer daar niet thuis hoorde en claxonneerde daarom, dat geeft een tegenreactie bij de SPer door te reageren zoals hij doet.
Allebei, volgens mij, niet de beste reactie maar wel begrijpelijk.
Zelf rijd ik op een bus en ik kom dagelijks dit soort situaties tegen waarbij mensen (bewust of onbewust) een verkeerde afweging maken.
Diverse keren zat er iemand naast mij en zei dan dat ik moest claxonneren of met groot licht seinen om duidelijk te maken dat hij of zij fout zat.
Als ik dat inderdaad zou doen haal ik de tijden die ik krijg op geen enkele rit meer en kom ik overal te laat.
Gewoon laten rijden, lopen, fietsen of wat dan ook, wat mijn gevoel op dat moment ook zegt... rustig de weg vervolgen.
Als beroeps chauffeur kijk je al ver vooruit (als het goed is) en zie je wat er mogelijk gaat gebeuren, hetzelfde als ik op mijn motor stap.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Plaats reactie