Verkeersruzie tussen Speed Pedelec rijder en taxichauffeur

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens. Als ik zo gesneden word dan word ik ook wel eens pislink, maar als ik mijn met daarvoor niet aan de regels gehouden heb is dat voor mij eerder een moment van reflectie dan van agressie.

Fiets voor zo'n bus zetten en verhaal halen zou ik ook gedaan hebben, maar dan zonder schelden of agressie. Daarmee los je immers helemaal niks op.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In dit specifieke geval begint het allemaal met een overtreding van de SP'er ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik snap niet zo goed wat het belang van het negeren van het STOP bord in het verhaal is. Hooguit dat deze persoon zich ook niet aan alle regels houdt, maar de afstand tussen busje en SP wordt ik nou echt niet warm of koud van. Dit is als ik de snelheid van het busje tov de SP bekijk echt geen issue.
Als ik 500 meter voordat ik overhoop gereden wordt door iemand die mij geen voorrang verleent terwijl ik dat wel heb door het rode licht rij is het opeens mijn schuld?

Ik vind het een bijzonder slechte inschatting van de taxichauffeur van de eigen en SP snelheid wat dus resulteert in het snijden van een SP-er die daarbij zijn beheersing verliest en probeert de auto te slopen en later nog de auto blokkeert en nog wat zinloos begint te kafferen ipv gewoon ff uitleggen wat hij kut vond.

Just my 2 cents
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Aha, da’s in mijn buurt. Ik ken het daar.

Commentator “hij mag dus eigenlijk gewoon niet op het fietspad rijden.
Twee overbodige woorden die het feit in twijfel trekken.

De SP bestuurder had midden op zijn rijstrook moeten rijden. Alle ruimte pakken die je kunt pakken om twijfelachtige inhalers zoals deze “taxi”chauffeur achter zich te houden.

Over de beroepschauffeur: hier in de buurt rijden zwermen van deze busjes rond met klanten achterin (naar en van de dagbesteding) zoals hij beschrijft. Deze chauffeurs vangen al AOW en rijden meestal als Stoffel de schildpad. Als je die ziet rijden wil je er graag voor want het zijn rijdende chicanes.

Het goede van de klap tegen de spiegel: er kwam een gesprek en er wordt ook weer eens aandacht gegeven aan de SP die op de rijbaan moet.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 11 apr 2021, 22:04 Ik snap niet zo goed wat het belang van het negeren van het STOP bord in het verhaal is.
De SP-er zet de toon.

Dat betekent niet dat-ie het verdient om gesneden te worden. En dat betekent ook niet dat-ie het recht had om de spiegel van dat taxibusje een lel te geven en een stukje verderop ruzie te gaan maken met de chauffeur.

Persoonlijk moet ik van allebei deze types niks hebben: een onbenul in een taxibusje en een opgefokt mannetje op een SP, komt alleen maar ellende van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De SPer komt uit de polder en kan honderden meters voor de kruising links al zien welk verkeer eraan komt. Er staat daar links voor de kruising 1 huis en in deze tijd van jaar heb je ruim zicht omdat de bladeren van de bomen zijn. De weg waar de SPer op afslaat mag je 50 km/uur. De SPer had ook de gang er goed in, dus ik begrijp niet waarom de buschauffeur wilde inhalen. 200 meter verder is een krappe en onoverzichtelijke T-kruising waar hij gegarandeerd een rijdend opstakel voor de SPer was geweest.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Als ik zo'n taxibusje zie aankomen gooi ik hem er ook voor als dat nog lukt. Eenmaal achter die dingen kan je wel gaan bellen dat je wat later komt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 11 apr 2021, 22:26 De SPer komt uit de polder en kan honderden meters voor de kruising links al zien welk verkeer eraan komt.
Dat betekent niet dat de taxichauffeur de SP-er ook heeft zien aankomen. Zeker de types niet waarvan ik nu begrijp dat ze in die busjes rondrijden. Die kijken niet verder dan het eind van hun eigen motorkap. Ze verwachten dat mensen die de kruising benaderen eerst volledig tot stilstand komen, want daar staat een stopbord.
mboelis schreef: 11 apr 2021, 22:26 De SPer had ook de gang er goed in, dus ik begrijp niet waarom de buschauffeur wilde inhalen. 200 meter verder is een krappe en onoverzichtelijke T-kruising waar hij gegarandeerd een rijdend opstakel voor de SPer was geweest.
Ik praat het niet goed, maar actie=reactie.

Mensen die, of ze nou op een SP zitten of wat anders, verkeersregels overtreden omdat ze dat nodig vinden (taxi = te traag) en omdat ze zelf vinden dat het prima kan zo (ik overzie het, dus dat stopbord geldt niet voor mij) realiseren niet wat het effect van hun gedrag op andere weggebruikers is. (Schrik, ergernis, agressie e.d.) De taxichauffeur beschouwt de SP-er nu als rijdend obstakel...

Ik geef de voorkeur aan een defensievere rijstijl, dan krijg je dit soort conflicten ook niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

ja....volgens de letter van de wet had de SP-er volledig tot stilstand moeten komen voor hij de kruising op reed.

Maar was dat nou echt een probleem? Nee, niet echt toch, want er was meer dan voldoende ruimte.

Vervolgens toetert alfred direct al.
Stel je niet zo aan met je getoeter. Je toetert omdat je denkt dat hij daar niet hoort te rijden. Niet omdat er gevaar is. Laat handhaven op verkeersregels lekker aan het daartoe bevoegd gezag over joh.
Toeteren doet ook iets met de gemoedstoestand van de SP-er

Als iedereen het volgen van de letter van de wet zo belangrijk vind in de beoordeling van deze casus, kun je in ieder geval zeggen dat ze tot nu beiden iets hebben gedaan wat niet mag: niet gestopt en getoeterd zonder dreigend gevaar.
Dus staan ze gelijk.

Dat koekenbakker Alfred vervolgens op een debiele manier wil inhalen en de SP-er in direct gevaar brengt vind ik zeker reden voor de SP-er om van zich te laten horen.
Maar tegen spiegels meppen en de weg blokkeren is "not done".
Alhoewel ik zelf ook wel eens in een situatie terecht ben gekomen dat ik gevaar liep. Dat doet iets met endorfines, adrenalines etc en kan wel eens oorzaak zijn van een ondoordachte en heftigere reactie dan iemand normaal zou doen.

Samengevat: take a chill pill en geef elkaar een beetje ruimte. reageer niet te heftig op iemands fout, dan krijg je ook geen heftige reactie terug.
En zo is het leven voor iedereen leuker,
ST3 cool white - sport - 983Wh
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Even lekker chargerend ;p
Misschien is dit nu wel het probleem van de SP.
We zijn het niet met elkaar eens over op welke plek we willen rijden, (brom/)fietspad of op de rijbaan, maar vooral wel wat ons even op dat moment het beste lijkt/ het beste uitkomt. (zie o.a. topic over de petitie)
En verkeersregels gelden voor alle anderen, maar niet voor de SP. (net als bij meer verkeersdeelnemers hoor)
Maar aan de andere kant verwachten we wel meer begrip van het overige verkeer.
Daar zit ergens wel een tegenstrijdigheid.

Er bestaat geen gelijk staan met overtredingen begaan, ga er maar vanuit dat altijd 1 het onderspit gaat delven of maar 1 het aangerekend wordt.
Plaats reactie