Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 03 mar 2018, 22:16 Ik snap natuurlijk goed dat de mensen uitwijken naar omliggende kernen als ergens het gemak verdwijnt. Maar net als met het rookverbod; het hoeft echt niet te betekenen dat alles kapot/failliet gaat.
Met oorzaak-gevolg-relaties wordt inderdaad maar al te graag lekker rondgehusseld zodat het "verhaal" weer aansluit bij het beoogde beleid, of het totale gebrek daaraan.

Wanneer je in de bekende winkelstraten van de grote steden kijkt, dan zie je alleen maar meer van hetzelfde uit altijd dezelfde ketens: H&M, HEMA, Blokker, Xenos, Hönkemuller, Sacha, Jack&Jones, C&A, Manfield en ga zo maar door aan totaal niet-boeiende zaken, vaak nog met meerdere vestigingen binnen een paar 100 meter ook, met als absolute nachtmerrie de Amsterdamse Kalverstraat. Dan heb ik er in ieder geval helemaal niks meer te zoeken.

Hetzelfde geldt inmiddels voor de woon- en klusboulevards. Mij niet gezien bij altijd maar weer de Kwantum, Leenbakker, Praxis, Retteketet, Halfords etc. Met auto, zonder auto, het maakt me niet uit, ik heb niks te zoeken bij die grootstedelijke eenheidsworst. Mijn absolute nachtmerrie: winkelcentrum De Centrale in Leeuwarden. Dat is feitelijk één grote parkeerplaats, met daar omheen alle voornoemde winkels. Brrr.

Het gaat in de binnensteden niet alleen om nieuwe manieren van bereikbaarheid en de strijd met het www, maar ook om grondprijzen, monopolies, gemeentelijk beleid, diversiteit, conservatieve winkeliers en winkeliersverenigingen etc. etc. etc. En dus zoek ik mijn heil in de aanloopstraatjes (mooi voorbeeld: de Utrechtse Twijnstraat of de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden), en op het internet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromend schreef: 02 mar 2018, 20:19 Mooie reportage over Spitsbergen bij de EO zojuist. Krachtig signaal.
Vanmorgen ook even naar gekeken, ik ben minder onder de indruk van de suggestie dat het poolijs zucht onder de gevolgen van menselijke CO2-uitstoot. Ik lag wel helemaal dubbel toen de deelnemende CEO's emotioneel werden... :ai :bj
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Random schreef: 03 mar 2018, 22:16
LNY schreef: 02 mar 2018, 09:52 Ik geloof zeker wel dat er minder mensen komen als je niet meer met de auto vlakbij kan parkeren. Ik ben namelijk zelf zo iemand die zich daar door laat leiden.

Als ik kan kiezen uit winkelen in een stad waar ik niet vlakbij de winkels kan parkeren of een stad waar dat wel kan, dan kies is voor het laatste. Ik moet al met genoeg zooi sjouwen (gekochte spullen, maar ook alles wat je mee zeult als je een kleine peuter bij je hebt) als ik ga shoppen, dan ga ik zeker niet te ver lopen.
Als voorbeeld: Ik woon in de driehoek tussen Amsterdam, Alkmaar en Haarlem.
Ik vertik het om naar Amsterdam of Haarlem te gaan, omdat ik daar tegen parkeergedoe (ver lopen/ lang zoeken/ duur) aan loop.
Alkmaar is voor mij dan een schitterend alternatief met gegarandeerd voldoende parkeergelegenheid in het centrum.

Niet alleen het weren van auto's heeft effect op het aantal bezoekers. Ook parkeertarieven.
In gemeentes en winkelcentra rondom Zwolle is de hoeveelheid bezoekers enorm toegenomen toen de parkeertarieven in Zwolle flink verhoogd werden. Dit ging ten koste van bezoekers aan Zwolle.
Dat gaat dan niet zozeer om de fun shoppers, maar om mensen die gericht en voor iets specifieks komen. Die blijven dan weg. Je zag het winkelaanbod in het centrum daardoor ook veranderen. Slagers, bloemisten, bakkers, etc., waar je even snel wat ging halen, verdwenen bijna allemaal en werden vervangen door nog meer kledingwinkels.
alle verandering doet pijn en roept hier en daar weerstand op, dat is prima. Heeft tijd nodig, en een stukje bewustwording denk ik, inzicht in de noodzaak.
Ik heb ook kleine kinderen, 3stuks.
Daar ga ik sowieso niet echt mee funshoppen in een stad. Of even iets groots kopen. Zou niet weten wat ook.
Wel naar de Sint in tocht bv in Utrecht. Voor een paar eu parkeren en met de bus naar het centrum. Maakt het uitje voor ze helemaal compleet,die harmonicabus :)
Weekboodschappen kunnen het best buiten t centrum worden gedaan.
Een tv bestel ik wel via www, vriezer ook. Die neem ik niet mee in de bus nee :P
Time for change :bi
Maar uiteraard: ieder zo zijn wensen/feestje :cool2:
Ik snap natuurlijk goed dat de mensen uitwijken naar omliggende kernen als ergens het gemak verdwijnt. Maar net als met het rookverbod; het hoeft echt niet te betekenen dat alles kapot/failliet gaat.
:ay

@LNY Bij de snor- en bromfietsregelgeving in Arnhem wordt geen onderscheidt in twee- en viertaktmotor gemaakt. Deze differentiatie, hoe juist ook, is om praktische reden niet zinvol. Beter werkt het landelijk verbod op de verkoop van tweetaktmotor brommers en scooters dat vanaf 1-1-2018 van kracht is. Dit faseert de meest vervuilende motoren binnen een tiental jaren uit.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Stromeur schreef: 03 mar 2018, 22:52
Random schreef: 03 mar 2018, 22:16 Ik snap natuurlijk goed dat de mensen uitwijken naar omliggende kernen als ergens het gemak verdwijnt. Maar net als met het rookverbod; het hoeft echt niet te betekenen dat alles kapot/failliet gaat.
En dus zoek ik mijn heil in de aanloopstraatjes (mooi voorbeeld: de Utrechtse Twijnstraat of de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden), en op het internet.
:ba Had ik dat geweten van die twijnstraat, was ik daar ook even langsgestromerd net. Hoewel, het laatste stuk van mn film maakte ik kennelijk een fout, die staat er niet op.
(zie het video-topic later, stukje ron-dom en auwegrag))

Wat betreft die eenheidsworst; helemaal mee eens. Begrijp er niks van dat mensen met zijn allen op 2e paasdag (ofzo) files veroorzaken om bij de meubelboulevard elkaar te irriteren :dwarf:
Maar goed, dat kan ik zelf ook gewoon niet aan, haha, dan moet ik een paar dagen bij komen daarna.
En verder politiek: :aq
Ik geloof er best in dat langzaam de mensheid weer een bewustere fase in gaat. Bewuster omgaan met je omgeving, met wat je eet, met wat je uitstoot, met wat je jezelf aan doet wanneer je een ander pijn doet, enz.
Hippie yo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 05 mar 2018, 16:34 Wat betreft die eenheidsworst; helemaal mee eens. Begrijp er niks van dat mensen met zijn allen op 2e paasdag (ofzo) files veroorzaken om bij de meubelboulevard elkaar te irriteren :dwarf:
Maar goed, dat kan ik zelf ook gewoon niet aan, haha, dan moet ik een paar dagen bij komen daarna.
Ik ook niet. Een bezoekje aan de Ikea op zo'n dag heeft me ooit eens een relatie gekost. Qua stress :ai

De Twijnstraat was toen ik nog in Utrecht woonde een behoorlijk verpauperd winkelstraatje, met een groezelige kroeg, daarnaast nog een groezelige kroeg, een evenzo groezelige snackbar, een kraakpand, een bakkertje waar je zowel 's nachts als overdag de muizen door de etalage zag rennen, een vergeten Expert-filiaal dat heel erg probeerde om niet groezelig te zijn etc. Het is een superkort straatje, en nu zitten er bijna allemaal leuke ondernemers. Het loopt nog wat door richting de Oude Gracht. (Totdat je daar op de grote winkelketens van het centrum stuit.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Je relatie nog wel :shock: aiii.
Twijnstraat, ik ken het, heb zelf in zuilen gewoond, en overvecht, de 2 poarels van utreg :bj
Heb vandaag de twijnstraat bijna aangetikt, maar net niet.
Is een leuk straatje ja.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Raadsbesluit Arnhem, is mooi verjaardagskado: https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~ad62ed57/
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~a5eba012/
motie groenlinks milieuzone arnhem.jpg
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik ben er klaar mee.....gisteren mijn dieselauto verkocht.... de reden is eigenlijk dat ik hem door de Stromer niet meer nodig heb, maar toch.....
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie