Voor Arnhem zouden er 4 transfers moeten komen:
- bij het Dorp voor verkeer uit het westen (diverse terreinen rondom Amsterdamsestraatweg/Schelmseweg)
- bij het Gelredome voor verkeer uit het zuiden (uitbreiding parkeergelegenheid mogelijk ten westen van het Gelredome)
- bij IJsseloord II voor verkeer uit het oosten (sportvelden Het Lange Water)
- bij de carpoolplaats Arnhem-Noord voor verkeer uit het noorden tussen de Schelmseweg, Monnikensteeg en Apeldoornseweg
Als het low-cost moet of/en om op te starten alleen bij het Gelredome en de carpoolplaats... parkeren en transferbus voor € 5,00 per dag, hoe ingewikkeld kan het zijn?
Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004
Ik geloof er dus helemaal niks van dat dat slecht is voor de winkels. Ja, voor de grote winkels waar je dagelijkse boodschapen doet misschien. Maar voor het fun-shoppen, slenteren door een mooie binnenstad met leuke winkeltjes? Dan wil je juist geen auto’ s tegenkomen toch? Daan zijn grote parkeerterreinen aan de randen van de stad met (elektrisch) OV nar de binnenstad een heel goede en betaalbare oplossing. Den Boch doet het deels zo, voor 4 euro parkeren en OV.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Ik geloof zeker wel dat er minder mensen komen als je niet meer met de auto vlakbij kan parkeren. Ik ben namelijk zelf zo iemand die zich daar door laat leiden.
Als ik kan kiezen uit winkelen in een stad waar ik niet vlakbij de winkels kan parkeren of een stad waar dat wel kan, dan kies is voor het laatste. Ik moet al met genoeg zooi sjouwen (gekochte spullen, maar ook alles wat je mee zeult als je een kleine peuter bij je hebt) als ik ga shoppen, dan ga ik zeker niet te ver lopen.
Als voorbeeld: Ik woon in de driehoek tussen Amsterdam, Alkmaar en Haarlem.
Ik vertik het om naar Amsterdam of Haarlem te gaan, omdat ik daar tegen parkeergedoe (ver lopen/ lang zoeken/ duur) aan loop.
Alkmaar is voor mij dan een schitterend alternatief met gegarandeerd voldoende parkeergelegenheid in het centrum.
Niet alleen het weren van auto's heeft effect op het aantal bezoekers. Ook parkeertarieven.
In gemeentes en winkelcentra rondom Zwolle is de hoeveelheid bezoekers enorm toegenomen toen de parkeertarieven in Zwolle flink verhoogd werden. Dit ging ten koste van bezoekers aan Zwolle.
Dat gaat dan niet zozeer om de fun shoppers, maar om mensen die gericht en voor iets specifieks komen. Die blijven dan weg. Je zag het winkelaanbod in het centrum daardoor ook veranderen. Slagers, bloemisten, bakkers, etc., waar je even snel wat ging halen, verdwenen bijna allemaal en werden vervangen door nog meer kledingwinkels.
Als ik kan kiezen uit winkelen in een stad waar ik niet vlakbij de winkels kan parkeren of een stad waar dat wel kan, dan kies is voor het laatste. Ik moet al met genoeg zooi sjouwen (gekochte spullen, maar ook alles wat je mee zeult als je een kleine peuter bij je hebt) als ik ga shoppen, dan ga ik zeker niet te ver lopen.
Als voorbeeld: Ik woon in de driehoek tussen Amsterdam, Alkmaar en Haarlem.
Ik vertik het om naar Amsterdam of Haarlem te gaan, omdat ik daar tegen parkeergedoe (ver lopen/ lang zoeken/ duur) aan loop.
Alkmaar is voor mij dan een schitterend alternatief met gegarandeerd voldoende parkeergelegenheid in het centrum.
Niet alleen het weren van auto's heeft effect op het aantal bezoekers. Ook parkeertarieven.
In gemeentes en winkelcentra rondom Zwolle is de hoeveelheid bezoekers enorm toegenomen toen de parkeertarieven in Zwolle flink verhoogd werden. Dit ging ten koste van bezoekers aan Zwolle.
Dat gaat dan niet zozeer om de fun shoppers, maar om mensen die gericht en voor iets specifieks komen. Die blijven dan weg. Je zag het winkelaanbod in het centrum daardoor ook veranderen. Slagers, bloemisten, bakkers, etc., waar je even snel wat ging halen, verdwenen bijna allemaal en werden vervangen door nog meer kledingwinkels.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Het verkeer in Tokyo kan je niet vergelijken met hier. Het is daar immens druk en plaats om te fietsen is er niet (al doen ze het wel )
Ze hadden daar een enorm smogprobleem, te vergelijken met de huidige Chinese grootsteden, en hebben dat simpelweg uitgebannen door alle taxi's op gas te laten rijden en diesel te bannen.
Maar ik vind het wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan, al zou ik dan liever hun stipte treinen importeren.
Scheldelaan-Stromer
Met name het argument dat ze geen grote aankopen meer doen vind ik echt volslagen onzin. Alsof ik een dagje ga winkelen in Utrecht en dan grote aankopen onder de arm meesleur naar de auto die ergens in een garage staat aan de rand van het winkelcentrum. Hoe kan het trouwens dat er meer detailhandel komt in de grote steden de laatste tijd en dat veel detailhandel failliet gaat in de kleinere steden in de buurt. Niet door het parkeerbeleid. Mensen willen veel aanbod en er een leuk uitje van maken dus ga je naar de grote stad.
Verbaast me dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zitten dat grote aankopen zoals TV's e.d. tegenwoordig bijna allemaal via internet gaan. Wat ze ook zouden kunnen doen is een thuisbrengservice aanbieden voor grote aankopen of bij de P+R waar mijn auto staat een afhaalpunt. Scheelt mij slepen. Vernieuwen heet dat ....
Toekomst is toch echt parkeren aan de randen van de grote steden en dan snel, comfortabel de stad in. Utrecht 5 euro de hele dag parkeren inclusief OV de stad in. Parkeren in de stad is veel duurder. Is echt een kwestie van gewenning. Wil je voor de deur parkeren moet de bij de kleine steden zijn.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
In stand houden van mythes is belangrijk voor partijen om hun belangen te behouden.
Failliet gaat detailhandel door internetverkoop. Zo duidelijk als wat. 80% van de mensen wil autorarme binnensteden. Dit vraagt creativiteit van mobilisten.
Failliet gaat detailhandel door internetverkoop. Zo duidelijk als wat. 80% van de mensen wil autorarme binnensteden. Dit vraagt creativiteit van mobilisten.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
alle verandering doet pijn en roept hier en daar weerstand op, dat is prima. Heeft tijd nodig, en een stukje bewustwording denk ik, inzicht in de noodzaak.LNY schreef: ↑02 mar 2018, 09:52 Ik geloof zeker wel dat er minder mensen komen als je niet meer met de auto vlakbij kan parkeren. Ik ben namelijk zelf zo iemand die zich daar door laat leiden.
Als ik kan kiezen uit winkelen in een stad waar ik niet vlakbij de winkels kan parkeren of een stad waar dat wel kan, dan kies is voor het laatste. Ik moet al met genoeg zooi sjouwen (gekochte spullen, maar ook alles wat je mee zeult als je een kleine peuter bij je hebt) als ik ga shoppen, dan ga ik zeker niet te ver lopen.
Als voorbeeld: Ik woon in de driehoek tussen Amsterdam, Alkmaar en Haarlem.
Ik vertik het om naar Amsterdam of Haarlem te gaan, omdat ik daar tegen parkeergedoe (ver lopen/ lang zoeken/ duur) aan loop.
Alkmaar is voor mij dan een schitterend alternatief met gegarandeerd voldoende parkeergelegenheid in het centrum.
Niet alleen het weren van auto's heeft effect op het aantal bezoekers. Ook parkeertarieven.
In gemeentes en winkelcentra rondom Zwolle is de hoeveelheid bezoekers enorm toegenomen toen de parkeertarieven in Zwolle flink verhoogd werden. Dit ging ten koste van bezoekers aan Zwolle.
Dat gaat dan niet zozeer om de fun shoppers, maar om mensen die gericht en voor iets specifieks komen. Die blijven dan weg. Je zag het winkelaanbod in het centrum daardoor ook veranderen. Slagers, bloemisten, bakkers, etc., waar je even snel wat ging halen, verdwenen bijna allemaal en werden vervangen door nog meer kledingwinkels.
Ik heb ook kleine kinderen, 3stuks.
Daar ga ik sowieso niet echt mee funshoppen in een stad. Of even iets groots kopen. Zou niet weten wat ook.
Wel naar de Sint in tocht bv in Utrecht. Voor een paar eu parkeren en met de bus naar het centrum. Maakt het uitje voor ze helemaal compleet,die harmonicabus
Weekboodschappen kunnen het best buiten t centrum worden gedaan.
Een tv bestel ik wel via www, vriezer ook. Die neem ik niet mee in de bus nee
Time for change
Maar uiteraard: ieder zo zijn wensen/feestje
Ik snap natuurlijk goed dat de mensen uitwijken naar omliggende kernen als ergens het gemak verdwijnt. Maar net als met het rookverbod; het hoeft echt niet te betekenen dat alles kapot/failliet gaat.