Pagina 4 van 10

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 10:27
door Golvas
hearquad schreef: 09 aug 2021, 19:16 Revisie is overigens uitgevoerd door fietsaccu-revisie.nl
fietsaccu-revisie.nl = Heskon, zie openingspost van dit topic ... op het Zwitserse Stromerforum is er ook een ervaring gepost : https://www.stromerforum.ch/showthread.php?tid=3255
Jan-Willem Wisselink schreef: 10 aug 2021, 08:24 Waar komt die waarde vandaan?
Die vind je terug op de website van fietsaccu-revisie.nl ... niet bij de 983Wh, wel bij de 814Wh : https://www.fietsaccu-revisie.nl/stromer-bq814

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 11:55
door Jan-Willem Wisselink
hearquad schreef: 09 aug 2021, 19:16 ....De cellen zijn vervangen (13x6 dus) en de originele BMS is behouden...
Hebben de 983Wh en de 815Wh dezelfde cell-configuratie dan? 13x6? (Zie ook Jins quote)

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 12:52
door Stromeur
Golvas schreef: 10 aug 2021, 10:27
Jan-Willem Wisselink schreef: 10 aug 2021, 08:24 Waar komt die waarde vandaan?
Die vind je terug op de website van fietsaccu-revisie.nl ... niet bij de 983Wh, wel bij de 814Wh : https://www.fietsaccu-revisie.nl/stromer-bq814
Dan is dit mogelijk geen ST2 S, maar een reguliere Stromer ST2, model Sport (herenmodel).

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 13:05
door Golvas
Een custom ST2S met 835Wh en witte lak ... :D

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 13:58
door Stromeur
Zie ik alles in die quote, behalve 'white' :bu:

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 14:23
door Edgecrusher
Onderschrift:

ST2S 2018 White 8000Km
835Wh refurbished
Continental Urban 55-559
Brooks Conqueror

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 10 aug 2021, 19:23
door Jins
Jan-Willem Wisselink schreef: 10 aug 2021, 11:55
hearquad schreef: 09 aug 2021, 19:16 ....De cellen zijn vervangen (13x6 dus) en de originele BMS is behouden...
Hebben de 983Wh en de 815Wh dezelfde cell-configuratie dan? 13x6? (Zie ook Jins quote)
Je hebt cellen in verschillende “gradaties”. Voor een 18650 van 3500mAh tot 2000mAh. Welke je gebruikt om je accu te maken bepaald de totale capaciteit. Dus dezelfde configuratie kan verschillende Wh hebben.
Alleen op Ali hebben ze er ook van 9000mAh maar daar zou een komma moeten tussenstaan :lol:

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 11 aug 2021, 09:25
door Jan-Willem Wisselink
Also; dank! Op zich ook wel logisch, daar de accu ook 48volt voor het drive systeem moet leveren.

En op Ali staan wel meer dingen die 10x beter zijn dan normaal :lol:

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 16 aug 2021, 17:59
door Lexveen
Heb dit alles met belangstelling gelezen, want mijn blauwe accu levert bij lange na geen 983 Wh en ik voel aankomen dat ik ook voor het vervangings/opfris-vraagstuk kom te staan. Dat de accu wat zwak was vermoedde ik al even (ik had er zelfs al eens een discussie over gestart), maar vandaag werd dat gevoel nmm geobjectiveerd.
Vandaag een ritje gereden van 73 km gereden op mijn ST1X E-bike op max ondersteuning, dus voortdurend tegen de 29 km/uur. Start met een 100% volle accu, flinke wind tegen heen, wind mee terug bij een graadje of 18. Thuisgekomen nog 8% over, dus 92% verbruikt. Volgens de Stromer-app heb ik tijdens deze rit 490Wh verbruikt. Dat zou dus betekenen dat ik maar 532 Wh uit deze accu kan persen.
Nu lees ik dat er veel s-pedelec rijders zijn die met 45 km/uur 60-70 km halen dus voor een E-bike met 29 km/uur zou er toch meer in moeten zitten.
Is deze accu nog gezond of moet ik gaan sparen?

Re: 9 facts about refurbishing e-bike batteries

Geplaatst: 16 aug 2021, 18:35
door Stromeur
Je dealer kan de actuele SOH van je accu in de Stromer Portal uitlezen. Hoef je niet fysiek voor langs, gewoon even bellen of mailen.