9 facts about refurbishing e-bike batteries

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

mrstrom schreef: 26 mei 2021, 10:38 Ik denk dat het te veel aandacht krijgt op het Forum, maar dat er weinige zijn die er echt last van hebben.
Daar heb je gelijk in.

Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat a: Stromer accu's van goede kwaliteit zijn b: de meesten met een 983Wh accu rondrijden en gemiddeld 20-25 enkele reis fietsen, dus je kunt heeeeeeeel lang door voordat degeneratie die afstand onmogelijk maakt en c: velen hun Stromer rond het aflopen van de garantieperiode verkopen/inruilen voor een nieuwe.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands

@FreddyH,
Jouw quote zegt precies wat je ook doet:
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Ben benieuwd naar het antwoord... :D
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

mrstrom schreef: 26 mei 2021, 10:38 Ik denk dat het te veel aandacht krijgt op het Forum, maar dat er weinige zijn die er echt last van hebben.
Degenen die 20 km enkele reis WW doen en verder de fiets niet gebruiken hebben er weinig last van. Degenen die 40+ km enkele reis doen of de fiets ook voor andere zaken gebruiken hebben er wel last van. Soms al vrij snel (zoals ik met mijn toen nog 735 Wh accu).
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
FreddyH
Netherlands

Trafficleader schreef: 26 mei 2021, 12:56 @FreddyH,
Jouw quote zegt precies wat je ook doet:
(Baz Luhrmann)
Ben benieuwd naar het antwoord... :D
Ik ben even niet mee :bn:
(Baz Luhrmann)
Peerke1960
Micronesia
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 16001

And so do I
41 km enkel en onder slechtere omstandigheden een lege batterij. Dit binnen twee jaar. En nu hopen dat ie nog verder degenereert......
Met groet, Peter
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Peerke1960 schreef: 26 mei 2021, 21:17 And so do I
41 km enkel en onder slechtere omstandigheden een lege batterij. Dit binnen twee jaar. En nu hopen dat ie nog verder degenereert......
Met groet, Peter
Toen ik mijn fiets net had lukt mij dat ook. Als je veel stoplichten hebt en tegenwind dan heb je je accu zomaar leeg idd. (ST3 grote accu).
Voor 40-45km dagelijks enkel, is de accu dan toch gewoon te klein. Natuurljk gaat in in 95% van de keren wel, maar net als ook nog koud is etc niet. En met paar procent degradatie voel je dat nog sneller idd.
On the move: ST3 LE, body float
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands

@FreddyH,
Jij geeft op een mede-forummer een reactie en hij of zij krijgt de kans daarop te reageren, vandaar mijn reactie via jouw quote:
If you succeed in doing this, tell me how
Tot nu toe wordt er niet op gereageerd door het uit te leggen.
Ik was gewoon benieuwd naar zijn/haar reactie.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
FreddyH
Netherlands

Trafficleader schreef: 27 mei 2021, 14:27 Tot nu toe wordt er niet op gereageerd door het uit te leggen.
Ik was gewoon benieuwd naar zijn/haar reactie.
Ah, ik snapte even niet goed of je met jouw bericht en reactie van mij verwachtte of van die ander. Duidelijk nu, bedankt :ay
(Baz Luhrmann)
SpeedPAT
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 200

Stromeur schreef: 26 mei 2021, 12:35
Daar heb je gelijk in.

Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat a: Stromer accu's van goede kwaliteit zijn b: de meesten met een 983Wh accu rondrijden en gemiddeld 20-25 enkele reis fietsen, dus je kunt heeeeeeeel lang door voordat degeneratie die afstand onmogelijk maakt en c: velen hun Stromer rond het aflopen van de garantieperiode verkopen/inruilen voor een nieuwe.
En wat adviseer je dan een koper van zo’n nog net binnen of juist buiten de garantie Stromer ?
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Klever X Alpha 45

Er zijn drie opties:

1. Stromer verkopen/inruilen.

2. Vóór het aflopen van de 2-jarige garantieperiode de garantie verlengen. Dat kan via Stromer zelf of via een externe partij (zit veelal ook een bepaald accu-percentage in).

3. Garantie laten verlopen en zo lang mogelijk doorrijden met de accu. Hoe lang dat kan hangt af van de conditie van de accu en de benodigde actieradius. Bij een ww-rit tot 20km enkel met bijladen op het werk b.v. kun je heel lang door op een 983Wh accu. (Al vind ik garantieverlenging sowieso aan te raden omdat ook andere Stromer-onderdelen steenduur zijn.)
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Plaats reactie