hier staat m.i. de kern van de zaak. Als dit het geval zou zijn was er geen reden om over helmplicht te beginnenRon_Stromer schreef: ↑31 jan 2021, 12:38Het draait naar mijn inziens ook om verkeersinzicht en volwassen gedrag. Niet harder rijden, als het niet kan, geven en nemen ten aanzien van elkaar en het tonen van respect als iemand per ongeluk eens een foutje maakt in het verkeer, want iedereen maakt fouten.
Helmplicht? Meer dan de helft van de rijders laat de snorfiets staan
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Rookie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 13:15
Maar dat zet toch geen zoden aan de dijk? Wat gebeurt er als het rijden op een snorfiets niet meer aantrekkelijk wordt gemaakt? De jeugd gaat massaal over naar elektrische fietsen, want ook die worden steeds mooier en hipper (en krachtiger)... wat ga je dan krijgen? Fietsen worden opgevoerd, een beetje Bosch computer is te kraken en zal altijd gekraakt worden hoe lastig je het als fabrikant maakt om e-bikes op te voeren. Moeten deze groep e-bikers dan ook op de weg? Hoe wil je überhaupt zoiets gaan handhaven? Het blijft gewoon een lastige materie. Een klein land als Nederland met zoveel inwoners en een infrastructuur wat overal nog kraakt.Trafficleader schreef: ↑31 jan 2021, 13:04
Hier ben ik helemaal mee eens, ze mogen maximaal 25 km/u, maar rijden meestal veel harder.
Dan kan je zeggen dat ze op de rijbaan moeten gaan rijden met een helm op maar dan geef je de snorfiets een vrijbrief om met de opgevoerde snorfiets te mogen rijden, zolang ze de helm maar opzetten.
Meer en beter controleren op de snorfietsen lijkt mij de oplossing.
Als ze op de rijbaan moeten gaan rijden mogen ze dan wel harder?
Als je als automobilist achter een snorfiets rijdt die toevallig wel de maximale constructie snelheid van 25 km/u rijdt wordt je daar ook niet vrolijk van...
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Beter oplossing, snorfiets afschaffen. Het worden allemaal brommers. Het toenmalige argument om snorfietsen in te voeren was de helmplicht voor brommers. Een vrouw in klederdracht uit Volendam moest ook uit de voeten kunnen. Een snorfiets blijft in heel veel gevallen voor mij een brommer met een berijder zonder helm. Daarnaast wordt ook de snorfiets en brommer in toenemende mate electrisch aangedreven. Ofwel het vaak genoemde onderscheid (geluid) tussen onze petroleum aangedreven vrienden en de speedpedelecs wordt minder. Nog een reden om de snorfiets af te schaffen want dat ding wordt gevaarlijker. Trouwens ook voor fietsers, al dan niet electrisch, is een helm aan te raden. Maar dit is off topic.
Strenger straffen en meer controle op te snel rijdende snorfietsen daar geloof ik in dit geval niet in. De bottom line is dat ik de snorfiets achterhaald vind door het ontbreken van de, in mijn ogen, noodzakelijk helmplicht gecombineerd met de niet te controleren veel te hoge snelheid.
Met vriendelijke groeten, Peter
Strenger straffen en meer controle op te snel rijdende snorfietsen daar geloof ik in dit geval niet in. De bottom line is dat ik de snorfiets achterhaald vind door het ontbreken van de, in mijn ogen, noodzakelijk helmplicht gecombineerd met de niet te controleren veel te hoge snelheid.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
+1
Helmplicht invoeren, blauwe plaat omwisselen voor geel en klaar. Viola: een brommer. Aanpassen voor 45 km/uur hebben de eigenaars al gedaan.
Helmplicht invoeren, blauwe plaat omwisselen voor geel en klaar. Viola: een brommer. Aanpassen voor 45 km/uur hebben de eigenaars al gedaan.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Los van de discussie of die snorfietsen te hard rijden en op het fietspad horen, in België moeten bromfietsers klasse A (tot 25 km/u) als sinds 2002 een helm dragen! (voor die keer dat we eens voor lopen op jullie )
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS