Mooi genuanceerd artikel over speedpedelecs op Autovisie (niet dus)

StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

https://www.autovisie.nl/nieuws/vijf-re ... -schaffen/

Echt schandalig. Lijkt wel branded content van een autolobbyist.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, "Autovisie". Dan weet je het wel.

En dit:
Even voor alle duidelijkheid: de fiets die in het filmpje 87 km/u haalde, is verboden op de Nederlandse weg. De toegestane maximum snelheid van de ‘high speed e-bike’ is in Nederland 45 km/h.
..was geen fiets of SP, maar een legaal in DE ingeschreven motor, waarmee je ook in BE de weg op mag. De persoon achter dit autovisie-stukje was nét even wat te eager om dit voorval aan te grijpen als aanleiding voor een pleidooi tegen de SP, terwijl het één niks met het ander te maken heeft.

En dit ook:
Maar omdat speed-pedelecs buiten de bebouwde kom op het fietspad moeten, dreigt het daar weer te druk te worden. “We horen steeds vaker dat mensen het op het fietspad te druk vinden en dat de verschillen in snelheid steeds groter worden. We zijn aan het kijken naar een tweede fietsroute voor fietsers die zwaarder en sneller zijn”, laat de Fietsersbond aan Autovisie weten.
Zei de bond die de SP al naar de rijbaan heeft verbannen en nu hetzelfde probeert te doen met de e-cargobike :bu:

Knap stukje journalistiek zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een sterk argument voor de SP wordt, bewust of niet, buiten de opsomming gehouden.

Fietsen (electrisch of op eigen kracht) stimuleert gezondheidsbehoud en genezing bij ziekte. Het stimuleert de hersenactiviteit, verminderd stress, verhoogd het adem-minuut volume en is daardoor goed tegen luchtweginfecties en verminderd kans op hart- en vaatziekten.

Bij GGD’en spoorden we al vele coronabesmettingen op die in gezamenlijke autoritten plaatsvonden.
Dit risico loop je tijdens fietsen totaal niet.

De autoverkoop staat dit jaar hevig onder druk door het perspectief van meer thuiswerken en de economische malaise. De branche grijpt incidenten aan als poging om concurrerende branches die hiervan profiteren te dwarsbomen.
Hiervoor zoeken ze zelfs steun bij de belangenbehartiger voor fietsers, de FB.

Het is gewoon strijd om de pegels.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Ondanks de negatieve insteek ben ik toch blij dat de oplettende lezer van Autovisie nu weet dat Speed Pedelecs (vaak) op de weg moeten rijden.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Nou nou nou, de fietsexpert in het artikel moet misschien maar een weekje met een speed pedelec gaan rijden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ik vind het nog niet zo’n heel gekleurd verhaal, meeste punten kloppen gewoon, is ook zeker niet allemaal negatief.

Enige grote onjuistheid is de intro over die Duitse elektrische motor.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nee hoor. Er staat ook foutief dat we alleen binnen de bebouwde kom op de rijbaan moeten. In werkelijkheid mogen we gewoon niet op fietspaden, bebouwde kom heeft daar niets mee van doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In Natuurgebieden De Hoge Veluwe en De Posbank die geheel buiten bebouwde kommen liggen mag je op geen enkel fietspad met de Speed Pedelec rijden.

Hier liggen schitterende woonwerk routes tussen Arnhem, Apeldoorn, Zutphen en Deventer. Vrijwel verlaten fietspaden op doordeweekse dagen waar SP forensen buiten de wet om dankbaar gebruik van maken. Maar het mag niet.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 13 nov 2020, 12:40 In Natuurgebieden De Hoge Veluwe en De Posbank die geheel buiten bebouwde kommen liggen mag je op geen enkel fietspad met de Speed Pedelec rijden.
Klopt, geldt voor alle fietspaden. Vooral langs 60 km/h wegen met afgezonderd fietspad is dat erg vervelend (omdat daar vaak véél sneller dan dat gereden wordt).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik vind het wel een redelijk zuur verhaal. Ik wijt deze negativiteit ook aan de onbekendheid van de SP. Toen de stroomtrein in de 19de eeuw opkwam dachten doktoren ook dat de mens niet tegen de hoge (?) snelheden kon.....
Ik vind het opvallend dat ik regelmatig voorbij wordt gesnord door studenten van mijn school, uiteraard rijdend op een snorfiets met meer dan 40/45 km per uur. Hier lees ik weinig over in de media (het verschijnsel te hard rijdende snorfiets). En, over 5 jaar zijn deze apparaten ook electrisch dus geruisloos........
Ach, we zijn niet meer tegen te houden.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie