Belgen kennen fietsregels niet...

ocra

Ik denk dat ik dood uit Belgie terug kom hahaha. Rare regels, inhalen op een kruispunt mag? Doorgaande fietstrook maar nergens haaientanden is voorrang voor de fietser :ck:.
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

ocramarco schreef: 09 nov 2020, 11:23 Ik denk dat ik dood uit Belgie terug kom hahaha. Rare regels, inhalen op een kruispunt mag? Doorgaande fietstrook maar nergens haaientanden is voorrang voor de fietser :ck:.
Ja idem hier. Mijn fouten waren vaak ook gewoon beslissingen uit veiligheid / conservativiteit.

Maar ik vind dit meteen ook het grote probleem in België (en misschien ook elders). Zotte regels en zotte verkeerssituaties. Even grote verantwoordelijkheid voor bestuurders dan wel de overheid in vele gevallen mi.

Probleem is natuurlijk dat niet alles in een keer aangepast worden (infrastructuur, regels, instelling,...)
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

bij ons op het werk heeft lang deze verkeersregels uitgehangen en wat me dat heeft bijgebracht is dat als ge met uw speedylec in de bebouwde kom op de rijbaan rijd met in het midden stippellijn dat en auto niet mag inhalen
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

peeters schreef: 11 nov 2020, 17:45 als ge met uw speedylec in de bebouwde kom op de rijbaan rijd met in het midden stippellijn dat en auto niet mag inhalen
Heu ? ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Madagascar
Berichten: 182
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 18000

België kent een paar problemen in het verkeer:

-De infrastructuur is een drama, jarenlang weinig tot geen onderhoud en ook de inrichting is gewoon slecht. De gebruikelijke lintbebouwing helpt hier ook niet aan.
-De verkeersregels zijn nodeloos ingewikkeld en verwarrend, heb die test ook bekeken, zaten paar dingen tussen waar ik grote vraagtekens bij zet.
-De opleiding voor automobilisten is natuurlijk jarenlang een lachertje geweest, je pa kon je leren rijden, die had het ook weer van zijn vader geleerd, die het ook niet kon... Zoals wij in NL hier in de grensstreek beweren: je krijgt in België je rijbewijs bij een pakje boter.
Plaats reactie