Protest tegen hoge snelheid SP's op fietspad richting Waaslandhaven

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap dat SP-ers het fietspad kiezen als ze het gevoel hebben dat de rijbaan levensgevaarlijk is. Ik snap niet dat SP-ers daar dan met 45km/u gaan jakkeren in plaats van zich te gedragen als gast en de snelheid aanpassen naar maximaal 30km/u, zeker als het fietspad pad voor de voordeuren ligt. Daarom zijn bewoners boos. Dat snap ik wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 19 okt 2020, 21:21 Ik snap dat SP-ers het fietspad kiezen als ze het gevoel hebben dat de rijbaan levensgevaarlijk is. Ik snap niet dat SP-ers daar dan met 45km/u gaan jakkeren in plaats van zich te gedragen als gast en de snelheid aanpassen naar maximaal 30km/u, zeker als het fietspad pad voor de voordeuren ligt. Daarom zijn bewoners boos. Dat snap ik wel.
Het nodigt wel uit naar snel rijden, gewoon recht door. Ik merk aan mezelf ook dat je zonder veel moeite toch zo op de 35-40km/u zit.

Bij het maken van een veilige situatie moet men ook kijken naar te verwachten gedrag van de gebruikers. Dat mist hier. Auto's gaan te snel omdat dat daar kan en er niet gehandhaafd wordt. Dus gaat de SP-er ontwijken naar het fietspad. Rijdt daar weer te hard ten opzichte van andere gebruikers en buurtbewoners. De SP-er krijgt nu de schuld, maar de oorzaak ligt een paar lagen hoger, tot bij de wegontwerper/wegeigenaar.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@mrstromer, er is ook zoiets als individuele verantwoordelijkheid. Dit los van de wegontwerper. Op de snelweg rij je geen 200 km/u midden in de nacht.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 19 okt 2020, 21:21 Ik snap dat SP-ers het fietspad kiezen als ze het gevoel hebben dat de rijbaan levensgevaarlijk is. Ik snap niet dat SP-ers daar dan met 45km/u gaan jakkeren in plaats van zich te gedragen als gast en de snelheid aanpassen naar maximaal 30km/u, zeker als het fietspad pad voor de voordeuren ligt. Daarom zijn bewoners boos. Dat snap ik wel.
+1
Persoonlijk zou ik graag als gast op zulke fietspaden en het jaagpad getolereerd worden, dan maar wat trager op drukke en bewoonde stukken.

Ook in België zou er eens een grote media campagne mogen komen (ook gericht naar de automobilisten) waar wij mogen rijden dat zou al een heleboel frustratie en onwetendheid kunnen wegnemen denk ik.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 20 okt 2020, 08:39 Het nodigt wel uit naar snel rijden, gewoon recht door. Ik merk aan mezelf ook dat je zonder veel moeite toch zo op de 35-40km/u zit.
Maar als je daarmee de bewoners de stuipen op het lijf jaagt, zou ik toch proberen om mezelf een beetje in te houden ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 20 okt 2020, 10:04 Ook in België zou er eens een grote media campagne mogen komen (ook gericht naar de automobilisten) waar wij mogen rijden dat zou al een heleboel frustratie en onwetendheid kunnen wegnemen denk ik.
Jullie hebben dezelfde campagne gehad vanuit de overheid als wij :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Op de beelden van Streetview te zien is er ruimte genoeg om aan de overkant van de weg een fatsoenlijke oplossing te creeeren voor Speed Pedelecs. Ik meen ook dat de haven mensen aanmoedigt de auto in te wisselen voor de fiets. Dat neemt niet weg dat je inderdaad je je dient aan te passen als je hier voor het fietspad kiest.

Ook hier typisch Belgisch opvallend dat de voordeuren van de woningen op de straat openslaan. Er ligt een enorme akker achter dus dat zou toch ook wat verder van de weg kunnen worden gebouwd (ik snap dat dit oudere bebouwing is maar dit zie je overal in België)
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Plaats reactie