Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stevie72 schreef: 04 jun 2020, 08:39 Dit is een zeer gevaarlijke issue.
Als dit een eenmalig incident was, dan was het alleen een zeer gevaarlijk issue voor deze ene klant. (Die het er godzijdank naar omstandigheden goed vanaf heeft gebracht.)

Of dit een structureel gevaarlijk issue is, dat is Stromer nu aan het onderzoeken. Zo'n onderzoek behelst meer dan alleen concluderen "oh, vork is afgebroken". Ik denk dat je dit onderzoeksproces onderschat.

Mocht n.a.v. het onderzoek en de RA (risico analyse) blijken dat er sprake is van een structureel gevaar, dan zal er een terugroepactie volgen. Mocht blijken dat er geen structureel gevaar is, dan horen we naar alle waarschijnlijkheid helemaal niks meer van Stromer.

Nogmaals: maak je je zorgen -> Stromer aan de kant zetten, dealer contacteren. Al kunnen die weinig doen zolang Stromer de onderzoeksstappen neemt die ze horen te nemen n.a.v. een incident zoals dit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Toch vind ik dat Stromer best proactief wat communicatie zou kunnen starten!
Er is hun bekend dat het in Nederland in de.krant is opgepikt en dat er op dit forum over gesproken wordt.
Enige onrust onder hun klanten die veel geld voor dit product neerleggen zou hun moeten triggeren om hun huidige goede naam hoog te houden. Het gaat niet om een foutmelding van software maar om het veiligheidsgevoel/risico van hun klanten.

Wie zegt mij nu dat Stromer heel hard bezig is dit probleem te onderzoeken en indien nodig op te lossen?
Brand er 24 uur rond de klok licht in het onderzoeks laboratorium of gaat men om 5 uur gewoon naar huis.

In mijn branche ben ik gewend dat je met een incident met dit potentieel alle zeilen bijzet om dit snel op het netvlies te krijgen. Dat je communiceert hangende het onderzoek en dat je indien je het niet weet het zekere voor het onzekere neemt en of gaat vervangen of gaat zorgen dat de onderdelen niet meer gebruikt worden.

Ik heb een nieuwe ST1 en maak me niet drukker dan normaal. Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Ochiba schreef: 04 jun 2020, 20:13 Toch vind ik dat Stromer best proactief wat communicatie zou kunnen starten!
Er is hun bekend dat het in Nederland in de.krant is opgepikt en dat er op dit forum over gesproken wordt.
Enige onrust onder hun klanten die veel geld voor dit product neerleggen zou hun moeten triggeren om hun huidige goede naam hoog te houden. Het gaat niet om een foutmelding van software maar om het veiligheidsgevoel/risico van hun klanten.

Wie zegt mij nu dat Stromer heel hard bezig is dit probleem te onderzoeken en indien nodig op te lossen?
Brand er 24 uur rond de klok licht in het onderzoeks laboratorium of gaat men om 5 uur gewoon naar huis.

In mijn branche ben ik gewend dat je met een incident met dit potentieel alle zeilen bijzet om dit snel op het netvlies te krijgen. Dat je communiceert hangende het onderzoek en dat je indien je het niet weet het zekere voor het onzekere neemt en of gaat vervangen of gaat zorgen dat de onderdelen niet meer gebruikt worden.

Ik heb een nieuwe ST1 en maak me niet drukker dan normaal. Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.
Ik ben het niet met je eens. Stromer heeft al laten weten het te onderzoeken. Zolang het onderzoek loopt bij Stromer weten we niks en valt er niks te communiceren. Wat moet Stromer nu laten weten dan? We zijn onderzoek aan het doen? Dat weten we toch al?
Ik denk dan: communiceer maar als je weet wat er aan de hand is.

Edit: communiceren terwijl er geen nieuws is zorgt juist voor ruis en onrust.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ochiba schreef: 04 jun 2020, 20:13 Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.
Als Stromer kan aantonen dat ze n.a.v. dit voorval alle benodigde stappen binnen een redelijke termijn aan het ondernemen zijn, dan wordt dat wel een gehaktje half-om-half. Als Stromer iets heel erg heeft verprutst, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Verder 100% eens met depsycholoog. Stromer heeft gecommuniceerd met het slachtoffer en met de dealers, precies zoals het hoort. Iedereen kan elke dag contact opnemen met de dealer en om duidelijkheid/opheldering/updates/gerechtigheid/whatever vragen.

Tot nu toe zijn er exact twee Stromer eigenaren op dit forum actief die contact hebben opgenomen met de dealer en e.e.a. hier hebben teruggemeld: het slachtoffer en ik. Een derde forumlid (StromerLE) heeft Stromer rechtstreeks benaderd. De rest klaagt alleen maar online en dit is precies de reden dat Stromer zich überhaupt niet mengt in social media discussies.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Lasnaad onderzoek voer je 2 keer uit mijn part 3 keer en je bent 4 tot 6 uur kwijt incl uitslag..
Doe wat materiaal onderzoek op 2 a 3 manieren en reken er 8 uur bij.
Wat moet je nog meer weten om je proces te kunnen checken als je weet wat het faal mechanisme is?

Wat mij betreft toont Stromer niets aan want ze vertellen niet wat ze aan het doen zijn.

Als zich morgen iemand de rolstoel in rijdt met hetzelfde euvel terwijl dit nu 2 weken geleden is gebeurd heb je hele vette gehakt als advocaat.

Ik voel mij niet geroepen contact op te nemen met Stromer, ik ben nu geen partij behalve een klant met vraagtekens..
Je hebt al meerdere reacties kunnen lezen van mensen die zich zorgen maken. Die geest hoor je in de fles te houden als fabrikant van hele dure producten met een naam hoog te houden.
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Als iemand in de VS zijn nek breekt door een voorvork die in twee stukken breekt is het te hopen dat stromer heel goed verzekerd is
Als ik met mijn lelijke kop op het asfalt was geland had ik niet zo redelijk gereageerd als de man waar over dit topic gaat
Rechtszaken in de VS over fouten van automobiel fabrikanten of toe leveranciers gaan om hele grote bedragen
Die airbag fabrikant is er failliet door gegaan
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ochiba schreef: 04 jun 2020, 21:46 Wat moet je nog meer weten om je proces te kunnen checken als je weet wat het faal mechanisme is?
Vraag dat maar aan je letselschade advocaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

En, niemand is erbij gebaat dat Stromer failliet gaat
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Van mij hoeft Stromer niet failliet, ik vind het een heerlijke fiets maar dat wil nog niet zeggen dat ik een stukje metaal prefereer boven mijn gezondheid of leven.

Jullie vergeten toch niet dat bij dit incident, wat gelukkig goed is afgelopen, iemand zijn leven had kunnen veranderen inclusief dat van zijn hele familie. Als je dat als hoogste goed neer zet zorg je dat het heel snel duidelijk is dat dit eenmalig was en dat je weet en uit kan leggen waarom. Mijn part adviseer je al die ST1’s stil te zetten omdat je niet weet of je dit risico nog loopt. Als ik dat dan niet doe ben ik weer volkomen zelf verantwoordelijk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ochiba schreef: 04 jun 2020, 22:30 Jullie vergeten toch niet dat bij dit incident, wat gelukkig goed is afgelopen, iemand zijn leven had kunnen veranderen inclusief dat van zijn hele familie.
Toffe manier om een discussie om zeep te helpen :ay Alsof iemand dit vergeet, alleen omdat-ie een andere mening heeft over het vervolgtraject. Sterker nog: de discussie over dit vervolgtraject staat compleet los van betrokkenheid bij Emiles gezondheid en het traject waarin hij met de dealer/Stromer zit.

EU richtsnoeren verplichten fabrikanten om bij dit soort voorvallen een RA te maken en eventuele vervolgacties te bepalen (meldplicht/recall e.d.). Dit is o.a. vastgelegd in het "Besluit 2004/905 - Richtsnoeren voor het melden van gevaarlijke consumentenproducten aan de bevoegde autoriteiten van de lidstaten door producenten en distributeurs overeenkomstig artikel 5, lid 3, van Richtlijn 2001/95/EG":

https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j4nv ... 8rm2z4l6xm

Lees het door of niet. Ik ga in deze context iig geen tijd meer steken in het bespreken van verplichte processen en onderzoeksmethoden om materiaal- en productiefouten vast te stellen dan wel uit te sluiten (want het is gewoon een kwestie van lasje bekijken en vorken terughalen toch, waar hebben we het over :roll: )

Het gehalte "opmerkingen voor de Bühne" in dit topic wordt schrikbarend hoog. Ik meld me wel weer als er inhoud besproken wordt waar ST1-eigenaren daadwerkelijk wat aan hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten