Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Nieuws van en over Stromer.
Taxi driver
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter

Re: Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Bericht door Taxi driver »

Goedemorgen,

Zoals beloofd een (kleine) update.

Stromer AG heeft afgelopen maandagochtend direct contact met mij opgenomen.
Ik heb het voorval beschreven om ze zoveel mogelijk informatie te geven. Ze gaven aan de fiets naar Zwitserland te willen sturen voor onderzoek.

Rond het middaguur is de fiets door mij naar de fietsenmaker gebracht zodat ook zij deze konden bekijken. In de middag heb ik Stromer toestemming gegeven om de fiets op te laten halen voor het onderzoek.
Dit is halverwege de week gedaan.

Ik verwacht na het pinksterweekend een reactie van Stromer, echter dit zal alleen de garantie/afhandeling van mijn fiets betreffen.

Of ze dit voorval als een eenmalig incident beschouwen of niet, weet ik niet. Dit zal uit het onderzoek moeten blijken.
Eventuele vervolgacties zullen ze dan ook zelf communiceren.

Een fijn weekend gewenst,

Emile
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE †

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door FreddyH »

Stromer ST1 LE vouwfiets? :bj :bj

Gelukkig kan je er zelf nog de humor van inzien :ay
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Taxi driver schreef:
30 mei 2020, 11:38
Ik verwacht na het pinksterweekend een reactie van Stromer, echter dit zal alleen de garantie/afhandeling van mijn fiets betreffen.
Prima.
Taxi driver schreef:
30 mei 2020, 11:38
Of ze dit voorval als een eenmalig incident beschouwen of niet, weet ik niet. Dit zal uit het onderzoek moeten blijken.
Eventuele vervolgacties zullen ze dan ook zelf communiceren.
Precies. Voor jou geldt de garantie en hopelijk de geruststelling dat dit je niet nog eens gebeurt.

Voor iedereen: Taxi Driver is niet de woordvoerder van Stromer. Hij krijgt als het goed is een herstelde of nieuwe bike. Stromer communiceert het breed als er iets aan de hand is dat alle ST1-eigenaren aan gaat. Heb je toch vragen/zorgen, overleg dan met je dealer.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Bob
Rookie
Rookie

Bericht door Bob »

Vrijdag heb ik mijn nieuwe st1 LE opgehaald en heeft de FM extra het stuur/frame/voorvork gecheckt en vond alles er goed uit zien. Ook hij had dezelfde berichtgeving gehad van Stromer met daarin de vermelding dat het onderzoek loopt. Dit laatste is dus door Emille bevestigd, dank hiervoor.

Nu dus afwachten op een hopelijke terugkoppeling van Stromer. Evengoed toch maar lkkr fietsen in het mooie pinksterweekend.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Topic opgeschoond.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stevie72
Rookie
Rookie

Bericht door Stevie72 »

vreemd dat reactie van stromer op zich blijft wachten. Dit is een zeer gevaarlijke issue. Volgens mij kan een deskundige in 1 dag een besluit nemen hieromtrent. Ik heb schrik om met de mijne te rijden :-(

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Stevie72 schreef:
04 jun 2020, 08:39
Dit is een zeer gevaarlijke issue.
Als dit een eenmalig incident was, dan was het alleen een zeer gevaarlijk issue voor deze ene klant. (Die het er godzijdank naar omstandigheden goed vanaf heeft gebracht.)

Of dit een structureel gevaarlijk issue is, dat is Stromer nu aan het onderzoeken. Zo'n onderzoek behelst meer dan alleen concluderen "oh, vork is afgebroken". Ik denk dat je dit onderzoeksproces onderschat.

Mocht n.a.v. het onderzoek en de RA (risico analyse) blijken dat er sprake is van een structureel gevaar, dan zal er een terugroepactie volgen. Mocht blijken dat er geen structureel gevaar is, dan horen we naar alle waarschijnlijkheid helemaal niks meer van Stromer.

Nogmaals: maak je je zorgen -> Stromer aan de kant zetten, dealer contacteren. Al kunnen die weinig doen zolang Stromer de onderzoeksstappen neemt die ze horen te nemen n.a.v. een incident zoals dit.

Ochiba
Pro
Pro

Bericht door Ochiba »

Toch vind ik dat Stromer best proactief wat communicatie zou kunnen starten!
Er is hun bekend dat het in Nederland in de.krant is opgepikt en dat er op dit forum over gesproken wordt.
Enige onrust onder hun klanten die veel geld voor dit product neerleggen zou hun moeten triggeren om hun huidige goede naam hoog te houden. Het gaat niet om een foutmelding van software maar om het veiligheidsgevoel/risico van hun klanten.

Wie zegt mij nu dat Stromer heel hard bezig is dit probleem te onderzoeken en indien nodig op te lossen?
Brand er 24 uur rond de klok licht in het onderzoeks laboratorium of gaat men om 5 uur gewoon naar huis.

In mijn branche ben ik gewend dat je met een incident met dit potentieel alle zeilen bijzet om dit snel op het netvlies te krijgen. Dat je communiceert hangende het onderzoek en dat je indien je het niet weet het zekere voor het onzekere neemt en of gaat vervangen of gaat zorgen dat de onderdelen niet meer gebruikt worden.

Ik heb een nieuwe ST1 en maak me niet drukker dan normaal. Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.

depsycholoog
Pro
Pro

Bericht door depsycholoog »

Ochiba schreef:
04 jun 2020, 20:13
Toch vind ik dat Stromer best proactief wat communicatie zou kunnen starten!
Er is hun bekend dat het in Nederland in de.krant is opgepikt en dat er op dit forum over gesproken wordt.
Enige onrust onder hun klanten die veel geld voor dit product neerleggen zou hun moeten triggeren om hun huidige goede naam hoog te houden. Het gaat niet om een foutmelding van software maar om het veiligheidsgevoel/risico van hun klanten.

Wie zegt mij nu dat Stromer heel hard bezig is dit probleem te onderzoeken en indien nodig op te lossen?
Brand er 24 uur rond de klok licht in het onderzoeks laboratorium of gaat men om 5 uur gewoon naar huis.

In mijn branche ben ik gewend dat je met een incident met dit potentieel alle zeilen bijzet om dit snel op het netvlies te krijgen. Dat je communiceert hangende het onderzoek en dat je indien je het niet weet het zekere voor het onzekere neemt en of gaat vervangen of gaat zorgen dat de onderdelen niet meer gebruikt worden.

Ik heb een nieuwe ST1 en maak me niet drukker dan normaal. Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.
Ik ben het niet met je eens. Stromer heeft al laten weten het te onderzoeken. Zolang het onderzoek loopt bij Stromer weten we niks en valt er niks te communiceren. Wat moet Stromer nu laten weten dan? We zijn onderzoek aan het doen? Dat weten we toch al?
Ik denk dan: communiceer maar als je weet wat er aan de hand is.

Edit: communiceren terwijl er geen nieuws is zorgt juist voor ruis en onrust.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Ochiba schreef:
04 jun 2020, 20:13
Wat ik wel weet is als mij het gebeurd, en ik er wat aan over houdt, een goede letsel advocaat gehakt maakt van Stomer zoals zij nu reageren.
Als Stromer kan aantonen dat ze n.a.v. dit voorval alle benodigde stappen binnen een redelijke termijn aan het ondernemen zijn, dan wordt dat wel een gehaktje half-om-half. Als Stromer iets heel erg heeft verprutst, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Verder 100% eens met depsycholoog. Stromer heeft gecommuniceerd met het slachtoffer en met de dealers, precies zoals het hoort. Iedereen kan elke dag contact opnemen met de dealer en om duidelijkheid/opheldering/updates/gerechtigheid/whatever vragen.

Tot nu toe zijn er exact twee Stromer eigenaren op dit forum actief die contact hebben opgenomen met de dealer en e.e.a. hier hebben teruggemeld: het slachtoffer en ik. Een derde forumlid (StromerLE) heeft Stromer rechtstreeks benaderd. De rest klaagt alleen maar online en dit is precies de reden dat Stromer zich überhaupt niet mengt in social media discussies.

Gesloten