Trek Allant+ 9.9S beste speed pedelec van 2020 volgens VAB

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het Belgische VAB roept de Trek Allant+ 9.9S de beste speed pedelec van 2020.

Op de tweede plaats volgt de Riese & Müller Supercharger2 GT vario HS, en als derde eindigde de Specialized Turbo Vado 6.0. De Stromer ST ("Strömer" volgens VAB) krijgt een speciale vermelding.

Lees hier het volledige artikel:

https://www.vab.be/nl/bike-of-the-year? ... caLiTTwjrw
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die nieuwe Trek speed pedelecs heb ik trouwens enkele maanden terug getest en uitgebreid gefotografeerd, omdat het dealer-event recht naast mijn werk plaats vond.

Destijds was alles nog onder embargo, ik mocht niks publiceren. En daarna kwam het er niet meer van (nieuwe functie, druk). Ik zal de foto's weer eens opdiepen en mijn verhaal plaatsen. Die nieuwe Trek bikes zijn echt zo gek nog niet, zeker niet voor wat ze kosten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Sorry maar die test is niet serieus te nemen. Die Trek fiets krijgt voor actieradius een + waar de ST1 een +- krijgt. Alleen: dat is gebaseerd op de standaard accu van 625Wh en net geen 500 van de ST1. Maar nu komt het, die Trek kost 6.5k, voor het prijsverschil koop je dus makkelijk de grootste accu en dan rijd je rondjes om die Trek heen en heb je bij thuiskomst nog batterij over.

Ik zou willen dat dit soort vergelijkingen eens op een zinvolle manier wordt gemaakt en niet met een +/- lijstje waar consumenten vervolgens blind op gaan varen en daardoor een fiets kopen die ze niet voldoende actieradius geeft om op het werk te komen.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoran schreef: 07 mei 2020, 10:32 Ik zou willen dat dit soort vergelijkingen eens op een zinvolle manier wordt gemaakt en niet met een +/- lijstje waar consumenten vervolgens blind op gaan varen en daardoor een fiets kopen die ze niet voldoende actieradius geeft om op het werk te komen.
Inderdaad. En dan ook met reële data waar je echt wat aan hebt. Voor woon-werk verkeer vind ik het niet zo interessant dat ik met 20 graden, harde wind in de rug en ondersteuning zo goed als uit (succes tussen de auto's!) héél ver kan komen. Ik wil graag weten of ik met vorst en flinke wind tegen ook nog enigszins fatsoenlijk op mijn werk kom...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

FreddyH schreef: 07 mei 2020, 12:18
Zoran schreef: 07 mei 2020, 10:32 Ik zou willen dat dit soort vergelijkingen eens op een zinvolle manier wordt gemaakt en niet met een +/- lijstje waar consumenten vervolgens blind op gaan varen en daardoor een fiets kopen die ze niet voldoende actieradius geeft om op het werk te komen.
Inderdaad. En dan ook met reële data waar je echt wat aan hebt. Voor woon-werk verkeer vind ik het niet zo interessant dat ik met 20 graden, harde wind in de rug en ondersteuning zo goed als uit (succes tussen de auto's!) héél ver kan komen. Ik wil graag weten of ik met vorst en flinke wind tegen ook nog enigszins fatsoenlijk op mijn werk kom...
Geloof alleen wat jezelf ondervindt bij zulke nietszeggende tests....
Zelf testen en dan oordelen is de enige juiste vorm, de rest is leuk om te lezen maar daar stopt het.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Weet ik... ik heb ooit een SP gekocht met 735Wh accu. Ondertussen weet ik beter! Maar voor de gemiddelde mens mocht de info wat reëler zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Nooit op gereden, maar om te zien vindt ik hem wel heel mooi die trek !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Plaats reactie