Daar ga ik 101% mee akkoord en is ook een mooie quote om de kerstperiode mee in te zetten
De strijd om het fietspad.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
Tsja, ik rijd ook over dat soort wegen. Ik zou het toch anders formuleren. Die landbouwers hebben die wegen nodig, maar die wegen zijn er wel gekomen om dat ze gefinancierd zijn door de maatschappij, en zijn geen eigendom van die landbouwers. Wanneer de overheid er openbare wegen van maakt, is het gewoon logisch dat iedereen die mag gebruiken (zelf vind ik dit niet altijd logisch, auto-sluipverkeer moet er idd soms tegen gegaan worden bvb).pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05
Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
Laten we stellen dat 99% van het vervoer op die wegen zich correct gedraagt. Maar er zijn ook landbouwvoertuigen die er rijden alsof de weg hen toehoort (en zwakke weggebruikers gewoon van de weg drummen, terwijl die wegen vaak behoren tot het fietsnetwerk).
Hoffelijkheid moet van beide kanten komen. Hier was het duidelijk de fietser die zich als een kwal gedroeg, jammerlijk genoeg heb ik wel al enkele incidenten gehad met tractoren die me gewoon moedwillig van de baan reden (zonder te vertragen). Echt stoer.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Tomasj, en die wegen moddervet achterlaten na hun passage. Ik gebruik de veldwegen echter met heel grote dankbaarheid. De steenwegen in Limburg zijn te gevaarlijk voor fietsers, en ik vermijd ze voor 85 procent. De staat van de fietspaden is om te huilen.
-
- Expert
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
- Locatie: Nijmegen
Ik had me op dat moment niet gerealiseerd dat de vrachtwagen daar moest zijn. Dat betekend dat een alternatieve route voorzien voor de gemeente nogal lastig is. Maar dat betekend niet dat de gemeente goed bezig is.pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!Robot Santa schreef: ↑19 dec 2019, 15:33 Los van alles wat besproken is: de gemeente is ook fout. Dat is geen weg, dat is een omhoog gevallen fietspad. Ze zouden daar nooit vrachtwagens op moeten toelaten (wat ze zou dwingen om een andere route te voorzien).
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
Ik heb ook jaren op het platteland gewoond (in NL). Er waren bij het huis van mijn jeugd niet zoveel van deze super smalle wegen, maar wel veel wegen waar als twee auto's elkaar tegen komen dat ze beide met een wiel langs de weg moeten. Ik heb langzaam het verkeer zien veranderen van tractoren met 1 of 2 aanhangwagens naar vrachtwagens. Ook is het veel drukker geworden, ook op die wegen (waardoor steeds meer voertuigen elkaar tegen kwamen).
Die tractoren konden zonder problemen aan de kant zodra er een auto aan kwam. De grote wielen en lage overbrengingen zorgden er voor dat het altijd wel goed kwam.
De vrachtwagens hebben veel meer moeite met de zachte bermen. Dus was het aan de gemeente om er wat aan te doen. Dat hebben ze gedaan door de bermen te versterken met grasbetontegels (een soort betonnen roosters), waar goed over uitgeweken kan worden.
Dat heeft de gemeente hier niet of niet voldoende gedaan, de bermen zijn een beetje versterkt met puin maar dat heeft nog altijd het risico dat een vrachtwagen er doorheen zakt. Daarbij is het dan nog niet breed genoeg. Daardoor kan de vrachtwagen niet goed uitwijken als er een brede fiets of een auto aan was gekomen. In dit geval ging had het allemaal best gepast als de SP-er geen eikel was geweest, maar dit is niet de enige situatie die kan optreden.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
+1Tomasj schreef: ↑29 dec 2019, 08:53Tsja, ik rijd ook over dat soort wegen. Ik zou het toch anders formuleren. Die landbouwers hebben die wegen nodig, maar die wegen zijn er wel gekomen om dat ze gefinancierd zijn door de maatschappij, en zijn geen eigendom van die landbouwers. Wanneer de overheid er openbare wegen van maakt, is het gewoon logisch dat iedereen die mag gebruiken (zelf vind ik dit niet altijd logisch, auto-sluipverkeer moet er idd soms tegen gegaan worden bvb).pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05
Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
Laten we stellen dat 99% van het vervoer op die wegen zich correct gedraagt. Maar er zijn ook landbouwvoertuigen die er rijden alsof de weg hen toehoort (en zwakke weggebruikers gewoon van de weg drummen, terwijl die wegen vaak behoren tot het fietsnetwerk).
Hoffelijkheid moet van beide kanten komen. Hier was het duidelijk de fietser die zich als een kwal gedroeg, jammerlijk genoeg heb ik wel al enkele incidenten gehad met tractoren die me gewoon moedwillig van de baan reden (zonder te vertragen). Echt stoer.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...