Fietsersbond maakt een draai in beleid

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, ik snap het. Ik had precies hetzelfde op de weg, ik voelde me vreselijk opgejaagd en dus ging ik veel harder rijden dan comfortabel en veilig was. Ik Stromer juist alleen op de hoogste snelheden (42-45km/u) als ik me veilig voel, en dat is dus als er helemaal niemand in de buurt is: op een leeg fietspad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik zou dus op een 4baans weg +busbaan moeten rijden (Hambaken Den bosch) terwijl er een fietssnelweg naast ligt. Dachtutniethe
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

"De Fietsersbond pleit voor uitzonderingen. Je zou met je speed-pedelec wel op snelfietsroutes mogen rijden, vindt de bond, en niet op drukke wegen waar auto’s hard rijden."

Interessant artikel, al kennen wij als ervaringsdeskundigen al deze verhalen natuurlijk al lang.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de Fietserbond met deze standpunten is gekomen nádat de nieuwe regelgeving per 1 juli werd vastgesteld. Top, en bedankt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Kleine correctie, de nieuwe regelgeving is ingegaan per 01-01-2017 waarbij bestaande speedbikers zich pas per 01-07-2017 zich aan de nieuwe regels moesten conformeren.

De Fietsersbond zit in een onmogelijke spagaat... de leden (leeftijd) hebben aangegeven dat voor de speed pedelec geen ruimte is op het fietspad en tegelijk beseft de bond ook ze de snelle fietsers niet in de steek kunnen laten. Ik zie de toezeggingen van de Fietsersbond dan ook vooral als krokodillentranen, van een politiek heel erg correcte bond die zowel de kool als de geit wil sparen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 23 jul 2017, 17:59 Kleine correctie, de nieuwe regelgeving is ingegaan per 01-01-2017 waarbij bestaande speedbikers zich pas per 01-07-2017 zich aan de nieuwe regels moesten conformeren.
Ja klopt, I stand corrected.

Voor wat betreft de beperkte ruimte op het steeds drukker wordende fietspad: haal die 25km/u scooters met blauw kenteken daar eerst maar eens vanaf. Ze stinken en zijn veelal opgevoerd. Het is belachelijk dat die wel op het fietspad mogen, en het schone alternatief niet. Helmplicht instellen voor 25km/u scooters en naar de rijbaan ermee. Daarmee sla je twee vliegen in één klap: 1. niemand koopt nog een 25km/u scooter als je een helm op moet en naar de rijbaan moet, dus worden er direct minder van die vreselijk vervuilende apparaten verkocht. 2. er ontstaat meer ruimte op het fietspad voor de schone pedelecs.

*Had ik maar een vak geleerd
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie