Memo van Breng

Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Zoals bij Qbuzz zorgen ze bij Breng er ook voor dat chauffeurs weten waaraan ze een Speed Pedelec kunnen herkennen.
Bijlagen
20190831_185028.jpg
20190831_185028.jpg (1.95 MiB) 3193 keer bekeken
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Nou in elk geval neemt dit bedrijf de moeite om het de medewerkers uit te leggen.

Kan beter maar oké.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goed om te lezen dat in ieder geval de leiding bij Breng de moeite neemt om hun chauffeurs op de hoogte te brengen (wat eigenlijk door de overheid landelijk moet gebeuren) maar ik kan uit eigen ervaring meedelen dat de chauffeurs van Breng zelf zeker niet deze folder/leaflet lezen. In ieder geval er niet naar handelen.
Ik kom ze te vaak tegen terwijl ze druk gebarend mij van de rijbaan afwijzen en me hoofdschuddend aankijken dat ik daar niet mag rijden. Terwijl ik daar juist MOET rijden omdat het fietspad door de wijk zelf loopt en voor mij verboden is.

Hoe goed een voorlichting/uitleg ook is......als die niet wordt nageleefd, om wat voor reden dan ook, heb je er niet veel aan.
Ik hoop dan ook de negatieve buitenbeentjes van Breng te hebben getroffen; de meesten zullen als professionele verkeersdeelnemer zich wel aan de regels huiden.

Grtz, Reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:ay toch wat bereikt via BRENG/Connexxion samen met gemeente Rheden en Provincie Gelderland deze week.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Reinout-ST3 schreef: 31 aug 2019, 22:54 Goed om te lezen dat in ieder geval de leiding bij Breng de moeite neemt om hun chauffeurs op de hoogte te brengen (wat eigenlijk door de overheid landelijk moet gebeuren) maar ik kan uit eigen ervaring meedelen dat de chauffeurs van Breng zelf zeker niet deze folder/leaflet lezen. In ieder geval er niet naar handelen.
Ik kom ze te vaak tegen terwijl ze druk gebarend mij van de rijbaan afwijzen en me hoofdschuddend aankijken dat ik daar niet mag rijden. Terwijl ik daar juist MOET rijden omdat het fietspad door de wijk zelf loopt en voor mij verboden is.

Hoe goed een voorlichting/uitleg ook is......als die niet wordt nageleefd, om wat voor reden dan ook, heb je er niet veel aan.
Ik hoop dan ook de negatieve buitenbeentjes van Breng te hebben getroffen; de meesten zullen als professionele verkeersdeelnemer zich wel aan de regels huiden.

Grtz, Reinout
Misschien is het daarom gedaan door Breng om het de chauffeurs duidelijk te maken...
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Donderdag jl. heb ik BRENG en Transdev aangeboden om aan de memo een voorlichting/training voor chauffeurs te koppelen door ervaren SP’ers.
Formeel is hierop nog geen reactie gekomen. De teamleider die ik telefonisch sprak na het bijna fatale ongeval maandag had geen bevoegdheid om hierop te reageren.
De communicatiemanager van Transdev heeft niet gereageerd op het aanbod.

De concessieverlener is ook geïnformeerd.

Deze week krijgt het onderwerp verkeersveiligheid van SP’s lokaal een vervolg door een gesprek met een lokale wethouder met verkeersveiligheid in haar portefeuille en een verkeersambtenaaar.
Alle kleine beetjes helpen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goed bezig Steven!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Stromend, als je een extra SP'er met fiets nodig hebt om iets bij deze doelgroep duidelijk te maken hoor ik dat graag .
Deze doelgroep bestaat uit beroeps-chauffeurs en een stukje educatie is zeer gewenst.....

Grtz,, Reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:ay dank voor je aanbod Reinout.
Zal het voorleggen wanneer er overleg met BRENG is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmiddag heb ik een e-mail aan 4 medewerkers van Connexxion en Transdev gestuurd met daarin een voorstel voor een voorlichting aan chauffeurs door ervaren Speed Pedelecberijders. Nu rustig wachten op een reactie. Heb een CC'tje gestuurd naar de contactfunctionaris Speed Pedelec van de Provincie Gelderland.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie