Speed Pedelec in NOS journaal

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1782
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Einde journaal leuke korte reportage over de SP. Mooie stromer ook :cool2: Dacht alleen volgens mij zullen de meeste van ons niet op die drukke weg rijden waar gefilmd werd, maar op het brede fietspad ernaast :mrgreen:

https://nos.nl/uitzending/nos-journaal
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja. Ik vond het vooral een ernstig gebrek aan diepgang hebben. Niets ten nadele van de geinterviewde dame, maar de NOS had hier best de verkeersregels eens goed uiteen kunnen zetten. Liefst nog met een oproep aan automobilisten om begrip te tonen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Toch een dame van het forum! Inge is hier ook actief.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1782
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Op zich kwam de veiligheid en bijvoorbeeld plaats op de weg wel aan de orde. Moet natuurlijk kort zijn, bij langere reportage kan je wat dieper op de feiten ingaan. Ik vond het persoonlijk leuk item en denk toch dat het het begrip dat wij er zijn ten goede komt.

FreddyH schreef: 29 aug 2019, 23:14 Tja. Ik vond het vooral een ernstig gebrek aan diepgang hebben. Niets ten nadele van de geinterviewde dame, maar de NOS had hier best de verkeersregels eens goed uiteen kunnen zetten. Liefst nog met een oproep aan automobilisten om begrip te tonen...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vooral de inleidende zin van de presentatrice deed mijn tenen krommen: sinds kort word u voorbij gescheurd door de snelle fiets.

Op een forensen bromfietspad 40 rijden is stevig doorfietsen en door de subjectieve term scheuren er aan te geven krijgt het een negatieve lading.

Inge deed het als Ambassadeur prima. Je merkt meteen dat deze rol haar goed past.

Het TV team had zich met mobile camera’s prima voorbereid.
Het dilemma van de snelle fietser tussen de auto’s en busjes kwam er goed uit.

Ook het voordeel van reisduur wist Inge goed toe te lichten.

De woordvoerder van de Fietsersbond toonde een naar SP’s toegankelijke houding en legde het dilemma van de verouderde infra prima uit.

Daarnaast verdient de NOS een compliment dat ze voor het thema naar Assen/Groningen zijn gereden.

Het onderwerp had nog iets breder gekund maar dan past het beter in b.v. Een Vandaag.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromend schreef: 30 aug 2019, 06:43 Vooral de inleidende zin van de presentatrice deed mijn tenen krommen: sinds kort word u voorbij gescheurd door de snelle fiets.
Je tenen krommen voor niets, want je meent iets gehoord te hebben dat niet gezegd werd ... dit is het correcte inleidend zinnetje (en daar is niets mis mee want da's gewoon een nuchtere vaststelling) :
Scheuren op de fiets, met de speedpedelec kan het


Werkende link naar het NOS journaal van 29/08/2019 - 20u, het item begint op tijdstip 20:07 / 25:18.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het werkwoord scheuren heeft in het gebruik bij een voertuig een negatieve klank. Het staat in NL synoniem voor:
- jakkeren,
- onbehouwen en hard rijden,
- racen,
- snel en woest rijden.

Ik ben het met Stromend eens dat er veel betere woorden beschikbaar zijn om het artikel mee in te leiden. Een veel neutralere openingszin zou bijvoorbeeld kunnen zijn geweest: sinds kort kunt u worden ingehaald door een fietser op een speed pedelec. De speed pedelec is.... etc. etc.
Witte ST3 van maart 2019
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dank Henry voor je heldere analyse.
Mijn samenvatting was een dag later feitelijk niet juist. De strekking is helder.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is dus eigenlijk net als met dat Telegraaf-artikel: de media verwoorden in de inleiding enige aversie (De Telegraaf wat erger dan de NOS), maar kiezen er toch voor om vervolgens de SP'ers zelf aan het woord te laten én ze leggen keurig uit dat we een geel kenteken hebben, een (brommer)rijbewijs moeten hebben, een helm moeten dragen etc. Ik vind het een goeie eerste stap van de media, had veel erger gekund.

En Inge deed het prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De CBS cijfers leiden deze week tot heel wat aandacht voor SP’ers. Vandaag staat er in het AD Rotterdams Regionieuws opnieuw een interview met de SP’er die gisteren al in het Telegraaf artikel van gisteren aan het woord kwam.
AD doet moeite om het dilemma voor SP’s op zeer drukke plekken te benadrukken. :ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie