Je kunt nu ook een Stromer ST1 X leasen via het E-bike Collectief van de Consumentenbond. Deze lease is inclusief verzekering, service, onderhoud, 24-uur pechdienst en verlengde garantie op de accu gedurende de hele leaseperiode (3 jaar).
Meer informatie:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... ike-leasen
Lease ST1 X:
https://ebikecollectief.consumentenbond ... st1x-sport
De leasemaatschappij is trouwens Friesland Lease, en de "logistieke partner" waarover op de website wordt gesproken is één van de bekendere Stromer dealers in het noorden van het land.
Stromer leasen via E-bike Collectief van de Consumentenbond
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Zou een fiets leasen via de werkgever vanaf 2020 niet voordeliger zijn?
Hoop dat ik van mijn werkgever straks ook een ST5 mag leasen?
Groet Mark
Hoop dat ik van mijn werkgever straks ook een ST5 mag leasen?
Groet Mark
- Bijlagen
-
- Schermafdruk 2019-08-09 14.28.11.png (1.53 MiB) 3837 keer bekeken
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
7% bijtelling? Voor een volledig elektrische auto is dat toch 4%? Vanwaar dat verschil?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
In 2020 is het 8% en in 2021 12% voor een volledig elektrische auto. En de bedragen zijn ook nog gemaximaliseerd. Wil je een duurdere auto dan ga je fors meer betalen.
De belastingdienst leuker. . . . . .
Groet Mark
- Bijlagen
-
- Bron: https://www.ritassist.nl/kennisbank/bijtelling-belasting/bijtelling-elektrische-auto/#sectie-7
- Schermafdruk 2019-08-10 08.47.51.png (241.89 KiB) 3765 keer bekeken
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Dank voor de aanvulling! Ik zocht op bijtelling elektrische auto en kwam de huidige percentages tegen.
Ik moet zeggen dat het wel een scherpe aanbieding lijkt, kleine 200 euro pm voor een st1x met grote accu en 36 maanden lease. Geen max kilometrage, all in. Het lijkt een stuk betaalbaarder dan de diverse dealers nu aanbieden.
7200 euro betalen voor een fiets van 6000 blijft natuurlijk duur, ook als je alle onderhoud erbij gaat optellen, maar het ‘ontzorgt’ wel natuurlijk.
Ik moet zeggen dat het wel een scherpe aanbieding lijkt, kleine 200 euro pm voor een st1x met grote accu en 36 maanden lease. Geen max kilometrage, all in. Het lijkt een stuk betaalbaarder dan de diverse dealers nu aanbieden.
7200 euro betalen voor een fiets van 6000 blijft natuurlijk duur, ook als je alle onderhoud erbij gaat optellen, maar het ‘ontzorgt’ wel natuurlijk.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Best wel prijzig ja. In eerste instantie lijkt het heel redelijk (waarschijnlijk is het bedrag daarop uitgekozen): 400 Euro per jaar voor verzekering en onderhoud. Op sommige plekken is 300 Euro voor verzekering niet raar...
Het dure zit hem erin dat je na 3 jaar niks hebt, terwijl je bij zelf kopen nog de restwaarde terugkrijgt (of de fiets nog kunt gebruiken).
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik heb het uitgerekend en in mijn situatie ontliep het niet zo erg op termijn van 3 jaar maar inderdaad de fiets is dan niet van jou. Restwaarde was toendertijd ingeschat op 1000 euro.
Ik betaal zelf rond 350 voor onderhoud in een jaar en 200 bij Enra (waarbij ik nog in redelijk goedkope regio zit). Zo gek is het dus nog niet. Opvallend dat er helemaal gerekend word met de km’s. Voor mensen die beetje handig zijn en 20k km fietsen in een jaar (ivm accu 3jr) en in amsterdam wonen valt dit niet eens zo duur uit.
Kan mij iemand uit leggen hoe het kan dat bijtelling x bedrag is en je daar minder dan de helft van betaald ?
Edit: ze spreken over enra optimaal zover ik weet hebben ze deze namen alleen bij gewone fietsen en e-bikes.
Ik betaal zelf rond 350 voor onderhoud in een jaar en 200 bij Enra (waarbij ik nog in redelijk goedkope regio zit). Zo gek is het dus nog niet. Opvallend dat er helemaal gerekend word met de km’s. Voor mensen die beetje handig zijn en 20k km fietsen in een jaar (ivm accu 3jr) en in amsterdam wonen valt dit niet eens zo duur uit.
Kan mij iemand uit leggen hoe het kan dat bijtelling x bedrag is en je daar minder dan de helft van betaald ?
Edit: ze spreken over enra optimaal zover ik weet hebben ze deze namen alleen bij gewone fietsen en e-bikes.
Die bijtelling wordt bij je inkomen opgeteld, daar betaal je dan inkomstenbelasting over. In het hoogste tarief (in NL) is dat ongeveer 50%, vandaar dus.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer