Politie en Stromer

quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Als ik naar dit filmpje kijk staat er dan een stromer langs meneer de agent? Op het begin een zwarte en daarna een witte.

Met je telefoon op de fiets mag niet meer, dat weten deze fietsers nu ook - https://nos.nl/l/2291522
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verhip, je hebt gelijk: een charcoal ST1 X 2018. Ik heb dat item met een half oog gezien maar het was me niet opgevallen (de helmen wel trouwens). Dit is opgenomen in Utrecht:

Politie ST1 X.png
Politie ST1 X.png (6.53 MiB) 3682 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Viel mij ook al op inderdaad!
Bijlagen
Screenshot_20190701-223602.jpg
Screenshot_20190701-223602.jpg (186.67 KiB) 3673 keer bekeken
Stromer
Stromer
Screenshot_20190701-223602.jpg (186.67 KiB) 3673 keer bekeken
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Hahaha ik dacht ook al krijgnou wat! Zelfs ff terugkijken aangezet om te kijken welk type het nou was... Dacht ook al Utrecht die kanaaltjes onder de wegen door zijn kenmerkend als student vaak genoeg langs gefietst op een oud barrel s'nachts na het stappen bij vrienden...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ah, hier wat meer details!
Projectleider Bart Lammerts van de politie Midden-Nederland legt uit dat er niet voor niets drie dure snelle speed pedelecs voor agenten zijn gehuurd om de komende weken in rond te rijden in Utrecht. ,,Het gaat ons niet om de boetes, het gaat om bewustwording.
Een van de agenten noemt zijn tijdelijke snelle tweewieler ‘een superwijs ding’, dat in de praktijk aantoont dat geen tweewieler meer ontkomt. ,,Ah jammer, ze hebben een nieuwe fiets, die kan ik niet meer bijhouden”, constateert een jonge passant terecht. Lammerts hoort het lachend aan en legt uit dat dat ook precies de bedoeling is. ,,Ik hoop dat alle politieteams zo’n fiets krijgen, je ziet de mensen verbaasd kijken vanwege de snelheid.” De kilometerteller loopt na een paar ferme trappen op tot tegen de 50 kilometer per uur.
Ook een filmpje erbij!

https://www.ad.nl/binnenland/bijna-niem ... ~a787b7e9/
Laatst gewijzigd door RikC op 01 jul 2019, 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RikC schreef: 01 jul 2019, 22:43 Dacht ook al Utrecht die kanaaltjes onder de wegen door zijn kenmerkend als student vaak genoeg langs gefietst op een oud barrel s'nachts na het stappen bij vrienden...
Idem :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RikC schreef: 01 jul 2019, 22:54 Ah, hier wat meer details!
Projectleider Bart Lammerts van de politie Midden-Nederland legt uit dat er niet voor niets drie dure snelle speed pedelecs voor agenten zijn gehuurd om de komende weken in rond te rijden in Utrecht. ,,Het gaat ons niet om de boetes, het gaat om bewustwording.
Een van de agenten noemt zijn tijdelijke snelle tweewieler ‘een superwijs ding’, dat in de praktijk aantoont dat geen tweewieler meer ontkomt. ,,Ah jammer, ze hebben een nieuwe fiets, die kan ik niet meer bijhouden”, constateert een jonge passant terecht. Lammerts hoort het lachend aan en legt uit dat dat ook precies de bedoeling is. ,,Ik hoop dat alle politieteams zo’n fiets krijgen, je ziet de mensen verbaasd kijken vanwege de snelheid.” De kilometerteller loopt na een paar ferme trappen op tot tegen de 50 kilometer per uur.
Ook een filmpje erbij!

https://www.ad.nl/binnenland/bijna-niem ... ~a787b7e9/
Geweldig. Voorheen moest dat allemaal per motor, terwijl een speed pedelec in de binnenstad minimaal zo efficiënt is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dan zul je zien dat ze straks zelf gewoon op het fietspad rijden omdat het op de weg zo gevaarlijk is en omdat ze fietsers moeten betrappen :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 01 jul 2019, 23:13 en omdat ze fietsers moeten betrappen
Als ze een fietser moeten aanhouden, dan mag de politie dat ook. Mogen ze in zulke gevallen ook met de auto of met de motor, en dan zie ik ze dit liever doen op de SP. Dat is toch net wat minder lomp en drastisch.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat ik bedoel te zeggen is dat ze straks waarschijnlijk gewoon op het fietspad gaan rijden omdat ze vanaf de weg niet goed kunnen kijken of weet ik veel wat.

Net als dat ze iig in Eindhoven nu met auto's en motoren vaak veel te hard rijden, door rood rijden, midden op het trottoir parkeren bij een snackbar om even eten te halen, etc. Dit alles uiteraard zonder zwaailichten en sirene. Om helemaal schijtziek van te worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie