debat over de plaats van de SP in het verkeer

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 11 mei 2019, 13:20 al 3 pagina’s debat over een debat
Een metadebat :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Tomasj schreef: 11 mei 2019, 10:09 IBeschouw het fietspad dus als iets waar je als speed-pedelec rijder te gast bent, en waar je wel eens van verbannen zou kunnen worden indien je respectloos gedraagt.
Zo zie ik het ook. :bf: (En dat verbannen gaat gebeuren dat geef ik je nu al op een briefje).
Helaas gaan alle, ja alle SP's op het jaagpad mij voorbij als ik in de bebouwde kom 30 rij, ook alle wielertoeristen trouwens
Er is dus nog werk...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Ach verkiezing tijd , simpel pas je snelheid aan . Bebouwde kom vertraag even , school gedaan vertraag, flitspaal vertraag :bp: , opleiding om met speed pedelec te rijden , ik mag zelf met motor rijden stam nog af van oude generatie , geen special rijbewijs nodig , is dat dan veilig ?.
Ach zit nog steeds in wachtruimte st5 wordt geleverd september , besteld december , zal ondertussen fietspad onveilig maken met koersfiets tegen 33 km/ per uur
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Artikel op HLN , is er daar ook nog plaats voor.
Ik vind dit nog gevaarlijker dan een SP.



Dodelijk ongeval met elektrische step in Brussel
In Brussel is vorige maand een 41-jarige man om het leven gekomen na een ongeval met een elektrische step. Dat bevestigt het Brusselse parket vandaag. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om het eerste dodelijk ongeval met een dergelijke elektrische step in ons land.

ADN 13 mei 2019 17u44 Bron: Belga
Het ongeval gebeurde in de nacht van 16 op 17 april op de Haachtsesteenweg in Haren. Daar werd rond 0.30 uur een 41-jarige man zwaargewond aangetroffen op een bankje, met de step aan zijn voeten. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij op 18 april aan zijn verwondingen overleed.

Omdat niet meteen duidelijk was wat er zich had afgespeeld, liet het parket de beelden van bewakingscamera's in de buurt analyseren. Daaruit bleek dat de man verongelukt was met de step en dat er geen andere personen of voertuigen bij het ongeval betrokken waren.

Zowel in La Dernière Heure als bij Bruzz wijzen artsen op het gevaar van elektrische steps en signaleren ze een stijging van het aantal ongevallen met dergelijke toestellen, die hoge snelheden kunnen halen. Vaak is er daarbij sprake van verwondingen aan het hoofd of de schedel, en neusbreuken maar ook van verwondingen aan de wervelkolom, of breuken aan de bovenste ledematen. De artsen pleiten ervoor dat gebruikers steeds een helm zouden dragen.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Bah, naar verhaal.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die steps hebben vaak ook zo'n kleine wieltjes... vragen om problemen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Heel toevallig zag ik er vanmiddag in mijn wijk ook een rijden. Een volwassen man die van rechts kwam toen er een auto aan kwam rijden. Ik zag twijfel bij beide bestuurders. Gelukkig stopte de auto en de Stepper reed door. Mogelijk dacht hij dat hij voorrang had maar volgens mij is het gewoon een volwassen man met speelgoed op de weg. Geen helm maar een aardige snelheid. Kleine wielen dus vallen is zo gepiept. Door de snelheid knal je direct met het hoofd naar beneden op het wegdek.

Judolessen heb je nodig om zo'n val misschien op de kunnen vangen.

Nee, zo'n ding niet op de weg, levensgevaarlijk.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het gros van de e-steps mag helemaal niet de openbare weg op, tenzij op kenteken etc. etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik had een fragment uit het bericht opgevangen, dat er van zulke dingen een snelheid halen van..45km/h. :bu: :bu: :bu:
Maar ze zijn geen geïsoleerd geval, ook stegway's, 1 wielers, enz..
https://shop.segway.com/be-nl/58/-ninebot-by-segway-z10
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 14 mei 2019, 09:36 Ik had een fragment uit het bericht opgevangen, dat er van zulke dingen een snelheid halen van..45km/h. :bu: :bu: :bu:
Anderen denken dat van onze fietsen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie