Verkeer Amsterdam 0 emissie 2030

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sommige goede ideeën starten met een proefballon, in de vorm van een streven. Dit is een radicaal plan, en het zal stuiten op weerstand, maar de richting waarin gedacht wordt bevalt mij wel.

Nou de uitwerking nog ja. Maar bedenk: Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In Arnhem wordt binnen 6 jaar electrische stadsdistributie gerealiseerd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Daniel1975 schreef: 03 mei 2019, 10:15 “groene terreur”
In Benidorm was ik getuige van de gevolgen van een bom van de ETA op een hotel.

Pasen 2019 bliezen 8 terroristen zichzelf en 300 onschuldigen op.

Dat is terreur.

Een plan om een stad autoluw te maken omwille van gezondheid is geen terreur.

Hoop dat respectvoller taalgebruik niet teveel gevraagd is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Even voor de duidelijkheid:

Amsterdam wordt met dit plan niet autoluw!!!!!!
Al het verkeer (brom- en snorfietsen, boten, vrachtwagens, auto's, taxi's, bussen, touringcard, etc) moet uitstootvrij worden. Dat is heel wat anders daan autoluw.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Den Haag vind het ook geen goed plan....
https://www.ad.nl/politiek/kamer-fluit- ... ~a0c9e5f7/

Terreur in deze context heeft NIETS met gebrek aan respect te maken. Terreur kan in een veel bredere context worden gebruikt.
En de manier waarop de groene ‘waarheid’ nu wordt uitgedragen door sommige stromingen vind ik gewoon heel erg fout.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat ik mis in het betoog van de tegenstanders van dit voornemen, die het argument gebruiken dat veel arme Amsterdammers niet zomaar voor 2030 een nieuwe elektrische auto kunnen aanschaffen, is:

A: Amsterdam beschikt over een uitstekend OV netwerk. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk hoeveel automobilisten zich nog door de stad wensen te wurmen.

B: Ik hoop een elektrische autootjes zoals b.v. eerder de Toyota Aygo, Citroen C1 en Peugeot 107, waar enkele jaren NUL wegenbelasting op werd geheven. Het waren zeer betaalbare wagentjes, ook goedkoop te verzekeren, superzuinig dus relatief weinig brandstofkosten, geen wegenbelasting. Erg interessant voor mensen met de kleinere portemonnee. Ze waren in den beginne dan ook niet aan te slepen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 03 mei 2019, 12:09 Terreur in deze context heeft NIETS met gebrek aan respect te maken. Terreur kan in een veel bredere context worden gebruikt.
Ik denk dat we allemaal wel weten wat terreur in de werkelijke betekenis inhoudt. De vraag is of je zulke termen moet inzetten om je argumenten kracht bij te zetten, of dat je een standpunt beter vakkundig op inhoud kunt fileren ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik houd van dit soort plannen. En tuurlijk, we weten allemaal dat het niet gaat lukken, en dat geeft niet.
Maar hier wordt wel een visie neergelegd dat men klaar is met de lokale vervuilende uitstoot die het verkeer momenteel geeft. En dat kan ik alleen maar toejuichen.
Met het azijnzeiken dat het allemaal maar weer niet mogelijk is en allemaal zo duur en blablablabla kom je helemaal nooit ergens. Dan zouden in ieder geval allemaal nog geen auto hebben, want iemand heeft ongetwijfeld ook ergens geroepen dat iedereen een eigen auto zou moeten hebben en dat heel Amsterdam ook bereikbaar moest zijn met auto. En dat is ook gelukt. Bovendien moest je vroeger in A'dam nog verplicht om bij elke kruising te claxonneren als je er met de auto aankwam, ook niet echt tof.

Gelukkig veranderen tijden en dus ook de visies. De verbrandingsmotor gaat (in ieder geval voor persoonlijk vervoer) zijn laatste levencyclus in. En dat geeft niet, en dat deze er ooit kwam was ook goed, want het heeft ons ook heel veel goeds gebracht.

Kortom, laat vooral de visies horen, je krijgt dan een hoop gezeik helaas, maar ook veel mensen komen dan vanzelf met hele goede ideeen hoe je in ieder geval in de richting kan bewegen die je op wilt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Deels eens, alleen ik mis gewoon visie. Doordenken over plannen, de voors en tegens. En de gevolgen!?

Praktijkvoorbeeld waar ik zakelijk al jaren mee worstel;
Gewasbeschermingsmiddelen worden steeds meer aan banden gelegd. Uit (voornamelijk) PR overwegingen lopen een aantal retailketens voor de wet uit en trekken de teugels nóg strakker aan. Hun lijst met toegelaten middelen is nog fors kleiner dan wettelijk mag.
So far so good zou je denken, goed voor het milieu. Echter, bloemenkwekers zijn nu gedoemd om half werkende middelen te gebruiken. Dus soppen met chemie en 50% reaultaat. Biologische bestrijding is een prima optie (roofmijten, sluipwespen, etc), echter zodra er bij de ingangscontrole van de retail levende beestjes worden gevonden keuren ze de boel af. Wie is er hier nu gek?
Leuk beleid voor de buhne, maar volstrekt onuitvoerbaar.
En zo hangt het halve milieu en klimaat beleid met los zand aan elkaar. De Teslas en Mitsubsidies op de weg, relatief nieuwe kolencentrales sluiten zonder backup plan, onduidelijkheid over eigen zonneenergie, etc.
Past dit ondoordachtte plan dan wel weer naadloos tussen.
Plaats reactie