Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

De politie heeft zeker aandacht voor Stromers. Ze weten prima wat het zijn. Want ze kijken niet op of om als je over de weg rijdt, maar wel als je je op het fietspad bevindt zie je ze overleggen of ze zullen optreden.
Het jammere is dat ze de Stromers zonder kenteken op het fietspad niet herkennen.
Handhavers en verkeersregelaars snappen er de ballen van

Ik rij dan ook niet meer op het fietspad in Amsterdam. En dat bevalt me prima.
De campagne om verkeersdeelnemers er op te wijzen dat snorfietsen op de weg moeten heeft vruchten afgeworpen.
Automobilisten gedragen zich naar mij zo absurd veel netter. Ik word nog zelden afgesneden, er word zelden meer getoeterd en ik word ook weinig ingehaald. Terwijl dat voorheen dagelijks allemaal meerdere keren per dag gebeurde.

Ik herken me ook echt niet in de problemen die je noemt. Een half jaar geleden wel. Maar nu echt niet meer
ST3 cool white - sport - 983Wh
mrstrom

Goed nieuws!

Ik herken het zelf ook wel, het acceptatie niveau van SP op de weg groeit hard. Laatst werd er nog wel naar mijn getoeterd en naar fietspad gewezen. Hij had raam open, dus vroeg hem of hijzelf wel de verkeersregels kende, want gelijk aan brommer op de weg... Toen werd het groen en was ie snel weg haha.
J3R schreef: 11 jul 2019, 21:42 Problemen zijn er ook:
- een hoop stoplichten waarvan de inductie lus de Stromer niet ziet
Dit is ook zeer herkenbaar....en erg lastig, soms pak ik dan maar een rood stoplicht...bij gemeente al 4x gemeld nu, nooit reactie gehad.
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Er zijn inderdaad serieus veel controles in de laatste 2 weken. 3x een rollerbank gezien, ook voor electrische scooters :ck:
En heel veel gele fluo figuren die handhaven op van alles, ook bellen.
Wel grappig om zelf in Osdorp gelazerd te worden op snelheid door een ijverige agent.

Voor probleem met de inductielus rijd ik af en toe maar het fietspad even op. Samen met fietsers heeeel rustig oversteken en weer de weg op. Je staat anders te wachten tot er een auto komt. Na 3 stoplichten ben ik het ook zat.

Mijn ervaring in Adam is altijd postitief tov de omliggende dorpen (Bollenstreek en Haarlemmermeer). In dorpen veel meer stresskippen met haast die ook nog eens geen speedpedelec gewend zijn.
De scooters en snordingen rijden wel een stuk harder in Adam, maar daar heb ik geen last van... :az
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

IMG_7794.jpg
IMG_7794.jpg (285.22 KiB) 2474 keer bekeken
En met deze jongen MAG ik op het fietspad (breder dan 75cm en 3 wielen) meeste politiemensen weten dit niet en gehaaste stresskippen in blik sowieso niet. Deze uitzonderingsregel in het RVV dateert nog uit de tijd dat 60% van het lokale verkeer met bakfietsen werd uitgevoerd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Sharon Dijksma... is er eentje die nooit echt heeft gewerkt. Ze zit al haar hele leven in de politiek en vindt het de normaalste zaak (net als vele van haar collega's) om niks te zeggen en als ze op haar uitspraken wordt aangesproken deze eenvoudig te verdraaien voor andere nikzeggende woorden. Dit artikel is voor mij daar weer een voorbeeld van. Politici ...ik word misselijk van die mensen. :mrgreen:


Zo, dat lucht op! :d3:
Witte ST3 van maart 2019
ocra

Je hebt leugens,je hebbt grote leugens en je hebt statistiek.

Wel slim om zo naar buiten te brengen, de nuances doen er niet meertoe de toon is gezet.
Plaats reactie