Pagina 2 van 3

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 30 apr 2019, 09:26
door LNY
Uiteindelijk snap ik de hele situatie in Amsterdam best wel.
De fietspaden zijn op een aantal trajecten zó ontzettend vol. En de toename van scooters is zó groot.....

Maar als je ziet wat er nog wel op het fietspad hoort/ mag /moet, snap ik er niks meer van. Daar moeten ze dan óók wat aan doen.

- Een gehandicaptenvoertuig: Het aanta Canta's en Biro's dat hier rond hobbelt is enorm. Logisch, want dan hoef je geen € 7,50 per uur parkeergeld te betalen.
Afbeelding


- Elektrische bakfietsen en Cargotrikes met 2 (en soms meer) kinderen zonder helmpjes op die veel breder en langer zijn dan scootertjes, maar ook easy 25 kmh rijden.
Afbeelding


- Elektrische bakfietsen van koeriers. Bezorgers en koeriers hebben sowieso een reputatie, maar deze gevaarten rijden net als snorscooters ook 25
Afbeelding


- Fietstaxi's, zij hebben ook een elektisch hulpmotortje.
Afbeelding

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 01 mei 2019, 06:30
door Stromend
Hiermee wordt bewezen dat steden met een ouderwetse lay-out de groei van het aantal en diversiteit van voertuigen niet aan kan.
Bedenk je eens wat er zou ontstaan wanneer al deze mensen in een auto kropen.
Ik hoor regelmatig verhalen van Amsterdammers die om de toenemende drukte in het centrum van hun stad dit gebied meer en meer mijden.
Zo verwordt het meer en meer tot een stad voor toeristen.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 01 mei 2019, 10:00
door Free2be
En zo heb je in Knokke het golfkarretjes effect..meestal nog bestuurd door een in golf outfit verkerende snob! :mrgreen:
Met een beetje gezond verstand, raak je nog het verst!

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 02 mei 2019, 22:08
door maartenbm
Ik rijdt dagelijks een flink stuk door het centrum en er is niets veranderd. Bij de blauwe pijlen staan de verkeersregelaars, snorfieters rijden echter bijna altijd gewoon rechtdoor. En ook nog steeds zonder helm.

Zelf pak ik op de Schellingwoudebrug gewoon het fietspad (met 40+ km/u). Zodra ik de stad in kom rijd ik deels op de weg en deels op het fietspad (met wat lagere snelheid). Zodra het kan duik ik vervolgens de gracht op, zodat ik de idiote regelgeving op de Weteringschans en Leidseplein (mag ik niet komen) kan omzeilen. Scheelt trouwens wel aardig wat stoplichten.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 02 mei 2019, 22:20
door Daniel1975
En in 2030 mogen er ook geen auto’s met verbrandingsmotor de stad in als het aan Gek Links ligt.
Ik heb zo’n hekel aan dit soort proefbalonnetjes.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 02 mei 2019, 22:48
door Wiebe
Gewoon heel Amsterdamse binnenstad verboden voor auto's maken en je kan de volledige weg gebruiken voor alle overige verkeer. Heb je opeens weer voldoende ruimte.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 02 mei 2019, 22:52
door mboelis
Straks halen ze de paardentram en de trekschuit ook weer terug in Amsterdam. Ouderwets om de hopen paardenstront heen Stromeren.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 11 jul 2019, 16:56
door LNY
Zojuist langs een blik handhavers gereden in het centrum van Amsterdam (geldersekade).
Ze waren erg druk met het bekeuren van snorfietsen op het fietspad.
En jawel.... er ging ook een dame met een witte stromer op de bon.

U bent dus gewaarschuwd

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 11 jul 2019, 21:42
door J3R
I.v.m. de nieuwe 25 km/u scooter regelgeving binnen de ring A10, is er aardig wat toezicht met vooral aandacht voor de blauwe en gele kentekenplaatjes op het fietspad. Dus: of op de autoweg, of gokken dat "stealth" er doorheen slipt.
De boete voor op het fietspad rijden is 95 EUR en dat is exclusief de administratie kosten van 9 EUR.

Merk ook dat de politie meer aandacht heeft voor de Stromer, al een paar keer een politie-auto die wat langer achter me bleef hangen; het blijft waarschijnlijk toch een raar gezicht een fietser met geel kenteken op de autoweg met ernaast een geheel vrij liggend fietspad.

Problemen zijn er ook:
- een hoop stoplichten waarvan de inductie lus de Stromer niet ziet
- gemeente Amsterdam die dat van elk stoplicht gemeld wil hebben (onbegonnen werk)
- achteraan sluiten in het drukke en stinkende verkeer in de stad met nogal trage voortgang
- verplichte wegen die niet geschikt zijn voor Stromer of brom-/snorfiets; er wordt daar standaard 70 à 80 gereden
- hoop automobilisten die niet begrijpen waarom een "fiets" voor hun rijdt terwijl er een fietspad langs de weg loopt
- agressie van automobilisten met inhalen over een doorgetrokken streep en vlak langs je inhalen met 70 à 80 km/u
- borden die niet kloppen en het onduidelijk is of je de weg, dan wel het fietspad op moet
- curieuze locaties met verwijzing van het fietspad naar de autobaan, waarbij de verkeerssituatie niet bepaald veilig is

Laat ik maar zeggen dat ik er redelijk soepel/pragmatisch mee om ga; er moet nog een hoop verbeterd worden in en rond Amsterdam.

Re: Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Geplaatst: 12 jul 2019, 09:50
door Free2be
En de steps komen er ook nog bij..Een ongeregeld allergaartje dat in een stad tot veel ellende zal leiden.