Ja, niet makkelijk, want het is maar een ST1.
Maar als de omstandigheden gunstig zijn en ik de boost knop indruk blijft hij ondersteunen bij snelheden hoger dan waar de ondersteuning normaal stopt. Zo heb ik al 51 op de teller gezien met forse wind mee. En hij bleef ondersteunen.
Je moet dan wel eerst de waardes in de instellingen aanpassen. Anders werkt de boost knop alleen tot 20 kmh.
Illegaal opdrijven van elektrische fietsen - VRT Nieuws
Stond in het nieuwsblad .
Op vraag van de politie gaat minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) onderzoeken of nieuwe wetgeving wenselijk is. Uitgerekend gisteren maakte minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) bekend dat een verzekering voor speedpedelecs en elektrische fietsen niet langer verplicht is.
Op vraag van de politie gaat minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) onderzoeken of nieuwe wetgeving wenselijk is. Uitgerekend gisteren maakte minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) bekend dat een verzekering voor speedpedelecs en elektrische fietsen niet langer verplicht is.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L , helm Giro Bexley
Enkele opmerkingen over dit verhaal :
1) meer vermogen --> gebeurd niet, de begrenzing wordt verschoven of verwijderd maar het vermogen blijft hetzelfde
2) er wordt geen chip vervangen --> er wordt er 1tje bijgeplaatst die ook weer kan weggenomen worden
3) een rollenbank test is nutteloos, met een druk op de al bestaande interface (of combinatie van knoppen) wordt de chip actief of net niet
4) voorlopig is sneller rijden dan 25 geen inbreuk, er mag enkel niet meer ondersteund worden boven 25km/h dus snelheid meten over een gekende afstand is waardeloos, ook op de rollen is alles weer "in orde" dank zij de bestaande interface
5) display uitlezen met laptop is ook niet altijd een optie :
- de budget vriendelijke "tuning" houd de magneetsensor voor de gek (pulsen :2 --> wel zichtbaar), snelheid op het display is dan nog de helft van de gereden snelheid, uitlezen heeft hier dus geen zin
- ander tuning verschuift de komma vanaf een bepaalde snelheid, ook niet met laptop te achterhalen, enkel dat die heel traag rijdt maar dat is niet strafbaar
- enkel de tuning die de juiste snelheid weergeeft is hier de klos
En dan nog, er is 33 km/h vastgesteld, ik heb een goede conditie meneer de agent, ik gebruik die ondersteuning enkel bij het vertrekken, als ik de brug op moet of als de storm in de verkeerde richting blaast...
Het enige wat kan werken is de fiets "uitkleden" om te zien of er gesjoemeld wordt.
1) meer vermogen --> gebeurd niet, de begrenzing wordt verschoven of verwijderd maar het vermogen blijft hetzelfde
2) er wordt geen chip vervangen --> er wordt er 1tje bijgeplaatst die ook weer kan weggenomen worden
3) een rollenbank test is nutteloos, met een druk op de al bestaande interface (of combinatie van knoppen) wordt de chip actief of net niet
4) voorlopig is sneller rijden dan 25 geen inbreuk, er mag enkel niet meer ondersteund worden boven 25km/h dus snelheid meten over een gekende afstand is waardeloos, ook op de rollen is alles weer "in orde" dank zij de bestaande interface
5) display uitlezen met laptop is ook niet altijd een optie :
- de budget vriendelijke "tuning" houd de magneetsensor voor de gek (pulsen :2 --> wel zichtbaar), snelheid op het display is dan nog de helft van de gereden snelheid, uitlezen heeft hier dus geen zin
- ander tuning verschuift de komma vanaf een bepaalde snelheid, ook niet met laptop te achterhalen, enkel dat die heel traag rijdt maar dat is niet strafbaar
- enkel de tuning die de juiste snelheid weergeeft is hier de klos
En dan nog, er is 33 km/h vastgesteld, ik heb een goede conditie meneer de agent, ik gebruik die ondersteuning enkel bij het vertrekken, als ik de brug op moet of als de storm in de verkeerde richting blaast...
Het enige wat kan werken is de fiets "uitkleden" om te zien of er gesjoemeld wordt.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Goed artikel, waarin ook maar weer eens de grote juridische consequenties van het illegaal opvoeren ("tunen" is zó eufemistisch) worden benoemd. Mooi dat Bosch werkt aan oplossingen om dit tegen te gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
De huidige opvoersetjes zijn super simpel te detecteren: bij een bepaalde snelheid (meestal ±18 km/h) halveert ineens de snelheid (dan wordt de pulsdeler actief). Dat is gemakkelijk te detecteren.
Het punt is alleen wel dat dit een kat-muis spelletje wordt: die detectie is namelijk makkelijk te omzeilen: niet meer vanaf 18 km/h pulsen delen maar altijd. Dan wordt het een stuk lastiger om de pulsdeler te detecteren.
Het punt is alleen wel dat dit een kat-muis spelletje wordt: die detectie is namelijk makkelijk te omzeilen: niet meer vanaf 18 km/h pulsen delen maar altijd. Dan wordt het een stuk lastiger om de pulsdeler te detecteren.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De pulsdeler is de huis tuin en keuken oplossing, kan iedereen met een beetje elektronica kennis in elkaar steken. Nog eenvoudiger is met de magneet op de crank ipv het wiel. De "tuning" met chip geeft op het display de reële snelheid en afstand weer zonder pulsen te delen maar schakelt wel de begrenzer uit of legt die grens wat hoger. Dit systeem is via de bestaande interface ook in of uit te schakelen (bepaalde +- combinatie). Ik weet niet of Bosch deze "tuning" ook detecteert maar volgens mij wel de grootste groep "valsspelers".
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Vorige week reed is 's avonds na het werk langs de Schelde rustig aan 45... word ik plots voorbij 'gestoven' door een fietser met gewone elektrische fiets. Jonge man, koptelefoon op, niks van hoofdbescherming of wat dan ook. Die reed absoluut meer dan 55 want ik trachtte die fietser in te halen maar op 49,7 km/u is het feest gedaan op een ST3.
Levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Je zou maar aan die snelheid op je hoofd terecht komen...
Levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Je zou maar aan die snelheid op je hoofd terecht komen...
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wat een mafklapper.
Je zal maar iemand anders aanrijden en verwonden. Je WA-verzekering gaat dat niet betalen als je op een illegaal opgevoerde e-bike rijdt, met een snelheid die ook nog eens vér boven de max van een legale SP ligt, dus dan ben je failliet. Om nog maar te zwijgen over de - terechte - schuldgevoelens.
Maarja, het berouw zal wel weer komen na de zonde
Je zal maar iemand anders aanrijden en verwonden. Je WA-verzekering gaat dat niet betalen als je op een illegaal opgevoerde e-bike rijdt, met een snelheid die ook nog eens vér boven de max van een legale SP ligt, dus dan ben je failliet. Om nog maar te zwijgen over de - terechte - schuldgevoelens.
Maarja, het berouw zal wel weer komen na de zonde
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Waarschijnlijk een DIY. Een middenmotor met "tuning" haalt dat enkel met flinke wind langs achter en hoge eigen input. Maar een Bafang 750W haalt vlot 55+ zonder zweet.Stromer9000 schreef: ↑22 jun 2019, 11:47 Vorige week reed is 's avonds na het werk langs de Schelde rustig aan 45... word ik plots voorbij 'gestoven' door een fietser met gewone elektrische fiets. Jonge man, koptelefoon op, niks van hoofdbescherming of wat dan ook. Die reed absoluut meer dan 55 want ik trachtte die fietser in te halen maar op 49,7 km/u is het feest gedaan op een ST3.
Levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Je zou maar aan die snelheid op je hoofd terecht komen...