AD Fietstest 2019: dit zijn de beste speed pedelecs

Plaats reactie
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

AD Fietstest 2019: dit zijn de beste speed pedelecs

https://www.ad.nl/tech/ad-fietstest-201 ... abcbea465/

En de winnaar is........
Is aan het genieten van een ST1x
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je kan onmogelijk een speed pedelec uitroepen tot "Beste speed pedelec" als je de deelnemende speed pedelecs niet stuk voor stuk onderwerpt aan een duurtest en geen rekening houdt met de ervaringen van gebruikers.

"Deze speed pedelecs werden - door mensen die hier amper een paar rondjes mee reden - verkozen tot best aanvoelende speed pedelec" was een veel correctere titel geweest voor dit artikel ... AD slaagt er zelfs nog niet in om alle merken correct te benoemen. :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb helemaal niks met dit soort testresultaten en ik ben het niet eens met Golvas dat je onmogelijk een speed pedelec kunt uitroepen tot "Beste speed pedelec". Om bij het laatste te beginnen, dit artikel bewijst dat je dat wel degelijk kunt. Als de kaders duidelijk gedefinieerd zijn, dan geldt die kwalificatie "Beste speed pedelec" voor deze kaders, voor deze testgroep en bij de gehanteerde formule waarmee de einduitslag is vastgesteld.

Ik heb er helemaal niks mee omdat ik van mening ben dat een "gemiddelde mens" niet bestaat en dat dat iedereen zijn eigen eisen stelt aan een bepaald product. Eisen die door omstandigheden ook nog eens aan verandering onderhevig zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar Golvas heeft groot gelijk echt vreselijk test. De testers hadden geen ervaring met het type fiets, ze vonden het allemaal heeeeeeel spannend en durfden niet te hard te rijden...
Sowieso als je niet eens een merknaam correct kunt spellen “strömer” i.p.v. “stromer” dan haak ik af.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
mrstrom

En we moeten allemaal onze stromer inruilen voor een super snelle fiets, wie wil er nu niet 75km/u.

Ik zou het gewoon een motor noemen, trouwens.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 30 apr 2019, 08:53 Maar Golvas heeft groot gelijk echt vreselijk test.
We hebben het hier dan ook over het AD, het dagblad achter de veelbesproken haring- en oliebollentests, waarbij corrupte juryleden de omzet van eerlijke middenstanders compleet om zeep hebben geholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het merk dat zowat 15 à 20 % van de SP verkoopcijfers voor zich neemt was zelfs dé grote afwezige bij deze "test".

Misschien organiseren ze de AD Fietstest 2020 met slechts 1 merk, wie weet ? ... een dergelijk gedefinieerd kader maakt het voor de juryleden alvast weer net iets makkelijker. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie