Het is tijd om de straat terug te geven aan fietsers en voetgangers

Nieuws van en over Stromer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2238
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Het is tijd om de straat terug te geven aan fietsers en voetgangers

Bericht door FreddyH » 17 jan 2019, 16:51

I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7423
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Het is tijd om de straat terug te geven aan fietsers en voetgangers

Bericht door Stromeur » 17 jan 2019, 23:02

Zeker een interessant artikel, zij het naar mijn mening wel iets té gechargeerd gepositioneerd.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito

Re: Het is tijd om de straat terug te geven aan fietsers en voetgangers

Bericht door Lomito » 18 jan 2019, 13:05

Tja... de Correspondent, dan weet je dat je een eenzijdig verhaal krijgt. Wij (de fietsers/voetgangers) en zij (de automobilisten)... ofwel niet doorhebben dat mensen niet alleen wandelen/fietsen maar vaak ook de auto pakken. Dat is ook de reden waarom in Nederland fietsers en voetgangers relatief veilig over straat kunnen, vrijwel elke automobilist is zich immers bewust dat hij op een ander moment ook fietser/voetganger is.

Neemt niet weg dat ik het met de strekking van het verhaal eens ben: de auto heeft te veel ruimte in beslag genomen en dit gaat ten koste van de leefbaarheid van onze steden en dorpen met nare gevolgen zoals geluidsoverlast, stankoverlast, gezondheidsrisico's (fijnstof, stikstofoxiden), verkeersonveiligheid en minder bewegingsruimte voor fietsers en voetgangers.

Ik kom regelmatig in Nijmegen waar de gemeente een netwerk van fietsstraten heeft aangelegd zodat fietsers veilig en snel van het centrum naar buitenwijken kunnen rijden zonder overlast van autoverkeer. Ik denk dat dit de toekomst is: binnensteden die beperkt toegankelijk zijn voor autoverkeer en autoverkeer dat zich telkens moet aanpassen aan de fietsers.

Gisteren las ik op CROW/Fietsberaad een artikel over fietsstraten in buitengebieden waarbij de zone60 wordt teruggebracht naar zone30 en gemotoriseerd verkeer zich ondergeschikt moet opstellen t.o.v. fietsers. Maar vandaag is het artikel weer verdwenen van de site, blijkbaar was het iets te controversieel...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast