Stromer ST6, Brandstofcell (waterstof)

harryS5
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 aug 2018, 09:58
Locatie: Utrecht
Merk SP: ST1 2016
Km-stand: 32.418

Stromerfred schreef: 07 jan 2019, 16:52 leuke nieuwe ontwikkeling, maar idd wat een foeilelijk ding
Oke, helemaal mee eens, tis een foei lelijk ding ... maar t gaat nu even om de om de techniek :cool2:
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Bij mij op het werk heeft ook zo’n fiets rondgereden, als promotie, mede omdat wij ons bezighouden met het onder druk brengen van waterstof tot 700 Bar. Wij zien wel degelijk toekomst in de waterstof economie :cool2: het is wel belangrijk dat het op een groene manier wordt geproduceert, en dat is nu nog lang niet altijd het geval.......
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Arjan schreef: 29 jan 2019, 19:47 Bij mij op het werk heeft ook zo’n fiets rondgereden, als promotie, mede omdat wij ons bezighouden met het onder druk brengen van waterstof tot 700 Bar. Wij zien wel degelijk toekomst in de waterstof economie :cool2: het is wel belangrijk dat het op een groene manier wordt geproduceert, en dat is nu nog lang niet altijd het geval.......
Hoi Arjan,
En hoe rijdt waterstof in vergelijking met electriciteit?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier een interessante link ivm waterstof fiets:


Momtenteel is het produceren van waterstof een verlieslatende en energie vretende bezigheid.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Arjan schreef: 29 jan 2019, 19:47 het is wel belangrijk dat het op een groene manier wordt geproduceert, en dat is nu nog lang niet altijd het geval.......
Je kan het beter juist niet groen produceren, groen produceren betekent juist een grotere vraag naar groene energie, waardoor de prijs hoger wordt, je kan beter de grijze energie gebruiken waardoor meer mensen alternatieven gaan zoeken

Zelf al wel in de H-auto gereden, rijdt precies hetzelfde als een E-auto, is het in feite ook. Enige verschil is dat je een heel stuk verder er mee komt en dat je sneller weer door kunt
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Free2be schreef: 30 jan 2019, 09:12
Momtenteel is het produceren van waterstof een verlieslatende en energie vretende bezigheid.
Waterstof produceren kost veel electriiteit, mee eens, maar geproduceerde electriciteit moet direkt worden gebruikt of opgeslagen worden in enorme accu’s anders is het weg. Accu’s waarin deze te veel geproduceerde energie kan worden opgeslagen om het net te balanceren zijn zo duur dat het misschien wel een goede overweging is om met dit surplus aan electriciteit waterstof te produceren en op te slaan om later weer te gebruiken, dus verlieslatend hoeft het in mijn optiek niet te zijn.
Er zijn inmiddels plannen om windmolens op de noordzee uit te rusten met electrolysers om dit toe te gaan passen, immers het kan waaien als de vraag naar electriciteit niet groot is.
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Marco Verkerk schreef: 29 jan 2019, 23:19
Hoi Arjan,
En hoe rijdt waterstof in vergelijking met electriciteit?
Hoi Marco, ik heb zelf niet op deze fiets gereden, dus ik kan er niet over oordelen, ik weet wel dat het tankje zeer snel (<2min.) gevuld was, weer goed voor 100 km. rijplezier.
Volgens mij lag de top wel op 45 km/u
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marco Verkerk schreef: 29 jan 2019, 23:19 Hoi Arjan,
En hoe rijdt waterstof in vergelijking met electriciteit?
Voor zover ik begrepen heb is het gewoon een elektrische fiets. Alleen komt de elektriciteit niet uit een accu maar uit een "kastje" die dat van waterstof maakt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mooi ontwikkeling zeg! Had vorig jaar ook al zoiets vernoemen op de ligfietsbeurs (Spezi) in Duitsland.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Waterstof heeft nog een lange weg te gaan om breed toegepast te kunnen worden. Het is nu vooral nog te duur, te inefficiënt, te gevaarlijk en te voluminieus...

https://www.wattisduurzaam.nl/16238/ene ... -kansloos/

Ik zou trouwens niet gokken op een ST6 maar een ST7 als volgende topmodel, of zoals eerder voorgesteld de STS als overstapje om van die dodelijke ST# opvolging af te komen. Over 15 jaar spreken we over de Stromer Tarmac of Stromer Centerline... :mrgreen:
Plaats reactie