Pagina 2 van 2

Re: Actieradius nog maar 50% bij 0 graden

Geplaatst: 17 dec 2018, 21:09
door pvg
Georgio schreef: 16 dec 2018, 22:57
pvg schreef: 16 dec 2018, 21:44
Georgio schreef: 16 dec 2018, 21:40 Meten is weten: afgelopen week ongeveer 20% meer verbruikt dan normaal bij dezelfde ritten.
Zeker weten? Heb je meer Wh/km verbruikt of kan de accu 20% minder leveren? :geek:
Wat ik zie is dat ik 20% meer van de accu heb verbruikt bij vergelijkbare ritten in de kou over hetzelfde (Woon-werk) parcours
In de Stromer app kun je zien hoeveel Wh/km je hebt verbruikt. Als dat niet echt is veranderd, heeft je accu dus wat capaciteit verloren door de kou.

Ik had vandaag mijn fiets toevallig met accu een middagje buiten geparkeerd: De accu was in warme omgeving geladen en een klein stukje mee gereden (100 -> 98%). Vervolgens geparkeerd. Toen ik 's avonds weer naar huis wilde rijden was ik nog eens 6% accu lading kwijt...

Re: Actieradius nog maar 50% bij 0 graden

Geplaatst: 17 dec 2018, 21:23
door pvg
Tomasj schreef: 16 dec 2018, 22:36
pvg schreef: 16 dec 2018, 22:16 Inhouden? In welke stand fiets je die 52km en hoe oud is je accu? Ik rijd 53km enkel in de standaard instelling op stand 2 en heb tot nu toe ruim 15% over (nog geen warmer weer gezien). Kruissnelheid 42 km/u en 33-34 km/u gemiddeld. Ik hoop volgende winter ook zo te kunnen rijden...
Het zijn 56 km met bijna 200 hoogtemeters, in stand 3 met sensor op 40% (dus lang geen volle ondersteuning). Maar die ondersteuning zegt niet zo heel veel, ik trap zelf ook flink door (gemiddelde hartslag net geen 130 bpm, dat komt overeen met 180 Watt).
En ik rijd ook een pak sneller dan jou (34-38 km/h gemiddeld, afhankelijk van de wind). En dat zijn de cijfers van mijn GPS. Volgens de Omni van mijn Stromer zit ik nog eens 2 km/h hoger. Wanneer ik mijn snelheid verminder tot jouw snelheid, (standje 2, koppelsensor op 20%), rijd ik 100 km op de batterij: de dagen dat ik forse tegenwind heb, rijd ik de eerste 18 km bewust wat trager, en dan heb ik typisch 20% verbruikt. Daarna schakel ik naar standje 3(koppelsensor op 40%) en geef ik van jet, en kom ik meestal thuis met ongeveer 10% . Ik weet na zoveel maanden wel ongeveer hoeveel ik mag vragen van mijn fiets om toch nog thuis te geraken. De laatste 12 km (op een oude spoorweg) wordt er hier soms serieus laag gevlogen, omdat de accustand het toelaat :bn:

Ga ervan uit dat je na 5 tot 6 maanden met de Stromer je basisconditie flink gaat verbeteren Probeer een hartslag van 120-130 bpm aan te houden (indien je 25-45 jaar bent) en over enkele maanden ga je dat echt merken op je fiets.
:ck: Dan rijd je serieus hard / op eigen kracht. Dat gaat mij voorlopig niet lukken. Ook niet met ondersteuning: ik "verlies" (lees: kies voor mijn achterwerk en veiligheid) behoorlijk wat tijd in de dorpjes waar ik door moet. Om de gemiddelde snelheid omhoog te krijgen, zou ik als een dolle door de dorpjes moeten.

Haha, grapjes, 25-45... 46...
53km went vrij snel moet ik zeggen: ik betrap me er op dat ik op de helft denk 'sh*t, nog maar de helft'. En m'n achterwerk begint inmiddels pas na 40km te 'klagen'.

Re: Actieradius nog maar 50% bij 0 graden

Geplaatst: 17 dec 2018, 21:27
door Tomasj
pvg schreef: 17 dec 2018, 21:23 :ck: Dan rijd je serieus hard / op eigen kracht. Dat gaat mij voorlopig niet lukken. Ook niet met ondersteuning: ik "verlies" (lees: kies voor mijn achterwerk en veiligheid) behoorlijk wat tijd in de dorpjes waar ik door moet. Om de gemiddelde snelheid omhoog te krijgen, zou ik als een dolle door de dorpjes moeten.
Ik vermijd dat soort dorpjes, voor mijn veiligheid. de kortste weg naar mijn werk is 49 km, doe er nu dus 56.
Haha, grapjes, 25-45... 46...
Ik ben er 49, dan blijft dat van die hartslag tellen ;-)