Stromer NL-marktleider in 2017

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 08 jul 2017, 21:08 Met de Riese&Müller Charger kan voor een dubbele accu gekozen worden, dus samen 1000 Wh, vergelijkbaar met de 983 Wh accu van Stromer maar die heeft de accu mooi weggewerkt in het frame.
Ik heb lang getwijfeld tussen een R&M en een Stromer, maar die dubbele accu, dat kan dus niet op de 17" modellen, en laat dat nou net mijn maat zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik heben ook een giant een speed gereden.
40 km op 0.5 kWh accu. Maar wel 10 daarvan op standje eco😯.

Aardige fiets...rammelde wat meer. Maar ik zie m niet in de verkoop cijfers terug...wel gek.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

: Vanmiddag is de Stromer-vertegenwoordiger op bezoek bij mijn favoriete dealer en laat ik daar vanmiddag toevallig langsgaan om de BF te plaatsen... Zo openhartig als hij vorige keer was zal nu niet meer het geval zijn maar je weet nooit wat er eventueel aan het embargo ontsnapt... uw luistervinkje met de grote oren :arrow: is helemaal spitz!
Laatst gewijzigd door Lomito op 12 jul 2017, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eerst helemaal uit z'n sokken charmeren die vertegenwoordiger, en dan stilletjes uithoren 8-)

Ik ben benieuwd hoe de BodyFloat jou gaat bevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Werd het net droog en dacht ik naar de dealer te gaan zie ik pal vóór me Frans de winkel binnenstappen en ben gelijk teruggereden. Ik geef ze een kwartier om hun dingen te doen en dan stap ik alsnog de winkel binnen. Straks wordt de arme man nog angstig om bij zijn topdealer binnen te stappen. Nu alleen even een kwartiertje mijn geduld opeten...
Stromeur schreef: 12 jul 2017, 12:15Eerst helemaal uit z'n sokken charmeren die vertegenwoordiger...
Daarvoor mis ik de benodigde fysieke eigenschappen waarmee dergelijke acties een stuk gemakkelijker gaan. ;)
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Inmiddels kunnen we met een gerust hart Herveld tot bedevaartsoord van het vrome Stromer volk uitroepen! Ik heb me laten vertellen dat hier sint Jos en inmiddels ook sint Frans worden vereerd (ja, ik woon in Limburg) :bj
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Lomito

De Stromer-dealer in Herveld wordt bemand door Jos en Nelis... met hun klantvriendelijkheid, service tot aan jouw voordeur en specifieke vakkennis van Stromer (de heren hebben een cursus gevolgd bij Stromer) zijn zij één van de best verkopende Stromer-dealers van Nederland geworden in nog geen eens 1 jaar tijd. Het wemelt hier dan ook van de Stromers in de Hoofdstraat van het verder slaperige dorpje Herveld. Zijn het niet de testrijders die hier de eerste meters maken dan zijn het wel de dagelijkse gebruikers die op dit forum gelezen hebben van weer een interessante modificatie en deze door onze vrienden laten installeren.

Vanmiddag stond ik, terwijl Nelis stond te zwoegen op de weerbarstige veren van de BodyFloat, te praten met Reinout ST1x die deze week helemaal los gaat met aanpassingen aan zijn fiets maar dat mag hij zelf verder toelichten, en ondertussen werden er weer grote kartonnen dozen met het Stromer-logo afgeleverd... :ck: Mijn hemel, deze dure fietsen gaat hier als warme broodjes...

Ik denk dat de opening van de nieuwe winkel, ergens in oktober dit jaar, één groot Stromer-feest gaat worden. Voor Jos ben ik bang dat zijn gewenste MTB-hoekje in de nieuwe winkel opgeofferd gaat worden aan het Stromer Forum Café...
Lomito

De maand augustus komt eraan, dat betekent naast de verplichting om BTW-aangifte te doen (done) het weer tijd wordt om een prognose te maken van de verkoopcijfers van Stromer. We zitten nog steeds in de zomerdip qua verkopen waardoor de verkopen normaal gesproken lager uitvallen dan de maand juni.

De verkoopcijfers van Stromer van jan-jul 2016: 27-49- 67-69- 83- 70-52
En verkoopcijfers van Stromer van jan-jun 2017: 39-67-108-99-119-108

Op basis van het eerder gevonden groeicijfer van ca. 45% zou juli 2017 moeten kunnen uitkomen op 1,45x52= 75 stuks... zoals gezegd een stuk lager dan de lentemaanden vanwege vakantiedip.

Echter... en nu ga ik me op glad zomerijs begeven, zie ik een ongekende toename van het aantal verkopen bij de lokale dealer, elke dag staan er wel enkele Stromer-dozen om uitgepakt te worden. En aangezien ik afgelopen weken de hele dag op een steiger sta, zo'n 300 meter van de bekende dealer, zie ik precies hoe vaak er een proefritje gemaakt wordt. Er zijn dagen geweest dat er meerdere Stromers tegelijk voorbijkwamen... En dat midden in de vakantieperiode :ck:

Daarom maak ik voor de prognose nu gebruik van het groeicijfer van vorige maand (54%) en verhoog dat zelfs naar 75% vanwege de ongekende verkopen verderop in de straat...

Juli 2017: 91 verkochte Stromers
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannende prognose. Wat een briljante en ook hilarische situatie, dat je eerste rang zit (of nouja staat) bij wat waarschijnlijk één van de best verkopende Stromer dealers van Nederland is. Ik ben benieuwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dit heeft hoop ik niks met de gewijzigde regelgeving te maken waardoor je nu verllicht binnen de bebouwde kom op de weg moet fietsen? ;p
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie