Golvas schreef: ↑03 dec 2018, 16:48
"onze bron van inkomsten ligt in de auto-industrie, we zouden dan ook gek zijn wanneer we als werkgever het gebruik van de fiets moesten stimuleren" ...
Hoewel wij ook klanten hebben in de auto-industrie is bij ons de redenering: we leggen eigen bussen in, die zijn veel veiliger.
Daar kan je niet tegen argumenteren. Eén van mijn chefs is, was, een fanatiek fietser. Na een zwaar ongeval lag hij in coma, hoe het nu met hem gaat weten we niet maar de kans dat hij ooit nog zal werken, laat staan bij ons, is miniem.
Er gebeuren uiteraard ook woon-werkongevallen met de wagen, maar die zijn zelden dramatisch en ja, dit jaar hebben we ook een busongeval gehad met een gekwetste, maar de cijfers zijn er nu eenmaal.
Onze verbazing was dan ook groot toen het fietsplan werd uitgerold, al is de verkeersproblematiek in Antwerpen ondertussen legendarische proporties aan het aannemen en hebben onze bussen daar uiteraard ook last van. Het feit dat de overheid een flinke slof geld uittrok om fietsinfrastructuur aan te leggen bij grote bedrijven zal ook geholpen hebben. Met dat geld zijn er extra fietspoorten waaronder de zeer handige "tammeduvelpoort" aan de Noordlandbrug er gekomen.