Geen stromers in brussel op 'autoloze zondag'

Plaats reactie
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Yep je leest het goed, je mag van onze snuggere belgische politiek Brussel niet binnen op een speedpedelec.... En om het nog absurder te maken, in Antwerpen mag het wél :bu: :bu: :bu: :bu: :bu: :bu:

Je zal maar de sukkelaar zijn die op een zondag moet gaan werken in Brussel met een stromer in de garage.... :shock: :shock:

Bron : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/14 ... ag-in-bru/
Golvas

BozZke schreef: 11 sep 2018, 09:15 op een zondag moet gaan werken in Brussel met een stromer in de garage....
Je mag er alle zondagen mee binnen behalve die ene, dan mocht (verleden tijd, berichtgeving dateert immers van september 2017) het inderdaad niet.
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Golvas schreef: 11 sep 2018, 09:43
BozZke schreef: 11 sep 2018, 09:15 op een zondag moet gaan werken in Brussel met een stromer in de garage....
Je mag er alle zondagen mee binnen behalve die ene, dan mocht (verleden tijd, berichtgeving dateert immers van september 2017) het inderdaad niet.
Het gaat 'm dus totaal niet over het feit dat het maar één dag is.. Dus jij vind het normaal dat een fiets Brussel niet binnen mag op een autoloze-dag ? Staat dit jaar nog steeds op de site van autoloze zondag, alle elektrische 2 wielers worden buiten de stad gehouden.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De autoloze zondag is een dag van trage mobiliteit. Ik kan dat dus wel snappen, maar ik snap niet dat taxi's dus wel mogen rondtuffen en speed-pedelecs niet :D
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Los van het absurde van de maatregel, heb ik toch een opmerking. Je kan een doorgangsbewijs aanvragen:
www.brussel.be schreef:Een doorgangsbewijs voor de Autoloze zondag kan afgeleverd worden na een gemotiveerde aanvraag: voor particlulieren vanaf 13 augustus 2018 tot en met 12 september 2018 (15u), voor bedrijven vanaf 30 juli 2018 tot en met 7 september 2018 (17u).
Helaas te laat voor dit jaar, maar onthou het voor in het vervolg. En ja, de schrijffout heb ik integraal overgenomen van de site :D
Scheldelaan-Stromer
Golvas

BozZke schreef: 11 sep 2018, 09:56 Dus jij vind het normaal dat een fiets Brussel niet binnen mag op een autoloze-dag ?
Het gaat hier niet over wat ik ervan vind, het gaat hier louter over de feiten: fietsen mogen binnen, speed-pedelecs mogen niet binnen ... that's it !
Buzze schreef: 14 sep 2018, 14:22 Je kan een doorgangsbewijs aanvragen
Klopt, maar ...
Voorbeelden van motivaties voor het aanvragen van een doorgangsbewijs voor de Autoloze zondag: bijzondere leveringen, urgentiediensten, verplaatsingen om medische redenen....
Dat zijn dus geen uitzonderingen voor voertuigcategorieën die op die dag niet zijn toegelaten ! :mrgreen:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Golvas schreef: 14 sep 2018, 19:08 Klopt, maar ...
Voorbeelden van motivaties voor het aanvragen van een doorgangsbewijs voor de Autoloze zondag: bijzondere leveringen, urgentiediensten, verplaatsingen om medische redenen....
Dat zijn dus geen uitzonderingen voor voertuigcategorieën die op die dag niet zijn toegelaten ! :mrgreen:
Ondernemingen kunnen voor hun personeel ook een aanvraag indienen. Tijdens de échte autoloze zondagen deed mijn vader dat ook, hij werkte immers in shiften en 't was te ver voor de fiets.
En anders een briefje van je dokter dat je een hartaanval riskeert als je met een normale fiets komt? :lol:

çoit, nu is 't te laat, en 't blijft een rare gedachtekronkel van Brussel, maar we mogen niet vergeten dat we officieel niet met een fiets rijden.
Het feit dat we in Antwerpen wél gewoon binnen mogen sterkt me wel in de overtuiging dat De Wever het helemaal niet slecht doet als burgervader, in tegenstelling tot die sos in Brussel. Ik begrijp ook hun kritiek op het fietsgedrag in Antwerpen, sinds ik recent voor de eerste keer met de Stromer naar de koekestad ben gereden. Van de auto's had ik geen last, van de fietsers daarentegen :o
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie