Pagina 2 van 2

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 15 aug 2018, 21:32
door Golvas
Verschillen zijn er, zeker weten !

Zo mocht ik persoonlijk ervaren dat de zelfstandige dealer waar ik mijn fiets kocht vol onwil / onbegrip / onkunde zat, terwijl de man die elders in loondienst werkt gelukkig wel zin voor initiatief, gezond verstand en gouden handen aan zijn lijf had.

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 07 sep 2018, 09:40
door Oregon
In Temse is de winkel voor 3/4 leeg, en ik weet dat er op mijn werk toch een aantal op hun Stromer wachten via die winkel...

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 09 sep 2018, 18:12
door Oregon
Oregon schreef: 07 sep 2018, 09:40 In Temse is de winkel voor 3/4 leeg, en ik weet dat er op mijn werk toch een aantal op hun Stromer wachten via die winkel...
Update, winkel stopt in Temse. 6 maanden na opening. Klanten worden verzocht zich te begeven naar Gent of Antwerpen voor aankoop en onderhoud.

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 09 sep 2018, 18:21
door Golvas
Temse staat momenteel alvast niet in het lijstje met filialen.

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 09 sep 2018, 21:39
door Oregon
Ah nee want als je naar beneden scrolt zie je dat Temse bij de 4 winkels staat die sluiten.

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 09 sep 2018, 21:42
door Stromeur
De ellende met dit soort nieuwsberichten is dat het meestal ook de nekslag is voor de filialen die men in eerste instantie nog wel poogt overeind te houden.

Voor de levering van reeds bestelde fietsen is het om te beginnen al geen goed nieuws, want als fabrikanten hier lucht van krijgen (en dat zal zeker zo zijn), dan zullen die alleen nog willen leveren tegen betaling vooraf. Als een keten liquiditeitsproblemen heeft, dan gaat dat waarschijnlijk niet lukken, dus kunnen ze niet verkopen en winst maken, en via het één gaat al het andere ook mis.

Ik zou zelf in deze situatie acuut mijn bestelling annuleren (en een eventuele aanbetaling terughalen), en dat zal voor heel veel consumenten gelden. Dan krijg je dus een domino-effect en gaat alles alsnog om.

Ik hoop zo dat we niet al teveel forummmers hebben die gedupeerd gaan raken..

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 12 sep 2018, 09:51
door BartBe
Wat Stromeur zegt is precies wat er bij mij gebeurt is.
Ik had eind mei via lease een witte ST2 besteld bij Fiets! in Temse die half september geleverd zou worden.
Na het bericht dat de winkel zou sluiten werd mij verteld dat mijn bestelling door de winkel in Antwerpen afgehandeld zou worden.

Maar het voelde voor mij allemaal niet goed, ook omdat ik al zolang aan het wachten was, en als ik dan toch naar Antwerpen moet ging ik toch liever bij een andere dealer horen.
Lease bedrijf meteen gecontacteerd en 2 weken geleden mijn bestelling bij Fiets! geannuleerd en bij Velodome één van de ST2 LTD's gereserveerd die ze besteld hadden.
Lijkt erop dat die gisteren daar is aangekomen als ik de foto op hun Facebook zie.
Bij Velodome bevestigde ze trouwens wat Stromeur zegt, dat de kans zeer groot is dat Stromer gewoon niet meer gaat leveren bij Fiets! omdat ze in de problemen zitten.

Uiteindelijk is het voor mij beter afgelopen omdat ik een upgrade van mijn bestelling heb bij een dealer waar ik mij een stuk beter bij voel.

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 12 sep 2018, 10:08
door Golvas
Van die beslissing ga je geen spijt krijgen, zeker weten !

Qua service na verkoop zit je momenteel bij Velodome bij één van de betere dealers van België. :ay

Re: ‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Geplaatst: 15 sep 2018, 10:09
door Oregon
Jammer dat ik met zo'n koppige of naïeve collega zit. Begin juni een ST1X besteld bij fiets! in Temse. In Berchem wou hij niet gaan want dat is Antwerpen en veel drukker terwijl hij in Kruibeke woont. Ik denk zelf iets dichter bij Berchem. Nu hebben ze hem bij fiets! Temse wijsgemaakt dat ze een verkeerd email adres hadden en hem niet konden bereiken. Ze hadden de fiets dan maar geannuleerd om hem dan terug te bestellen toen ze plots het juiste email vonden. Zijn stromer zal nu in het filiaal van Antwerpen geleverd worden maar door de email problemen wel later dan de vooropgestelde 1 oktober. Ik probeer hem aan zijn verstand te brengen dat die fiets nooit zal komen als hij bij die dealer blijft.
Als hij in juni meteen naar Berchem was geweest en dat is ook Antwerpen was hij nu al aan het stromeren, gaat hij nu naar Berchem zal hij dit jaar ook stromeren, als hij toch bij fiets! blijft tja...