Pagina 2 van 2

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 22 jul 2018, 20:34
door Bobke
Buzze schreef:
22 jul 2018, 11:24
Bobke schreef:
06 jul 2018, 07:23
Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER).
Ik krijg precies een andere excel te zien. Maar ik kan wel zeggen dat categorie L2 over driewielers gaat. "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
Zie deze link
Aangezien ik het bewuste exceldocument niet te zien kreeg, geen idee of de L1e ook in de tabel stond.
De link was inderdaad verkeerd, dit zou de juiste moeten zijn: https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... 017_0.xlsx

nadat je de excel hebt gedownload=> tabblad "By NIS and Kind Code" selecteren. Hier zie je per gemeente het aantal ingeschreven voertuigen. Hier heb je een kolom L1, maar jammer genoeg niet L1e...

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 23 jul 2018, 11:09
door Buzze
Ik heb eens voort gezocht op die categorieën en het gaat inderdaad over brommers en speed pedelecs samen.

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 25 jul 2018, 14:14
door Digidoom
Het BAM traject dat er aankomt ligt ook aan de bron van de stijging.
In september gaan ze er volop aan beginnen en dan wordt het nog chaotischer om het werk in de haven te bereiken.
Velen zijn nu al gefrustreerd door de filesnaar Antwerpen en dankzij het leaseplan en de aantrekkelijke vergoeding willen velen een fiets aankopen om naar het werk te komen.
Stromer hoort nu eenmaal bij de betere fietsen. :D

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 26 jul 2018, 09:51
door incuflex
Dat was voor mij ook één van de key points om mijn beslissing te nemen om over te schakelen naar van auto naar een Stromer. Ik rij nu 35 minuten van Schoten naar Aartselaar, dit haal ik met de auto vanaf september met heel veel geluk slechts de helft van de tijd. En als die werken er aan komen wordt het helemaal feest. Ik hoop enkel dat de fietspaden niet verzadigd geraken want dan heb je ook een probleem.

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 28 jul 2018, 21:40
door MichelJ
incuflex schreef:
26 jul 2018, 09:51
... Ik hoop enkel dat de fietspaden niet verzadigd geraken want dan heb je ook een probleem.
Fietspaden zullen nog wel gaan, de verbinding tussen linker- en rechteroever is nu op sommige ogenblikken al verzadigd. En uptime van de liften en roltrappen is ook nog geen topper.

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 08 dec 2018, 09:07
door boomshakalak
Tony Mb schreef:
15 jul 2018, 23:57
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
Hoe bedoel je ? :D

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 08 dec 2018, 09:32
door Tony Mb
boomshakalak schreef:
08 dec 2018, 09:07
Tony Mb schreef:
15 jul 2018, 23:57
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
Hoe bedoel je ? :D
Iemand moet dat betalen hé... :dwarf:

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 08 dec 2018, 09:38
door boomshakalak
Tony Mb schreef:
08 dec 2018, 09:32
boomshakalak schreef:
08 dec 2018, 09:07
Tony Mb schreef:
15 jul 2018, 23:57
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
Hoe bedoel je ? :D
Iemand moet dat betalen hé... :dwarf:
Ah, jij bent de baas? Hahahaha

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 14 nov 2019, 08:38
door Creurke
Effe dit topic vanonder het stof halen...
Zie voor Vlaanderen: https://www.milieuvriendelijkevoertuige ... istieken-0
Helemaal onderaan staat de speed pedelec vermeld, met voor 2019 enkel nog maar de cijfers voor de eerste helft van het jaar.
In 2018 waren het er 8520 en dit jaar halfweg zo'n 6000. Als de leveranciers kunnen volgen, worden dat er vlot meer dan het dubbele. Nog altijd veel minder dan dat er auto's ingeschreven worden, maar toch.