Pagina 1 van 2

Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 05 jul 2018, 09:32
door Bobke
[Berichten over de Stromer-verkoopcijfers in België afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]

Iemand enig idee of de cijfers voor België ergens te vinden zijn? Ik zie immers in de Antwerpen regio alleen al de laatste maanden zeer veel nieuwe Stromers rijden.

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 05 jul 2018, 10:46
door Stromend
Zaterdag is deze vraag op FB gesteld maar daar kwam nog geen zinnig antwoord op.
Heeft België een RAI vereniging?

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 06 jul 2018, 07:23
door Bobke
Ik ben al eens gaan kijken op de site van de FOD mobiliteit, daar kan je enkele statistieken opvragen. Maar volgens mij zetten ze daar speed pedelecs onder dezelfde categorie als de bromfietsen. In de statistieken maken ze blijkbaar niet de opslitsen voor speed pedelecs (laat staan per speed pedelec merk)? Enkele links

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ingen/2018
https://mobilit.belgium.be/nl/publicaties

Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER). Dan kom je voor Beligië op 96131 ingeschreven "L2" voertuigen in 2017, maar zoals eerder vermeld zitten daar volgens mij ook de bromfietsen type B mee in.

https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... gions.xlsx

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 07 jul 2018, 19:47
door BMartens
Volgens mij worden er in België meer Klevers verkocht dan in Nederland. De wachttijd wordt groter en groter (nu oktober).

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 07 jul 2018, 20:44
door Lomito
Het zou mij niet verbazen als er ook meer Stromers verkocht zijn dan in Nederland als resultaat van lucratieve leasecontracten voor enkele grote bedrijven rondom Antwerpen. Het is niet voor niks dat NL-dealers hard zijn gaan piepen na maandenlang geen leveringen te ontvangen. Bovenstaande is overigens terug te voeren op de actieve stimulering van de speed pedelec door de Belgische overheid.

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 08 jul 2018, 18:01
door MichelJ
Als ik de hoeveelheid Stromers zie op mijn traject, dat zijn er al heel wat geworden.
De wachttijden voor bijna alle merken liggen wat hoger met al de bedrijven die een leaseplan hebben(door idd de stimulans). Het zal er niet op beteren, als je zo tussen wat voetgangers staat te wachten hoor je toch meer en meer dat ze nog even moeten wachten maar dat ook hun werkgever zo'n plan gaat invoeren. Binnenkort files op de Antwerpse fietspaden.

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 15 jul 2018, 23:57
door Tony Mb
Het aantal Stromers in het Antwerpse is niet meer te tellen op een woonwerk rit.
Met dank aan de Files, de mooie kilometer vergoeding en de Lease constructies.
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
De Klevers vallen trouwens best nog op tussen de meute Stromers.

Re: Verkoopcijfers Stromer België

Geplaatst: 17 jul 2018, 22:04
door Tomasj
mhoutman schreef: 04 jul 2018, 11:56 En de laatste RAI cijfers:

https://raivereniging.nl/ecm/?id=worksp ... 71770a7bf7
Een aantal maanden geleden sprak ik al over het relatieve succes van speedbikes in België tov Nederland. Er worden nu ongeveer 250 speedbibes per week ingeschreven in België dat cijfer ligt dus hoger dan de maandcijfers in Nederland. :o

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 22 jul 2018, 11:24
door Buzze
Bobke schreef: 06 jul 2018, 07:23 Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER).
Ik krijg precies een andere excel te zien. Maar ik kan wel zeggen dat categorie L2 over driewielers gaat. "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
Zie deze link
Aangezien ik het bewuste exceldocument niet te zien kreeg, geen idee of de L1e ook in de tabel stond.

Re: Stromer NL-marktleider in 2017

Geplaatst: 22 jul 2018, 15:05
door Golvas
Buzze schreef: 22 jul 2018, 11:24 "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
In categorie L1e heb je dan weer twee subcategorieën : een pedelec valt onder categorie L1e-A en een speed-pedelec valt onder categorie L1e-B ... België hé ... :ck: