Klimaatbewust op weg

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

In die laatste zin vergeet je even het tempo van die veranderingen mee te nemen. Dat is nl aanzienlijk verhoogd sinds de industriele revolutie en onze ontdekking dat we van alles in de fik kunnen steken om zelf minder te hoeven doen (en toen vond men de sportschool uit, maar da's een ander dieptepunt in onze evolutie).
Verder is een van de grote problemen met het klimaat dat het risicovoorspellingen zijn. Op het moment dat de voorspelling (verwachting) niet uitkomt gaat men ervan uit dat het initiele geopperde probleem niet bestaat ipv dat een systeem anders werkt dan verwacht.
Verder is de term desastreus natuurlijk ook subjectief, uiteindelijk gaan wij als mensheid het evht niet voor elkaar krijgen om het leven op deze planeet volledig uit te roeien, wel in het drastisch veranderen ervan, met naar mij idee een goede optie op zelfuitroeing. Inmiddels hebben wij de insectenpopulatie in west europa dus al met 70 % gedecimeerd door grootschalige landbouw, uitstoot en zo meer. Op naar de groene woestijn!
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

De enige oplossing om het klimaat / de wereld te redden is aan geboortebeperking te doen.
Al de rest is dikke zever.
Zolang de mens blijft kweken als konijnen zal er niets helpen om het milieu te redden.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

True, meest duurzame maatregel die je kan toepassen is geen kinderen krijgen.

Ik heb er 2 en daarmee voldoe ik keurig aan het in stand houden van de populatie (want mijn genoom verloren laten gaan is natuurlijk eens soort van contra-evolutie ;p ), waarbij deze dan in theorie iets gaat afnemen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Het tempo van de klimaatveranderingen is niet ongekend, er zijn periodes geweest dat het nog veel harder ging en toen was de invloed van de mens in ieder geval verwaarloosbaar. De temperatuurreeksen zijn ten behoeve van de AGW-theorie ondertussen gehomogeniseerd wat betekent dat de onwelgevallige opwarming in de jaren '30 EN de afkoeling van de aarde in de jaren '70 is weggepoetst. Maar ik heb die jaren '70 zelf meegemaakt en weet hoe het werkelijk was. :mrgreen:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mooi overzicht waaruit iedereen zijn keuzes kan maken. Zo veel zielen zoveel meningen.
Het Arctic Methane houden we er niet mee tegen, maar het kan mensen iets bewust maken.

Nu eerst maar eens een betrouwbare elektriciteitsvoorziening met voldoende capaciteit opbouwen om het Walley scenario te voorkomen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie