Man (50) zwaar gewond na val met Stromer ST2

netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Vandaag na een rondje Reeuwijkse plassen me voor de gein eens gehouden aan de wet en op de rijbaan gereden op de terugweg. Nooit meer dus...de middelvingers 🖕🏻,gebaren of ik niet goed bij mijn hoofd was, en afsnij manoeuvres waren schering en inslag. En dat terwijl ik me het lazarus trapte om überhaupt op die 40-45 te blijven. ( st1 )

Kortom, deze jongen blijft voortaan gewoon op het fietspad en neemt een eventuele boete voor lief 😉.
Laatst gewijzigd door netvista op 06 aug 2017, 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Lomito

Groot gelijk heb je, ook met de snellere ST2s is het niet te doen om op de rijbaan te rijden. Met die fiets is het wel mogelijk om langere tijd 45 km/uur te blijven fietsen maar desondanks is het niet veilig. Je rijdt immers op maximale snelheid zonder enige reserve om je snelheid aan te passen aan het brandstofverkeer terwijl je op het fietspad alle mogelijkheden hebt om je snelheid aan te passen.

Overigens was dit een eenzijdig ongeval waarbij de plek op de weg geen rol speelde... Volgens getuigen reed de ST2-man op hoge snelheid maar waarom hij is komen te vallen wordt geen verklaring gegeven. Vandaar ook de interesse van de VOA voor de technische staat van de fiets/helm.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en dus is het dan extra zuur als je voor het onregelementair fietsen op het fietspad een boete gaat krijgen van Oom Agent. :bh:
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

De kans op een boete voor negeren rijbaanverplichting is vrij gering... ik heb er nog niet van gehoord dat iemand daarvoor een boete heeft gekregen terwijl de wet al 7 maanden van kracht is. :hy:
Pros
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:25
Locatie: Amsterdam

Niet helemaal juist. Ja de wet is 7 maanden oud echter vanaf 1/7 jl heeft de HS een geel plaatje en daarmee "verplicht" op de rijbaan, daarvoor had ik een blauw plaatje en moest dus op het fietspad. Daarnaast rekening houdend met de vakantie periode en de pakkans, zal het inderdaad nog wel mee vallen.
Lomito

Volgens mij is de wet ingegaan per 1-1-2017 en geldig voor alle speed pedelecs die vanaf dat moment verkocht en op geel kenteken gezet werden. Dat waren er in 1.605 stuks die zich vanaf 1-1-2017 aan de wet moesten houden. Vanaf 1-7-2017 kwam daar de rest bij, ca. 10.000 stuks die vóór 2017 op blauw kenteken gezet zijn en vóór 1-7-2017 hun blauwe kenteken moesten vervangen door een gele.

In de media werd ook steeds ten onrechte verteld dat de wet zou ingaan per 1-7-2017... en die roeptoeteren elkaar allemaal na zonder de feiten te checken. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, ik rij al sinds aanschaf van mijn ST1 X (maart 2017) met een geel kenteken, en ik moet officieel dus al vanaf dag één de rijbaan op. (Wat ik braaf heb geprobeerd en nooit meer doe.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Ik heb maar één opmerking te maken

Hoe is het met die man afgelopen ?
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik fiets in Tiel nu nog maar 4 dagen op de rijbaan binnen de bebouwde kom. Nog geen gekke dingen meegemaakt. Eén keer een auto die me voorbij wilde terwijl er voor ons al een wachtrij stond bij een rotonde. Ik ben gewoon op het midden van de rijbaan gaan rijden. Ik moet wel zeggen dat ik me opgejaagd voel als ik op de rijbaan rijd en regelmatig in de spiegel kijk of er een auto achter me rijdt. Terwijl het regent durf ik niet vol gas door de bochten omdat de Schwalbe Big Bens dan echt wat glibberig aanvoelen. Ik kan me voorstellen dat dit ook irritant is voor de auto's achter mij, die mij op dat moment niet kunnen inhalen door de verhoogde middenberm.

Ik zie 's morgens regelmatig nóg een (zwarte?) Stromer in Tiel rijden. Zit deze ook op dit forum en zo ja, hoe ervaar jij het rijden in Tiel?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Waar in Tiel
Op het industrie terijn ⁉️ dan ben ik het :ck:
ST2 Black
Plaats reactie