R&M Superdelite

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik had het comfort van de zitpositie in mijn achterhoofd ... je moet je lichaam niet in een positie willen wringen die het niet aan kan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Wellicht is de vrij rechte zithouding niet ideaal als je hem ook gebruikt om stevig door te rijden...Dan hou ik beter bij ze SC of Delite! Qua prijs ontlopen ze elkaar niet echt...Nevo of die andere twee !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Supertjeduc schreef: 03 jun 2020, 19:45 Is wind vangen niet iets wat kwadratisch omhoog gaat hoe harder je gaat
Dus bij 45 veel meer weerstand dan bij 25
Ja, bijna 4x zoveel weerstand. Maar toch zit ik met mijn bijna 2m lengte behoorlijk rechtop op mijn fiets. Met wind tegen heb ik daar meer last van dan iemand die plat ligt en ja ik zak dan verder terug in snelheid. Het alternatief is dat ik dieper ga zitten en over een week bij de manueel therapeut loop omdat mijn nek en onderrug vast zitten.

Zoals Golvas terecht aangeeft: je moet een lijf niet in een vorm willen duwen die het niet aan kan. Dat staat los van of je een speed pedelec of een gewone e-bike hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Ik bedoel als je rechtop zit ( wat best lekker fietst op die nevo ) je zoveel wind vangt dat het snelheids verschil tussen een ebike en een speed met de bosch midden motor misschien maar 5 km is
Omdat de motor het gewoon niet trekt ( 250 watt tegen 350watt ) beide 75 nm koppel
Met een rug wind niet van toepassing , daar kan ik ook 40 km rijden met mijn cx met dongeltje
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Supertjeduc schreef: 03 jun 2020, 21:12 Ik bedoel als je rechtop zit ( wat best lekker fietst op die nevo ) je zoveel wind vangt dat het snelheids verschil tussen een ebike en een speed met de bosch midden motor misschien maar 5 km is
Omdat de motor het gewoon niet trekt ( 250 watt tegen 350watt ) beide 75 nm koppel
Lijkt me niet. Met een 350W Bosch systeem moet het goed hard waaien (windkracht 6 oid tegen) om terug te vallen naar 30 km/h. Maar met die wind tegen ga je met een gewone e-bike geen 25 km/h meer halen, zal eerder 20 km/h gaan worden...

Maar ik ben het met je eens: een Bosch systeem is geen vriend van tegenwind, zeker niet in combinatie met de Nederlandse wetgeving (op het fietspad zou dat geen enkel probleem zijn: veel mensen vinden die dikke 30 km/h juist meer dan prima).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Niet om welles nietes maar vorige week met beide versies gereden met flinke tegen wind met legale ebike en speed en het verschil was niet zo groot met tegenwind met wind in de rug is het een ander verhaal
Met een ebike + net zoals ik heb haal ik met flinke tegenwind 28
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rondje om de kerk testrit?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

1. Qua de Enviolo: Ik zou bij een motor met weinig vermogen sowieso nooit een Enviolo overwegen want die heeft veel meer verlies als een Rohloff of een derailleur. De oude 360 scheelde gemiddeld meer als 10% TOV een Rohloff (https://fahrradzukunft.de/17/wirkungsgr ... ltungen-2/). Wat de 380 aan verliezen heeft kon ik zo snel niet vinden.

2. Gelukkig hebben ze bij Bosch ook door dat de kracht van hun product niet geweldig zijn. De Gen4 leveren nu 85 Nm, waar dit bij de gen3 maar 63 Nm was. Een behoorlijk verschil. De gen1 en gen2 waren vast nog een stuk minder sterk maar daar kon ik zo geen spec van vinden
(Deze koppels zijn natuurlijk niet zomaar te vergelijken met de koppels van een achterwielmotor, het word nog veranderd door de overbrenging)
Als u dus een R-M tegen komt die de 45 niet haalt dan wil dat niet zeggen dat een nieuwe dat probleem ook heeft.

3. De Bosch motor (en Panasonic ook) heeft een prachtige interface met de Rohloff E14. De Rohloff kan niet tegen de kracht van de motor tijdens het schakelen, zo erg dat Rohloff heeft verklaard dat de normale Speedhubs niet bij electrische fietsen gebruikt mogen worden omdat ze te snel sleten.
Dat hebben ze opgelost met de E14 door de motor even pauzeren tijdens het schakelen (in totaal duurt schakelen 0.18 sec volgens https://www.rohloff.de/en/products/speedhub/e-14). Bij het kiezen van een SP of een gewone electrische fiets met een Rohloff is het dus heel belangrijk dat deze een E14 met gekoppelde motor heeft. RM heeft dit vast wel goed geregeld, maar even navragen kan geen kwaad.
pechvogel
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2022, 18:23
Locatie: iddergem
Merk SP: superdelite gt vario hs
Km-stand: 200

Hoor hier veel over wind en hard rijden ik fiets meestal op eco en heb last in rug en heup dus heb bijna op iedere fiets juist MB niet en dubbel stuur om van houding te veranderen en minder druk op men rug te hebben is minder pijn n'a 4 uur fietsen anders is het thuis komen ijs op 3x perdag tegen de pijn. Moet zegen met dubele vering van de superdelite das wel zalig. Want op de koersfiets n'a 4 uur ben ik en wrak rug is dan voledig KO,,,???? [attachment=0]IMG_20220825_075240.jpg
Bijlagen
IMG_20220825_075240.jpg
IMG_20220825_075240.jpg (155.05 KiB) 661 keer bekeken
pechvogel
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2022, 18:23
Locatie: iddergem
Merk SP: superdelite gt vario hs
Km-stand: 200

Met deze houding fiet ik snel 4 a 5 km u sneller als fet wind op is maar het is voor 80 %voor men rug en heup minder te belasten
IMG_20220825_075228.jpg
IMG_20220825_075228.jpg (164.28 KiB) 659 keer bekeken
Plaats reactie