Stromer ST1 of RM Supercharger 2

Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Zitten we op het Stromer forum R&M te belichten. ..Tja, en we steken er toch vanalles over op ook In mijn geval gaat het om een SCll of de Delite met 625 accu.Dan kies ik voor de Rohlhoff variant
Rijd dagelijks woonwerk 21 km enkel en dan zou in de stand Turbo heen en terug in deze warme periode haalbaar moeten zijn...Kan wel laden op het werk De 1125 combinatie als Superdelite?
Dit model doet er erg log uitzien tov deze Delite met 1 accu...
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Harrievang schreef: 20 jun 2020, 22:08 Ik zie de laadaansluiting op een betere plek zitten.De 625 w accu aanwezig?
Wat betreft de laadaansluiting , dat was me helemaal niet op gevallen , op de web pagina van R&M zit ie nog vooraan en ze hebben hen nu naar achter verhuisd zodat de kans op vieze vingers een stuk minder is
Nog beter was geweest als een ledje op die plaats gemaakt hadden :)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Het kapje van die laadaansluitongeveer was zo ongelukkig geplaatst dat straatvuil makkelijk in de contacten kon binnendringen.Bovendien ging het afdekkapje er vrij moeilijk op.Met die 625 w accu was men blijkbaar genoodzaakt om het een andere plek te geven vanwege de langere accu..
Ook brak het kapje er makkelijk af bij een paar keer eraf te doen om de plug aan te sluiten.
svenhanssen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:37
Locatie: Woerden
Merk SP: Riese & Müller

Harrievang schreef: 20 jun 2020, 13:47 Heb je de startversnelling ook al kunnen instellen met de KIOX ?
Ja, dat gaat heel makkelijk. Ik heb deze op 8 ingesteld. Lager dan dat rijd je bijna nooit in het platte Nederland.
Riese & Müller Supercharger2 GT Rohloff
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Er komt in juli een software update van bosch voor ondermeer de cx en de cx speed
Resultaat je krijgt er 10nm bij dus van 75nm naar 85nm en een piek vermogen van 650 watt
Lijkt wel op wat tesla zo nu en dan doet , al moet je voor deze update wel naar de dealer
Ze hebben blijkbaar nogal vertrouwen in de houdbaarheid van hun cx motoren
Het wordt op deze manier wel gemakkelijker om een echte bosch speed pedelec te maken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Piekvermogen van 650W zegt helemaal niks helaas...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

85nm wel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het blijven cijfertjes. Kun je je blind op lopen staren, maar in de praktijk telt alleen de praktijk, niet de folder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

De meeste mensen die ooit op een bosch speedpedelec hebben gereden hebben dat gedaan op een oude versie
En die had 60nm koppel en een motor waarbij je niet voorbij de ondersteuning kon trappen ( als je die grens al kon bereiken )
Nu inmiddels beide veranderd zijn , bijna de helft meer koppel en de muur aan het einde van de begrenzing zou het misschien wel een heel andere ervaring zijn
Binnen kort modellen met 1250 accu (2x625)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Supertjeduc schreef: 25 jun 2020, 16:05 De meeste mensen die ooit op een bosch speedpedelec hebben gereden hebben dat gedaan op een oude versie
Ik ken zowel de oudere als de nieuwere versies. Vanuit de praktijk dus. M.a.w.: ik weet waar ik mijn mening op baseer.
Supertjeduc schreef: 25 jun 2020, 16:05 misschien wel een heel andere ervaring
En misschien ook wel niet. Wie zal het zeggen?

Nee dus. De ondersteuning zakt gewoon weer enkele km/u terug zodra je de begrenzer bereikt.

Waarom iemand überhaupt door de begrenzer heen zou willen trappen is mij een raadsel. Het rendement staat totaal niet in verhouding tot de enorme inspanning die je ervoor moet leveren (het heet niet voor niks een "begrenzer" -> magnieharder)

En als die paar km/u extra iemand écht zoveel uitmaakt dat-ie zich er een hartverzakking voor wil trappen, dan is de beste optie - nog steeds - een achterwielmotor van b.v. Stromer of Klever. Ook de nieuwere Bosch middenmotoren leggen het daar dik tegen af.

Alleen als een lagere top- en kruissnelheid iemand weinig uit maakt, dan komen er enkele hele interessante SP's in het vizier, waaronder een aantal R&M modellen en de Trek Allant+ serie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie