Wauw, heb ik al 2,5 jaar. En dan met 1000W piekvermogen in mijn motor
Stromer ST1 of RM Supercharger 2
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wow, en dát in één accu.
Stromer heeft het trouwens al vijf jaar 1kWh accu-capaciteit, in één accu En dat piekvermogen van de motor kunnen ze vast ook nog wel wat omhoog lullen.
Stromer heeft het trouwens al vijf jaar 1kWh accu-capaciteit, in één accu En dat piekvermogen van de motor kunnen ze vast ook nog wel wat omhoog lullen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Lijkt me zeer sterk dat je met de 85nm motor hebt geredenStromeur schreef: ↑25 jun 2020, 16:35Ik ken zowel de oudere als de nieuwere versies. Vanuit de praktijk dus. M.a.w.: ik weet waar ik mijn mening op baseer.Supertjeduc schreef: ↑25 jun 2020, 16:05 De meeste mensen die ooit op een bosch speedpedelec hebben gereden hebben dat gedaan op een oude versie
En misschien ook wel niet. Wie zal het zeggen?
Nee dus. De ondersteuning zakt gewoon weer enkele km/u terug zodra je de begrenzer bereikt.
Waarom iemand überhaupt door de begrenzer heen zou willen trappen is mij een raadsel. Het rendement staat totaal niet in verhouding tot de enorme inspanning die je ervoor moet leveren (het heet niet voor niks een "begrenzer" -> magnieharder)
En als die paar km/u extra iemand écht zoveel uitmaakt dat-ie zich er een hartverzakking voor wil trappen, dan is de beste optie - nog steeds - een achterwielmotor van b.v. Stromer of Klever. Ook de nieuwere Bosch middenmotoren leggen het daar dik tegen af.
Alleen als een lagere top- en kruissnelheid iemand weinig uit maakt, dan komen er enkele hele interessante SP's in het vizier, waaronder een aantal R&M modellen en de Trek Allant+ serie.
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Je zou maar net 250 wh te kort komen
En wat maakt het uit of het in 1 of twee accu’s zit
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik ken het gedrag van de begrenzer van de nieuwste generatie Bosch middenmotoren. Lijkt mij zeer sterk dat het gedrag van de begrenzer wijzigt alleen omdat de motor softwarematig meer Nm krijgt. Dat zijn twee totaal verschillende instellingen.
Maar hoop doet leven natuurlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat die tweede accu er niet IN zit, maar buiten het frame gemonteerd moet worden. En dat is spuuglelijk. Sommigen nemen dat voor lief, maar als het netter kan dan kiest werkelijk niemand hiervoor.Supertjeduc schreef: ↑25 jun 2020, 17:57 Je zou maar net 250 wh te kort komen
En wat maakt het uit of het in 1 of twee accu’s zit
Bosch loopt gewoon vijf jaar achter in accu-ontwikkeling t.o.v. de concurrentie.
Die 250Wh kun je trouwens ook nét te kort komen als je met 1Kwh (of 2Kwh of wat dan ook) rondrijdt. Dat is dus geen valide argument.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
De nieuwe superchager krijgt gewoon twee 625 intube accu’s
Die met die op de bagagedrager is een andere
Daar zie je trouwens niets van als zoals iedereen op dit forum met grote tassen rijdt
Die met die op de bagagedrager is een andere
Daar zie je trouwens niets van als zoals iedereen op dit forum met grote tassen rijdt
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bosch met Stromer vergelijken op basis van accu groote is sowieso zinloos. Het continue vermogen van een Bosch middenmotor is ongeveer 350W (zal nu wat toenemen, zeg even 400W). Aangezien je soms piekvermogen krijgt ligt het gemiddelde vermogen daar nog wat boven. Zeg even 450W.
Met een Bosch 625Wh accu kan je dan 1 uur, 23 minuten en 20 seconden fietsen.
Bij een ST3 ligt het continue vermogen ergens rond de 600W, piekvermogen brengt het gemiddelde wat omhoog naar zeg 675W (zelfde verhouding als hierboven). Met een 983Wh accu kan je dan 1 uur, 27 minuten en 22 seconden fietsen.
Dus als je puur naar rijtijd kijkt dan wint Bosch het gemakkelijk, want je hebt boven die 625 Wh accu nog de keuze voor dual battery. Maar da's net zoiets als een Fiat Panda vergelijken met een Ford Focus ST, dan zien dat de Panda zuiniger is en concluderen dat het dus de betere keuze is. Slaat nergens op.
Ofwel: beetje zinloos.
Met een Bosch 625Wh accu kan je dan 1 uur, 23 minuten en 20 seconden fietsen.
Bij een ST3 ligt het continue vermogen ergens rond de 600W, piekvermogen brengt het gemiddelde wat omhoog naar zeg 675W (zelfde verhouding als hierboven). Met een 983Wh accu kan je dan 1 uur, 27 minuten en 22 seconden fietsen.
Dus als je puur naar rijtijd kijkt dan wint Bosch het gemakkelijk, want je hebt boven die 625 Wh accu nog de keuze voor dual battery. Maar da's net zoiets als een Fiat Panda vergelijken met een Ford Focus ST, dan zien dat de Panda zuiniger is en concluderen dat het dus de betere keuze is. Slaat nergens op.
Ofwel: beetje zinloos.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Ongeveer elke nieuwe fiets van een ander merk wordt op dit forum af gebrand op te weinig accu capaciteit
Zie topic mtb cycletech, Klever ( wordt pas interessant bij nieuwe accu die volgend jaar misschien komt )
Als ik nu zeg dat dat bij een andere fiets op gelost is wordt dat weer als onzin weg gezet
Ik denk dat bosch meer accu’s en motoren maakt in een week dan stromer in twee jaar
Dan kun je zeggen dat al die kopers gek zijn en geen verstand hebben , en ja dat kun je gewoon volhouden
Zie topic mtb cycletech, Klever ( wordt pas interessant bij nieuwe accu die volgend jaar misschien komt )
Als ik nu zeg dat dat bij een andere fiets op gelost is wordt dat weer als onzin weg gezet
Ik denk dat bosch meer accu’s en motoren maakt in een week dan stromer in twee jaar
Dan kun je zeggen dat al die kopers gek zijn en geen verstand hebben , en ja dat kun je gewoon volhouden
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Supertjeduc schreef: ↑25 jun 2020, 19:02 Ongeveer elke nieuwe fiets van een ander merk wordt op dit forum af gebrand op te weinig accu capaciteit
Vaak terecht. Een 600-800W motor waarmee je daadwerkelijk 45 km/h kunt fietsen is dorstig. Als daar een 650W accu in zit is dat niet perse een probleem, maar wel als dat gelijk de grootst mogelijke accu is.
Bij Bosch is het probleem dat je gewoon geen plek hebt tussen auto's. De accu's zijn daar wat mij betreft groot genoeg. Met 35 km/h verbruik je immers véél minder.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]