Heute wurde mein 36er Kettenblatt geliefert. Da ich relativ früh zuhause war, habe ich die Kurbel direkt umgebaut.
Original hat das Rad ja eine Dreifach-Kurbel. Ganz innen sitzt die PAS-Scheibe, auf der mittleren Position sitzt das Kettenblatt und außen der Kettenschutzring.
Nach dem Umbau habe ich n der mittleren Position das 36er und außen das 48er. Zum anpassen der Kettenlinie habe ich die zwei Spacer vom Tretlager von der rechten Seite auf die linke versetzt.
Bei gemütlichen Freizeitrunden mit meiner Frau werde ich die Kette auf das 36er Blatt legen.
Zum schnellen pendeln verwende ich das 48er.
In beiden Einsatzfällen ist die Kettenline besser als mit nur einem Blatt.
http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... H&DV=speed
Die erste Probefahrt war gut
Vandaag werd mijn 36 kettingblad geleverd. Aangezien ik vrij vroeg thuis was, heb ik de krukas direct omgezet.
Origineel heeft het wiel ja een drievoudige crank. Aan de binnenkant zit de PAS-schijf, in het midden zit de kettingring en aan de buitenkant de kettingbeschermerring.
Na de ombouw heb ik n de middenpositie de 36er en buiten de 48er. Om de kettinglijn af te stellen, heb ik de twee afstandsbusjes van de trapas van rechts naar links verplaatst.
Voor ontspannende rondjes met mijn vrouw zal ik de ketting op het 36er blad leggen.
Voor snel woon-werk verkeer gebruik ik de 48er.
In beide gebruiksgevallen is de kettinglijn beter dan met slechts één mes.
http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... H&DV=speed
De eerste testrit was goed
Vertaald met
www.DeepL.com/Translator (gratis versie)