Transport van/naar winkel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had eerlijk gezegd geen idee dat het relatief goed zelf te doen is. In dat geval kan ik het ook wel. Dank voor de tip, ik zal me er eens in verdiepen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Zie net dat het overigens wel flink duurder kan uitpakken afhankelijk van wat je precies nodig hebt.
www.winparts.nl heeft flink wat in de shop en ook de montagehandleiding hebben ze bij de onderdelen staan. Ik had het voordeel bij mijn auto dat er totaal nog geen sensoren en zo inzitten die het lastiger kunnen maken om te demonteren en voor wat je nodig hebt. Succes met puzzelen.

Met de excuses voor de topic-starter voor de totale on-relevantie tov de originele post :oops:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik woon net iets minder dan 60km van mijn dealer en ga er op de fiets naar toe. Laat de fiets daar opladen en werk een halve dag bij de buren, espressofabriek. Of ik neem gewoon een hele dag vrij en ga Amsterdam in. Dan weer terug. Als er echt iets mee is, hoop ik dat ze 'm snel kunnen komen ophalen. Want dan ben je wel afhankelijk van hun planning.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 17 feb 2018, 19:27 Ik had eerlijk gezegd geen idee dat het relatief goed zelf te doen is. In dat geval kan ik het ook wel. Dank voor de tip, ik zal me er eens in verdiepen!
Ik adviseer je inderdaad eerst uit te zoeken hoeveel werk het is. Ik heb al vaker trekhaken aangebracht. Laatste keer bij mijn vorige auto, een BMW 1 serie. Acherbumper moest eraf, aangepaste bumperbalk gemonteerd,, speciale kabelboom die deels aangesloten moest worden achter het dashboardkastje etc etc. Was een hele klus en kostte mij ruim 400 euro aan materialen. Was niet echt een doe het zelf trekhaak. Hopelijk is het bij jouw auto makkelijker.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank Wiebe en Elsje, ik zal mij eens goed in inlezen in de do's en don'ts van mijn auto alvorens ik een beslissing neem! (En tot die tijd schuif ik de Stromer gewoon op zijn kartonnetje de kofferbak in.)

Kabelbomen heb ik ook al vaker ruzie mee gehad met mijn auto, en met een voedingskabel door de firewall van mijn auto zien te komen was ook geen lolletje. :shock:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Stromeur schreef: 17 feb 2018, 14:45 Ik woon meer dan 100km bij mijn dealer vandaan. Gelukkig heeft mijn dealer een haal- en brengservice (daar heb ik ze, naast hun uitstekende reputatie en een goeie klik, o.a. ook op uitgekozen). Maar als ik mijn Stromer naar de dealer breng, dan gaat-ie inderdaad achterin de auto: achterbank plat, stuk karton en deken erin om schade aan auto en/of Stromer te voorkomen, voorwiel uit de Stromer, accu uit de Stromer (scheelt weer een paar kilo om op de tillen), bandje om het accuvak dicht te houden, evt. spiegel inklappen en Stromer voorzichtig de auto in schuiven. Ik gebruik het stuk karton daarbij als een slee, dus dat hangt eerst over de rand van de kofferbak een stukje naar buiten, ik leg de Stromer erop en schuif het geheel de kofferbak in:


Mazda Stromer.jpg


Ik heb geen mega-auto (Mazda 2), maar het gaat prima. Ik weet dat de Stromer op deze manier ook in een VW Polo past.

Helaas heb ik geen trekhaak zodat daar een fietsendrager op kan. Misschien dat ik op termijn nog eens een Thule Raceway 2 aanschaf, ook leuk om de Stromer op mee te nemen voor langere tochten elders. Ik heb nog geen ervaringen gelezen over Stromers op dit rek, maar gezien de maximale belastbaarheid van 30kg moet-ie de Stromer kunnen hebben, zeker als de accu eruit is want dan zit de Stromer onder de 25kg:

https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... 2-_-991001
Lijkt me een bruikbare oplossing, ga dit straks eens proberen. Zoek ik wel even een 'goed" stuks karton, dat een paar keer kan dienen.
Heb een BMW met grote koffer, gaat ie in zelfs zonder voorwiel te demonteren, maar dat is krap krap krap, en wil de ST1X meenemen naar het zwarte woud binnen een paar weekjes. Trekhaak heb ik niet, dakdragers van Thule zijn te licht, dus zal het dit worden.
Bedankt voor deze tip!
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

RudydG schreef: 01 jul 2019, 11:29dakdragers van Thule zijn te licht
hmmm, mijn Thule SquareBar (de ouderwetse stalen profiel met zwart plastic er omheen) dakdragers kunnen 50 kg dragen volgens de handleiding. Het autodak mocht 75 kg dragen. Een Stromer weegt veel minder. Ik heb er jarenlang 4 fietsendragers met 4 stadsfietsen op gehad en het bleef heel en op bestemming.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

mboelis schreef: 01 jul 2019, 19:33
RudydG schreef: 01 jul 2019, 11:29dakdragers van Thule zijn te licht
hmmm, mijn Thule SquareBar (de ouderwetse stalen profiel met zwart plastic er omheen) dakdragers kunnen 50 kg dragen volgens de handleiding. Het autodak mocht 75 kg dragen. Een Stromer weegt veel minder. Ik heb er jarenlang 4 fietsendragers met 4 stadsfietsen op gehad en het bleef heel en op bestemming.
Probleem zit het in de fietsdragers zelf, dak + dwarsdragers zijn geen probleem.
En ik neem geen risico's met zo een dure fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 01 jul 2019, 19:33 Een Stromer weegt veel minder.
Moet je je Stromer nog wel het dak op krijgen. Mij zou het niet lukken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Makkelijk is anders, het zal mij net lukken. Ik vraag mij af welke fietsendrager voor op een dagdrager geschikt is voor een Stromer?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie