Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

[quote=jins post_id=58044 time=1557900542 user_id=1651]
Dan is de actieradius voor 45 en 40km/h gelijk dankzij een hogere eigen input (benodigd vermogen - motorvermogen).
[quote=pvg post_id=58044 time=1557900542 user_id=1651]
Ik denk dat je het plaatje verkeerd leest: de rode lijn is het beschikbare vermogen van motor+fietser. De blauwe lijn geeft aan wat er nodig is om een bepaalde snelheid te halen. In de praktijk kun je dus niet het blauwe lijntje boven het rode lijntje laten komen, want dat vermogen heb je niet. Voorbeeld in het model gaat uit van 500W van motor en 160W van de berijder. Met windkracht 2 tegen rijdt je dan ongeveer max 42km/u met een actieradius iets boven de 50km.

Daarom dat ik erbij schrijf met hogere eigen input want anders inderdaad niet haalbaar met de cijfers uit dit voorbeeld.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

jannijm schreef: 15 mei 2019, 08:35 Misschien goed om deze discussie in een ander forum-onderwerp voort te zetten in plaats van het ‘voorstel’-onderwerp....
Maar het is toch on topic: gaat over een model voor fietsen, maw ‘stel je voor...’ :bj
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

pvg schreef: 15 mei 2019, 09:03
jannijm schreef: 15 mei 2019, 08:35 Misschien goed om deze discussie in een ander forum-onderwerp voort te zetten in plaats van het ‘voorstel’-onderwerp....
Maar het is toch on topic: gaat over een model voor fietsen, maw ‘stel je voor...’ :bj
:bp: :bi
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
BertM
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:29

Vandaag mijn account voor het forum geactiveerd dus kan ik me nu ook voorstellen.
Na bijna 4 jaar op een Koga XLR8 gereden te hebben sinds 5 april tevreden eigenaar van een Stromer ST3 met 983 Wh accu en Kinect bodyfloat. Tot deze keuze gekomen nadat ik op de AD fietstestdagen op een Stromer heb kunnen rijden.
Tot nu toe 650 km op de teller voornamelijk met ww ritten (Poortugaal - Den Haag 32km enkele reis).
Helaas achter ook al eerste lekke band gehad, gelukkig op minder dan 1 km van huis.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Welkom, en gefeliciteerd met je aankoop veel veilige km :ay toegewenst met zo min mogelijk lekke banden :bj
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Goede middag allemaal!

Mijn naam is Cliff Schampaert en ben wonende in de stille Kempen te België.
Heb me zonet een ST2 sport aangekocht van bij qicq.nl . Momenteel nog wachtende op de levering vol ongeduld 😝. Voorlopig staat de levering in week 23 geplant, dus voor ik kan vliegen zal het nog wel even duren.

Maar zoals men zegt, geduld wordt beloond.
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom Cliff!

Vliegen moet je niet teveel gaan doen. Op zich is vliegen heel leuk, maar landen is meestal wat minder comfortabel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Freddy,

Is bij wijze van spreken, ben zeker bewust van het gevaar in het verkeer. Reed voor het werk een dikke 65000 km/jaar. Hopelijk nu wat minder omdat ik enkele dagen in de week van op kantoor kan werken. Dit is ongeveer een 30 km enkel van bij me thuis op vernieuwde fietsbanen .
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat Cliff met je aankoop, intussen de tijd om je wat in te lezen op dit leerzaam forum!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Hoi, laat ik me even voorstellen. Ik ben Rik, ik heb nog geen Stromer maar ben voornemens een ST3 aan te gaan schaffen omdat ik sinds een tijdje er opeens een wat grotere woon-werk afstand heb met een snelfietspad tussen Arnhem en Nijmegen er tussen heb ik nu eindelijk een excuus :mrgreen:. Ik was al eens wezen kijken naar de Stromerdealer waar ik woon maar van het weekend eens samen met m'n vriendin in Herveld geweest nadat ik o.a. hier goede dingen had gelezen over Vietz en erachter kwam dat ze ook redelijk dicht in de buurt zaten en daar meteen proef kunnen rijden op een ST3 XL en ST1x, 22 Inch :). Nu ben ik vrij groot (1,96m) en merkte ik een duidelijk verschil tussen beide fietsen wat duidelijk in het voordeel van de ST3 uitpakte. Los even van het extra vermogen merkte ik dat de ST1x bij mij de neiging had te 'deinen' wat op de ST3 totaal afwezig was. Met mijn postuur waarbij ik ook nog eens een vrij lang bovenlijf heb pakt dat blijkbaar zo uit. Wel was ik nog geinteresseerd in de ST1x omdat daar nog een conventionele stuurpen op zit. Op mijn huis-tuin-en-keuken trekkingfiets heb ik n.l. ook gemerkt dat ik een langere stuurpen diende te monteren om echt goed te zitten (120mm, 10 graden ipv 100mm 6 graden) en op beide fietsen merkte ik dat ik daar ook iets krap zat. Maar het betere weggedrag van de ST3 bij mij gaf toch wel de doorslag. Nu kwam het mooie en dat is dat ik 'm een week mag testen, en dat men dan ook nog een stuurtje wat wat meer naar voren zit monteert van tevoren. Echt top... een witte met 1kWh batterij. Dus, ik ben natuurlijk zeer benieuwd na volgende week is 't zover. En nu ben ik ook nieuwschierig, met alle ervaring hier op dit forum, zijn er dingen waar ik zeker op moet letten? Hoor het graag, avbd!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie