Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

KrisM
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:30

Dag allemaal,

Eerst al even zeggen dat ik hier al veel bruikbare en handige tips gelezen heb.


Ik ben nog in afwachting van mijn ST3 Deep Black 983 Wh! Bestelling anderhalve week geleden gedaan en zou er midden volgende maand moeten zijn volgens de FM.

Gebruik gaat vooral voor woon-werk zijn wat +/- 40km enkel gaat zijn.
Ik ben een man van 33 uit België.

Ik kan al niet meer wachten!

Mvg
ST3 983Wh Deep Black L
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

Goedemorgen!

Ik lees al een tijdje met erg veel plezier mee op dit forum dus tijd om eens uit de anonimiteit te komen.
Ik ben Helmert (32 jaar) woon in het prachtige Kampen (Overijssel, Nederland) en sinds begin vorige week rij ik op mij witte ST3 (983 Wh) naar mijn werk in Apeldoorn (42,2km enkel). Vorige week ben ik 4 dagen op en neer geweest omdat mijn vrouw ook graag een dagje naar haar werk wilde stromeren (28km enkel).
Deze formule werkt voor ons super en maakte dat we in de eerste week 400km hebben weggetrapt!

Vanaf afgelopen september ben ik mij gaan oriënteren nadat ik toch al meerdere dagen per week er 45/50 minuten over ging doen in de auto. Mede door dit forum bij de Stromer uitgekomen en erachter gekomen dat de dichtstbijzijnde dealer voor mij zelfs in Kampen zit. Na een paar dagen test te hebben gereden (met een ST1) in oktober in december besloten dat het moest gaan gebeuren. Ik hoopte heel erg dat ik in de toekomst in de buurt van 1 uur rijtijd kon gaan halen. in mijn test rit met de ST1 haalde ik dit al bijna wat mij erg bemoedigde voor de resultaten op de ST3. Dit bleek terecht. Rij nu (met maximale ondersteuning in stand 3) rond de 56/57 minuten over het stuk en houd dan nog rond de 40% accu over als ik op mijn werk aankom.

Bedankt voor alle informatie waarin jullie al hebben voorzien en ik hoop zelf ook iets bij te kunnen gaan dragen aan deze super positieve community!

Groeten
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Helmert, welkom! En gefeliciteerd met de aanschaf van je ST3. Prachtbike :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

St3 ja zeker mooie fiets, ik denk dat deze Stromers minder storingen zullen hebben/krijgen, of ze melden t niet, natuurlijk zijn alleen de ernstige storingen hier aangemeld, en wellicht rijden er vele happy Stromerrijders rond- ik tuf tussen Zutphen en Zwolle, ook happy - heel veel plezier!
Ik vroeg me af of zo een Stromer geschikt is om een lange reis mee te maken, met gem 20-25 km/uur, twee volle tassen zien hoe ver je dan komt.....heb wel ervaring in fietsen van lange afstanden om dan 200 km per dag te fietsen.
Wim
St7
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wimst schreef: 18 apr 2019, 12:59 St3 ja zeker mooie fiets, ik denk dat deze Stromers minder storingen zullen hebben/krijgen, of ze melden t niet, natuurlijk zijn alleen de ernstige storingen hier aangemeld, en wellicht rijden er vele happy Stromerrijders rond- ik tuf tussen Zutphen en Zwolle, ook happy - heel veel plezier!
Ik vroeg me af of zo een Stromer geschikt is om een lange reis mee te maken, met gem 20-25 km/uur, twee volle tassen zien hoe ver je dan komt.....heb wel ervaring in fietsen van lange afstanden om dan 200 km per dag te fietsen.
Wim
Ik geraakte met 25 % lading iig 50 km ver, toen mijn fiets 's morgens eens niet opgeladen was. En dat was dan inclusief 150-200 hoogtemeters en een flink geladen fietstas. Gemiddelde snelheid 26,4 km/h volgens de GPS.
Dus 200 km zou geen probleem mogen vormen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Hallo iedereen!

Eerst en vooral, jullie hebben me enorm geholpen met allerlei toppics, foto's, ervaringen, etc. en daarom ben ik in blijde verwachting van een witte ST3!

Ik woon in Antwerpen, jup nog een belg erbij :lol: maar mijn werk ligt een 50tal km verder in Laakdal.
Desondanks ik eigenlijk wel graag rij met de auto, vind ik de dagelijkse files een ramp. Geef mij maar Italiaanse bergwegen in plaats van de Belgische autostrades :D En elke dag staat mijn koersfiets en mtb te lonken naar mij om een ritje te maken maar savonds heb ik de fut niet meer om rond 8-9uur nog aan een ritje te beginnen.
En een Stromer lijkt de ideale oplossing te zijn: elke dag terug op de fiets(goed humeur), geen files meer, meer conditie,... ik kan blijven doorgaan.

Morgen mag ik de fiets gaan afhalen :d3: en dan nog eventjes wachten op de DIV die mijn post heeft ontvangen voor een nummerplaatje. Maarja met de Belgische administratie, ben ik voorzichtig afwachtend :bu:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom aan de nieuwe forumleden en uiteraard veel veilige en genietbare km's met jullie aanwinst! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

SamG schreef: 26 apr 2019, 14:49
Morgen mag ik de fiets gaan afhalen :d3: en dan nog eventjes wachten op de DIV die mijn post heeft ontvangen voor een nummerplaatje. Maarja met de Belgische administratie, ben ik voorzichtig afwachtend :bu:
Welkom Sam.
Hoe lang heeft het geduurd voor je fiets was ingeschreven en je je nummerplaat had?
ST3 black 983wh
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Welkom Sam en Obelix :cool2:

Veel veilige kilometers en fietsplezier toegewenst :bp:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Bram Roose schreef: 29 apr 2019, 17:58
SamG schreef: 26 apr 2019, 14:49
Morgen mag ik de fiets gaan afhalen :d3: en dan nog eventjes wachten op de DIV die mijn post heeft ontvangen voor een nummerplaatje. Maarja met de Belgische administratie, ben ik voorzichtig afwachtend :bu:
Welkom Sam.
Hoe lang heeft het geduurd voor je fiets was ingeschreven en je je nummerplaat had?
Ik heb afgelopen vrijdagochtend de papieren op de post gedaan, maar tot op heden nog niets gehoord.
Op een website van de DIV kan je de status nagaan d.m.v de nummer in het vakje X12 op je inschrijvingsformulier op te zoeken. Maar bij mij is de aanvraag nog steed "onbekend" :bh:.
Ik heb het ook eens nagevraagd op de fb-pagina van stromer België en daar krijg ik een gelijkaardig antwoord van +-10 werkdagen oftewel 2 weken.
Het zal dus nog een dik weekje rondjes rijden op de oprit zijn. :bj
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Plaats reactie