Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 09 aug 2020, 17:16 Ik vind het rij waalpad vrij druk, andere weggebruikers willen nogal eens van je schrikken.
Een bel monteren en gebruiken bij het inhalen ... veilig en komt minder agressief over dan de claxon.

Leesvoer o.a. hier en hier.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer026
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2020, 12:11

Bedankt Peter.
Zeker even wennen aan de fiets en de route.

Goede tip wat betreft de bel. Deze had ik er al meteen thuis opgezet. Klinkt veel vriendelijker inderdaad.

Vanochtend over het Rijnwaalpad gefietst. Ging prima en was relatief rustig, al vind ik het lastig te bepalen wat op de route normaal is gezien vanochtend mijn eerste woon werk rit heb gemaakt op de tijd dat ik het doorgaans zal gaan doen.
Beviel allemaal prima, kan niet wachten totdat ik weer naar huis kan :lol:
BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Veel plezier van je Stromer en geniet van je rit ! :hy: :ay
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Stromer026, de bel waar Golvas naar verwijst is de spurcycle. Een idioot dure bel van om en nabij de 60 euro, echter het geld in mijn ogen waard. Van de toeter schrikken mensen opzij (dus alleen gebruiken op afstand). De spurcycle is een stuk vriendelijker en geeft de beste gong. Behalve voor veel ouderen, die horen de hoge tonen niet. (en de jongeren met oortjes :x ). Dan rest alleen de toeter, met veel plezier bij de "oortjes" :dwarf:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Dag allemaal,

Ik ben Kris uit België, regio Hasselt en wij zijn binnenkort de eigenaars van een ST1 dark grey. We hebben gekozen voor de comfort versie omdat mijn vrouw en ik van de fiets gaan gebruik maken voor het WW-verkeer. Voor mijn vrouw is het enkel 18-20 km en voor mij enkel 26 km. Omwille van het dubbelgebruik en ook om in de weekends een beetje te fietsen hebben we ook gekozen voor de 983 Wh batterij. Normaal krijgen we deze week een verlossend telefoontje volgens de FW. Laten we het hopen :cool2: . We kijken er alvast naar uit.
Weet er iemand hoelang het duurt tussen aanvraag en verkrijgen van de nummerplaat in België?
Ronny
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jul 2020, 15:25
Locatie: Hamont
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 3000

Naar het schijnt lopen de wachttijden op tot enkele weken.Daar je van Hasselt bent kun je misschien zelf naar DIV in Alken gaan ,als dit voor speed pedelecs mogelijk is(ff bellen).Dit gaat voor autos/motos sneller dan via de postaanvragen
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

KFONTANA schreef: 10 aug 2020, 20:51 Dag allemaal,

Ik ben Kris uit België, regio Hasselt en wij zijn binnenkort de eigenaars van een ST1 dark grey. We hebben gekozen voor de comfort versie omdat mijn vrouw en ik van de fiets gaan gebruik maken voor het WW-verkeer. Voor mijn vrouw is het enkel 18-20 km en voor mij enkel 26 km. Omwille van het dubbelgebruik en ook om in de weekends een beetje te fietsen hebben we ook gekozen voor de 983 Wh batterij. Normaal krijgen we deze week een verlossend telefoontje volgens de FW. Laten we het hopen :cool2: . We kijken er alvast naar uit.
Weet er iemand hoelang het duurt tussen aanvraag en verkrijgen van de nummerplaat in België?
Bij mij duurde het 2 weken.
Fiets staat sinds half juli volledig klaar bij de fm maar ik krijg hem niet mee omdat het slot niet binnen is :x
Moet er blijkbaar op zitten van de leasing maatschappij of hij mag de weg niet op.
Normaal gezien volgende week binnen.
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

[quote=Ronny post_id=86326 time=1597119436 user_id=4215]
Naar het schijnt lopen de wachttijden op tot enkele weken.Daar je van Hasselt bent kun je misschien zelf naar DIV in Alken gaan ,als dit voor speed pedelecs mogelijk is(ff bellen).Dit gaat voor autos/motos sneller dan via de postaanvragen
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen :cool2:
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Joren schreef: 11 aug 2020, 12:36
KFONTANA schreef: 10 aug 2020, 20:51 Dag allemaal,

Ik ben Kris uit België, regio Hasselt en wij zijn binnenkort de eigenaars van een ST1 dark grey. We hebben gekozen voor de comfort versie omdat mijn vrouw en ik van de fiets gaan gebruik maken voor het WW-verkeer. Voor mijn vrouw is het enkel 18-20 km en voor mij enkel 26 km. Omwille van het dubbelgebruik en ook om in de weekends een beetje te fietsen hebben we ook gekozen voor de 983 Wh batterij. Normaal krijgen we deze week een verlossend telefoontje volgens de FW. Laten we het hopen :cool2: . We kijken er alvast naar uit.
Weet er iemand hoelang het duurt tussen aanvraag en verkrijgen van de nummerplaat in België?
Bij mij duurde het 2 weken.
Fiets staat sinds half juli volledig klaar bij de fm maar ik krijg hem niet mee omdat het slot niet binnen is :x
Moet er blijkbaar op zitten van de leasing maatschappij of hij mag de weg niet op.
Normaal gezien volgende week binnen.
Hopelijk kun je snel genieten van je Stromer.
Stromer026
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2020, 12:11

@Peerke1960:

Ja, ik had de bel al gezien op het forum en de filmpjes. Moet zeggen dat ik de bel van mijn MTB heb getrokken. Is een simpel en goedkoop model en werkt alleszins goed tot nu toe. Toch bedankt voor de tip.

Wat betreft de Belgische gang van zaken met kenteken, duurt dat langer of is dit ingewikkelder dan in NL? Het nadenken over de aanschaf duurde bij mij langer dan de levertijd van de fiets incl. nieuw kenteken.
Dit duurde iets langer dan een week bij mij. (De levertijd van fiets dan..)
Plaats reactie