Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Tim, 34, Belg :dwarf:

Bewust geen (andere) 2e auto, maar een Stromer ST2 2018 gekocht. Wordt volgende week (?) hopelijk geleverd :bp:
Ik rijd al sinds 2011 elektrisch woon-werk (11 km), nu gewoon iets vlugger.

Uiteindelijk had ik een budget van 3000 euro in gedachten, maar hoe kon ik ooit nog iets anders willen dan een ST2 na een testrit?

Ik reed dus al (traag) elektrisch, deed vroeger aan wielrennen, reed aan +80km/u op een mountainbike (bergaf), 59,5 km/u op de racefiets (niet bergaf!), met een (race)moto gereden en toch was ik serieus onder de indruk van de ST2 :bp:

Ik tel dus meer af naar mijn ST2, dan naar oudejaar deze keer. ;)
The chain
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017, 23:19

Hallo +ST-ers,
Ik ben Bruno, 56j en heb net m'n ST1.
Omwille van twee redenen ben ik voor deze mooie fiets door de knieën gegaan.
(1) Ik was de E19-file tussen Mechelen en Brussel spuugzat. Ik wist wel wanneer ik thuis vertrok maar nooit wanneer ik op m'n werk zou aankomen. Nu wel...
En (2): op aanraden van m'n cardioloog moest ik toch wat meer bewegen. Tja... de cols uit de Tour de France zal ik wel nooit meer oprijden... maar fietsen met de Stromer is alvast beter dan een uur kettingroken in de auto... Ben trouwens ook al drie maanden gestopt met roken ondertussen.
Die besparing én de km-vergoeding erbovenop maakt dat ik nog rijk ga worden! :ay (lol)
Nee... maar ik betaal op die manier wel m'n fiets af! Leuk!
Dagelijks rij ik heen-en-weer 70km bij elkaar.
Groetjes aan iedereen vanwege
The chain...
Gebruikersavatar
Mark II
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2017, 22:56
Locatie: west-brabant
Merk SP: Stromer ST2

Hallo, ik ben Mark. Drie jaar trotse eigenaar geweest van Riese & Mueller Blue Label. Sinds oktober overgestapt op ST2 Solar Impulse. Na een weekje wennen meer dan tevreden over de wissel!
Meeste kilometers van en naar werk in Oudenbosch, west-Brabant. Bedankt voor de informatie die jullie op dit forum delen. Buitengewoon geruststellend na een Impulse aankoop!
ST2 Solar Impulse, Thudbuster, Spurcycle bell, Tatze two-face spd-pedalen, Fahrer spatlap en thermohoes, Monkeylight, Lupine Rotlicht, Ortlieb knapzak, ABUS ace 2.0
Gebruikersavatar
Mark II
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2017, 22:56
Locatie: west-brabant
Merk SP: Stromer ST2

Bedankt voor het welkom, hierbij een eerste plaatje!
IMG_8497_1.jpg
IMG_8497_1.jpg (572.62 KiB) 3192 keer bekeken
ST2 Solar Impulse, Thudbuster, Spurcycle bell, Tatze two-face spd-pedalen, Fahrer spatlap en thermohoes, Monkeylight, Lupine Rotlicht, Ortlieb knapzak, ABUS ace 2.0
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Hallo,

Ik woon in Vlaanderen, ben een "mobilist", ben zot van alle vervoermiddelen en mobiliteit. Ben net 60 geworden in oktober vorig jaar.
Ik Stromer van in juni 2016 naar mijn werk op een fantastische, zwarte ST2.
Ik heb al met veel auto's en ook met verschillende zeer goede fietsen gereden, maar de Stromer is voor mij het beste vervoermiddel dat ik ooit mocht gebruiken. Een jongensdroom! Toen we nog jong waren en rondreden met onze fiets, droomden we er altijd van: een motortje op die fiets zou toch geweldig zijn. En kijk, daar is het eindelijk. Ik rijdt er nu elke dag mee, ook door weer en wind.
In 1995 testte ik voor het eerst een elektrische fiets op het Velo-City congres in Bazel. Dat was toen bijna een wereld primeur. Toen was er nog veel twijfel over het succes dat het zou kunnen worden. De batterijen waren nog zeer zwaar en gingen niet lang mee. Maar het concept was toch wel indrukwekkend.

En op de Vlaamse voorstelling in Antwerpen van de ST5 eind november, was ik de eerste die een ST5 bestelde. Dat wordt dus de eerste ST5 in Vlaanderen.
Ik was het niet van plan, om zo snel mijn ST2 te vervangen, maar als je die machine ziet, dan dacht ik, dat is het helemaal.

Nog tot juni geduld hebben, maar uitkijken naar zoiets, is het halve plezier op voorhand al.

Proficiat nog met dit forum! Ik heb er al veel nuttige informatie uitgehaald. Dank je wel.

Groeten,

Macfiets
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
ErikW
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2018, 10:09

Hi,
Weet niet of het gewoonte is maar stel mij even voor op het forum.
Sinds een week ST1X gebruiker/eigenaar, wat een mooi apparaat! Doelstelling is minimaal 2 * pw van Laren naar Adam ZO te rijden (60km pd). Eerste ervaringen zij positief: Zadelpen met vering blij mee, snelheid gemiddelde probeer ik van 38km pu (tis nog donker dus kan hoger met licht) , hij gaat wat moeilijk in hoogste versnelling en motor zoemt wat als ie echt meehelpt. Remmen erg van onder de indruk, mooie te dure optionele bel is ook echt nodig.... . Ga nog wel een spatlap op voorspatbord zetten.
App moet ik de dealer nog over bellen, maar zie het nut er, nog, niet van in.
Hartelijke groet,
Erik
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik volg het forum al even, sinds ik m'n Stromer besteld heb. Ik heb ook al een paar reacties gegeven maar om één of andere reden over dit topic gekeken. Daarom bij deze:

Mijn naam is Geert, ben Belg en lease m'n fiets via het fietsplan van m'n werkgever. Gelukkig stond ik vooraan in de stormloop richting de dealer toen het groen licht werd gegeven dat ook SP's mee in het fietsplan werden opgenomen.
Sommige collega's wachten nog steeds.

Bedoeling was om 'm te gebruiken voor woon-werkverkeer, zeker toen ik met het testmodel merkte dat ik minstens even snel ben op m'n werk ben als de shiftbus, vooropgesteld dat de bus geen last heeft van files, wat tegenwoordig in 't Antwerpse dagelijkse kost is geworden, met als bonus dat ik toch nog iets aan m'n conditie doe als ik fiets. In de zomer wil ik toch weer meer de racefiets gebruiken, maar als ik dat vertel schieten m'n collega's in een deuk. :lol:

De eerste 350km staan erop, en tot nu toe gaat alles vlot op een lekke band op de tweede dag na.
Scheldelaan-Stromer
Deesje
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2018, 18:48

Hallo allemaal,
Ik ben Desire 35 jaar en ik heb sinds 2 weken een stromer st1, na wisselen van werkplek, van 65km reisafstand naar 27km (enkele reis) en het feit dat dit voor woon-werkverkeer op mijn sporthybride fiets net niet goed te doen is en ik niet met de auto wil uiteindelijk de knoop door gehakt en een Stromer gekocht. Komende week gaat deze zijn eerste woon-werk ritje met mij maken.
Ik heb al veel gelezen en veel genoten hier op het forum, ik ben normaal niet super actief maar zal zeker proberen een positieve bijdrage te leveren.
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Hoi hoi,

Bij deze stel ik mij ook even voor :) Mijn naam is Fred, 36 jaar jong, Belg, wonende in Merelbeke (bij Gent) en werkend in Wielsbeke (bij Waregem). Al enkele maanden lees ik mee op dit forum en sinds een goede maand ben ik trotse eigenaar van een ST1x charcoal met (voorlopig nog) een 814 Wh batterij. De 983 Wh batterij is besteld, maar dat kan volgens mijn fietshandelaar nog even duren gezien de stormloop toen op de Stromermodellen van 2017 die aan mooie kortingen buitenvlogen in november - december ;) Het heeft ook niet veel gescheeld of ik kon naar mijn ST1x fluiten aangezien iemand anders er al een optie op genomen had, maar dan uiteindelijk te laat was met zijn beslissing... Lucky me, I guess :)

Waarvoor zal ik deze gebruiken? Voornamelijk woon-werkverkeer (+-34 km enkel). Ongeveer 60% daarvan kan ik doen langs jaagpaden (Schelde en Leie) dus ik gok op ongeveer 1 uurtje enkele reis. Dat is het dubbele van wat ik er met de wagen over doe, maar gezien het bij momenten idioot drukke verkeer was ik al opgefokt nog voor ik aan mijn bureau zat :s. Dus ik heb het er wel voor over. Tijdens de zomermaanden doe ik dat traject af en toe met de koersfiets, maar aangezien er op het werk geen douchemogelijkheden zijn is mijn keuze logischerwijze naar een Stromer gegaan :) Tijdens het voorjaar stak ik regelmatig mijn stadsfiets in de koffer, parkeerde mij op een carpoolparking en deed de laatste 10km dan met die fiets, maar dit was dan ook altijd een gepruts: fiets half demonteren, niet altijd plaats op die parking, niet kunnen douchen,...

Leasen via de werkgever was niet mogelijk maar een km-vergoeding is geen probleem, dus dat tikt dan maandelijks mooi aan :)

Wat die maanden rondneuzen op dit forum mij al geleerd heeft? Het voetje (kickstand) is ruk (is mij ook al opgevallen), de bel kan beter (Spurcycle is besteld) en een spatlap zou welkom zijn (eerstdaags wordt zo'n SKS modelletje besteld). Een Ortlieb fietstas had ik al en voor de rest is mijn ST1x nog redelijk standaard. De tijd zal wel uitwijzen of ik bepaalde onderdelen moet vervangen om het comfort te verhogen :) O ja, ik heb ook zo'n Enra verzekering erbij genomen.
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Laat ik me dan ook maar voorstellen..mijn naam is Jantje, 49 jaar uit de Leidsche regio en ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een 22 inch, wit-blauwe ST1-X..komende week ga ik eerst mijn woon-werk-route tussen Hoofddorp en Leiden verkennen om de 24 Km enkele reis-route goed te leren kennen...met de 814 Accu hoop ik niet direct na 2 ritten te moeten herladen..we gaan het meemaken..de spatlap is onderweg en dadelijk genieten van lekkere ritjes die voornamelijk vlak zullen verlopen...dank voor dit handige en informatieve forum waar ik al veel nuttige tips heb zien passeren...
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Plaats reactie