Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

tyketto
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 aug 2020, 11:58
Locatie: ede
Merk SP: st 1
Km-stand: 11.000

Ik ben Gerard, heb sinds 3 dagen mijn stromer st 1. kleur lichtgrijs.
Ga er mee op en neer werk, afstand zo'n 50 km heen en weer.

Ik hoop veel weetjes en handigheidjes alhier te leren.
Nu eerst maar eens kilometers maken/

Groet Gerard
treehugger
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2020, 15:42
Merk SP: Stromer ST3

Hallo, ik ben Sander, 43 jaar, woon in het buitengebied van Deventer en had me voorgenomen om een goedkope Stella e-bike te kopen zodat ik wat vaker de fiets zou pakken voor mijn ww-verkeer (28km <>). Ik ben me toen gaan verdiepen in e-bikes, de verschillende motortypes en heb wat proefritjes gemaakt. Vrijdag haal ik mijn nieuwe ST1 op bij Riesewijk in Deventer :D
WillemvdK
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2020, 20:50

+Stromer-033 schreef: 30 aug 2020, 20:08
WillemvdK schreef: 30 aug 2020, 13:03
+Stromer-033 schreef: 26 aug 2020, 04:45 Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met veel genoegen dit forum.

Mijn naam is Henk-Jan, woonachtig in Bunschoten en voor het woon-werk verkeer oriënterend voor een SP.
De afstand is ongeveer 30 km enkele reis.

Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de nieuwe Stromer, ben dan ook benieuwd hoe de eerste test ritten zullen zijn.
Uiteraard kijk ik ook met een schuinoog naar de concurrentie, zo vind ik de Supercharger 2 echt een hele mooie bike!

Na mijn vakantie kan ik een aantal fietsen testen, alle ervaringen hiervan wil ik graag delen met jullie.
Hey regiogenoot! :az
Ik neem aan dat je weet dat Duyst een Stromer dealer is? :)

Hoi Willem, wat leuk dat er meer mensen zijn uit het Eemlandse :cool2:

Jazeker, ben al meerdere malen bij Duyst geweest, voor info en advies.
Ergens in oktober krijgt Duyst ook de ST2 geleverd, vlak daarna mag ik deze mee om een aantal keer de Ww rit naar Utrecht te maken!

Hele fijne FM en personeel!
Leuk! We rijden een vergelijkbaar traject. Ik doe dagelijks Nijkerk - Driebergen. Althans, vanaf binnenkort ;)
fransb
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2020, 15:07
Locatie: Spanbroek
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1750

Hallo allemaal,

Ik lees als volgens mij zo velen al een tijdje mee op het forum. Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Frans, 42 jaar, sinds februari heb ik een ST1 sport dark grey. Ik fiets 4 dagen per week van Spanbroek naar mijn werk in Alkmaar, zo'n 22 km enkele afstand. Het fietsen en de fiets bevallen erg goed.

groetjes,

Frans
Stromer ST1 Sport Dark Grey, kinekt seatpost 2.1, sinds 2-2020
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

Hallo forumleden,

Mijn naam is Nico en sinds enige tijd ben ik lid van dit forum. Ik lees met veel plezier de reacties op de diverse onderwerpen. Ik ben lid geworden van o.a. dit forum om zoveel mogelijk informatie in te winnen t.b.v. de aanschaf van een Speed Pedelec.
Dit forum heeft mij geholpen om een keuze te maken. Inmiddels heb ik mijn Stomer ST5 Limited Edition besteld en wacht ik op de levering
Ik woon sinds kort in Velp (N-B) en wil twee maal per week naar mijn werk in Bunnik fietsen. Ik hoop hiermee bij te dragen aan een reductie van de CO2 uitstoot, mijn conditie weer te verbeteren, mijn hoofd leeg te fietsen van de dagelijkse beslommeringen en te genieten van de natuur. De overige dagen werk ik vanuit huis voor de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

Ik zal mijn positieve en negatieve ervaringen met mijn SP proberen te delen met deze gemeenschap. Ik heb geen ervaring met een SP maar wel met een race fiets en een motor. Qua rijgedrag zal ik een defensieve houding aannemen omdat je toch een kwetsbaar object bent op de openbare weg. Met betrekking tot kleding zal ik de komende maanden gaan uitvinden wat ik wel en niet prettig ga vinden. Ik ben in staat om in relatief korte tijd veel vocht te produceren en zal mijn kleding hierop moeten aanpassen. Op dit forum heb ik al diverse tips gezien en gelezen en zal deze dan ook zeker gaan toepassen.

Een rookie....
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Welkom Nidopi, van Velp naar Bunnik is een flinke afstand (57 tot 60 km volgens Google), dan moet je toch echt wel aan accumanagement gaan denken (bv door delen van de route in stand 2 te rijden ipv voluit) om ten alle tijden nog stroom over te houden. En een tweede lader op het werk is een absolute must.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoran schreef: 10 sep 2020, 14:12 Welkom Nidopi, van Velp naar Bunnik is een flinke afstand (57 tot 60 km volgens Google), dan moet je toch echt wel aan accumanagement gaan denken (bv door delen van de route in stand 2 te rijden ipv voluit) om ten alle tijden nog stroom over te houden. En een tweede lader op het werk is een absolute must.
Ergens anders schreef hij dat hij hiervoor 40km enkele reis met de racefiets deed, dus ik vermoed dat dit een getweaked standje 2 gaat worden :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

FreddyH schreef: 10 sep 2020, 14:15
Zoran schreef: 10 sep 2020, 14:12 Welkom Nidopi, van Velp naar Bunnik is een flinke afstand (57 tot 60 km volgens Google), dan moet je toch echt wel aan accumanagement gaan denken (bv door delen van de route in stand 2 te rijden ipv voluit) om ten alle tijden nog stroom over te houden. En een tweede lader op het werk is een absolute must.
Ergens anders schreef hij dat hij hiervoor 40km enkele reis met de racefiets deed, dus ik vermoed dat dit een getweaked standje 2 gaat worden :ay
Het wordt inderdaad standje 2, ik kan douchen op kantoor en ik zie het ook als een goede fysiek inspanning. Ik zal laten weten wat mijn verbruik zal zijn. Ik maak gebruik van mijn Garmin 1030 icm de Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A ANT+ waardoor ik voldoende data binnen krijg om batterijverbruik te analyseren.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

Zoran schreef: 10 sep 2020, 14:12 Welkom Nidopi, van Velp naar Bunnik is een flinke afstand (57 tot 60 km volgens Google), dan moet je toch echt wel aan accumanagement gaan denken (bv door delen van de route in stand 2 te rijden ipv voluit) om ten alle tijden nog stroom over te houden. En een tweede lader op het werk is een absolute must.
Standje 2 zal de standaard zijn. Een CR246 snellader heb ik ook besteld, deze zal op kantoor komen te liggen.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Guidow
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2020, 22:28

Guidow schreef: 13 aug 2020, 23:14
Stromer026 schreef: 11 aug 2020, 22:07
Hier 25-6 offerte opgemaakt

Week later ok gegeven voor bestelling

22-7 heeft KBC de bestelling doorgegeven aan de FM dus kenteken kon ook toen pas worden aangevraagd en is meteen door hun gedaan

4-8 werd kenteken pas aangevraagd bij DIV?

Zou ergens volgende week binnen moeten komen...helaas is de FM dan op vakantie tot 8 september ongeveer dus duurt helaas wel langer dan verwacht ( niet de FM hun schuld... Want de fiets is er gewoon op voorraad)

Sinds paar uur eindelijk in bezit van mijn st3...meteen mooie testrit van 35 km van FM naar huis. Bevalt prima al hoor ik wel wat geluidjes her en der bij slechter wegdek of als ik wat in de bochten hang met de fiets
Plaats reactie