Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Peerke1960 schreef: 21 aug 2019, 22:51 beste rijders,
Vandaag naar mn werk gereden met een nieuwe ST1 om uit te proberen. Een preproductiemodel mee gekregen van de FM te Herveld. Man man, super lekker gereden, een kleine 40 kilometer.
(...)
Ik bemerk dat de ST1 sterk genoeg is om ruim 40 km per uur te rijden. Dit lukt met dit weer goed in stand 2.
Leuk om te lezen Peter.
Vrijdag toch maar eens een ST3 uitproberen maar ik denk dat de meerprijs het mij niet waard is gezien mijn behoeften.

Ben benieuwd. Je bent (een van) de eerste op het forum die echt de vergelijking kan maken.
Wel gemerkt dat ik een bel wil naast de toeter. En een verende zadelpen........
Beiden zijn een dikke aanrader. De bel prefereer ik vrijwel altijd boven de claxon bij fietsers en wandelaars. Van een claxon schrikken ze en draaien ze sneller hun hoofd om, met een zwieper naar links vaak als gevolg. :aq
Een andere cassette zou wel prettig zijn. De grootste tandwielen gebruik je toch niet in ons vlakke land.
Die grootste tandwielen zijn soms ook je redding als je geconfronteerd wordt met een lege accu en je moet nog 20km fietsen met harde tegenwind (I've been there).. :bu:

Veel veilige km's gewenst!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt @Stromeur, er staat een gele st1. Die kreeg ik helaas alleen niet mee. Is een verrekt mooi en opvallend kleurtje!
@Barry, ten aanzien van de tandwielen heb je gelijk. De FM van Herveld had ff geen volle 1 kw accu dus ik reed met een kleiner niet geheel volle accu naar Tiel. Mooi dat ik 2 kilometer voor de eindstreep het helemaal zelf mocht doen. Dan is een groter tandwiel idd handig.....

Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Beste mensen,

Gekocht te Herveld, een knalgele ST1 met 1 kw accu, gele ortlieb tassen, bel, spatlapverlenger en een vouwslot. Oja een bodyfloat verende zadelpen tegen ongemak van onderen. Helaas is de giro helm niet geel :cool2:
Levering, ik hoop volgende week, zal wel wat later worden :?
Kan niet wachten........
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat met je knalgele aanschaf! Vlotte levering, veel plezier en veilige km's gewenst! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

WOW wat klinkt dat goed. Veel plezier en veilige kilometers gewenst Peerke.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Peerke1960 schreef: 23 aug 2019, 13:52 Beste mensen,

Gekocht te Herveld, een knalgele ST1 met 1 kw accu, gele ortlieb tassen, bel, spatlapverlenger en een vouwslot. Oja een bodyfloat verende zadelpen tegen ongemak van onderen. Helaas is de giro helm niet geel :cool2:
Levering, ik hoop volgende week, zal wel wat later worden :?
Kan niet wachten........
Peter
Gefeliciteerd. Ik hoop voor je dat de levering spoedig is nu die knal gele zon volop gaat schijnen. Kan je mooie ritjes maken.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

brommert schreef: 04 aug 2019, 14:44 ...
Als hij er is ga ik zoveel mogelijk woonwerk met de Stromer doen. Gaat om 25 km enkele reis door de Drunense Duinen :ay . Ik verwacht er ongeveer 40-45 min over te doen (tegen 60-70 min met de trekkingfiets) Dat zou evenveel tijd zijn als met de auto. Met de auto is het namelijk wat verder (34 km) en sta ik geregeld stil.
...
1e keer WW en dat viel niet tegen: 40 min enkele reis. Zit nog beetje rek in verwacht is maar niet heel veel. En wind en regen heb ik nog niet gehad dus dan maar zien wat erbij komt.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dan heb je het goed ingeschat, die 5 min extra is redelijk wat, maar met wind tegen niet onrealistisch. Ook al worden het eens 50 min, niets van aan trekken, je bent goed (super goed) bezig. Alle anderen in de file danken u omdat je er niet meer bent :cool2:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

brommert schreef: 26 aug 2019, 21:40
brommert schreef: 04 aug 2019, 14:44 ...
Als hij er is ga ik zoveel mogelijk woonwerk met de Stromer doen. Gaat om 25 km enkele reis door de Drunense Duinen :ay . Ik verwacht er ongeveer 40-45 min over te doen (tegen 60-70 min met de trekkingfiets) Dat zou evenveel tijd zijn als met de auto. Met de auto is het namelijk wat verder (34 km) en sta ik geregeld stil.
...
1e keer WW en dat viel niet tegen: 40 min enkele reis. Zit nog beetje rek in verwacht is maar niet heel veel. En wind en regen heb ik nog niet gehad dus dan maar zien wat erbij komt.
In mijn ervaring krijg je daar niet veel bij of af. Hooguit 5 minuten minder (sterk wind mee) of meer (sterk windtegen). Verbazingwekkend hoe weinig variatie daar op zit. Wat vanuit timing oogpunt fantastisch is natuurlijk, in vergelijking met de niet in te schatten filles...
Ik doe ook 25km en doe hier ook tussen de 39 en 44 minuten over. Dus jij zal waarschijnlijk net zoals ik heel veel lange rechte stukken hebben zonder dat je moet afremmen of bochten nemen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Bram Roose schreef: 27 aug 2019, 08:17
brommert schreef: 26 aug 2019, 21:40
brommert schreef: 04 aug 2019, 14:44 ...
Als hij er is ga ik zoveel mogelijk woonwerk met de Stromer doen. Gaat om 25 km enkele reis door de Drunense Duinen :ay . Ik verwacht er ongeveer 40-45 min over te doen (tegen 60-70 min met de trekkingfiets) Dat zou evenveel tijd zijn als met de auto. Met de auto is het namelijk wat verder (34 km) en sta ik geregeld stil.
...
1e keer WW en dat viel niet tegen: 40 min enkele reis. Zit nog beetje rek in verwacht is maar niet heel veel. En wind en regen heb ik nog niet gehad dus dan maar zien wat erbij komt.
In mijn ervaring krijg je daar niet veel bij of af. Hooguit 5 minuten minder (sterk wind mee) of meer (sterk windtegen). Verbazingwekkend hoe weinig variatie daar op zit. Wat vanuit timing oogpunt fantastisch is natuurlijk, in vergelijking met de niet in te schatten filles...
Ik doe ook 25km en doe hier ook tussen de 39 en 44 minuten over. Dus jij zal waarschijnlijk net zoals ik heel veel lange rechte stukken hebben zonder dat je moet afremmen of bochten nemen.
klopt...en dat de afwijking beperkt is, vind ik inderdaad een groot voordeel.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Plaats reactie