Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Waar je op moet letten? Lekker genieten en kijken wat wel en niet bevalt. Rustigaan aan de snelheid wennen en niet proberen om minstens een bepaalde snelheid te houden. Ofwel: let op je eigen veiligheid!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Rik, welkom! Waar je, naast je eigen veiligheid natuurlijk, op moet gaan letten heb je zelf al keurig omschreven: is de ST3 met jouw lengte geschikt om langere afstanden mee te gaan rijden? Zit je lekker? Krijg je pijntjes en dingetjes? Top dat je de bike een week mag testen, dat is de enige manier om hierachter te komen. Veel plezier!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha FreddyH, Stromeur, dank voor het welkom. Thx, fijn om nog eens te horen wat ik zelf idd. al ongeveer dacht. En goed om nog maar eens de veiligheid te benadrukken... snelfietspad in Arnhem is natuurlijk al recent in het nieuws geweest. En had al door dat het geen gewone fietsen zijn... deed me bijna een beetje aan iets tussen fietsen en moterrijden in denken wat ik in het verleden heb gedaan...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat snelfietspad is idd 2x naar in het nieuws geweest, maar als we ons ongevallen draadje bekijken zien we regelmatig mensen vallen die pas net op een SP rijden...

Daarmee wil ik niet zeggen dat ervaren SPers immuun zijn oid, maar het is gewoon wennen.
RikC schreef: 26 mei 2019, 22:32 deed me bijna een beetje aan iets tussen fietsen en moterrijden in denken wat ik in het verleden heb gedaan...
Inderdaad. Met het verschil dat beide ervaringen toch flink anders zijn. Anders gezegd: een SP zit niet perse in het midden tussen die 2.

Nogmaals: gewoon gaan genieten, maar doe vooral voorzichtig!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Buiten veilig en genieten, is het belangrijk dat je 'n bikefitting zou laten uitvoeren en alzo zien dat 'n fiets die je wenst aan te schaffen ook kan afgesteld worden op jou postuur, zodat je achteraf echt kan genieten.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Edo
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2019, 09:19

Hallo Fietsers,

Sinds enige weken lees ik allerhande draadjes op dit forum en nu ik vorige week mijn st2 heb opgehaald en daar vier dagen met een grote glimlach op heb rondgereden, is het tijd om me even netjes voor te stellen.

Zoals je kunt zien heet ik Edo en de laatste jaren was ik veroordeeld tot de auto omdat ik mijn dochtertje 's ochtends wegbracht. Nu ze naar school gaat bood dit de kans om naar een alternatief uit te kijken voor de fiets, racefiets, auto, of motor.

Op het forum heb ontdekt dat mijn woon- werkafstand met 14km een stuk kleiner is dan die van de meeste forumleden. Toch vond ik dat met een normale fiets te veel tijd kosten en ook het omkleden, wanneer ik met de racefiets, of de motor ga, duurde me te lang ten opzichte van de tijd die ik onderweg ben. Daarom koos ik ondanks de relatief korte afstand voor een Stromer.

Ik behoor tot de geluksvogels die
één van mooiste woon- werkroutes rijdt die je je kunt wensen, want die 14km lopen van het centrum van Gouda via Haastrecht en de Vlist naar Schoonhoven. Echt een mooie route en met prima geasfalteerde fietspaden en wegen en met maar één stoplicht op de hele route.
Ik ontdekte zelfs dat ik met een gemiddelde snelheid van 40,3 op mijn werk aankwam en daarmee doe ik er een paar minuten korter over dan met de auto, of de motor.
Dus na een paar dagen ben ik ervan overtuigd dat het een geweldige keuze is geweest om een SP aan te schaffen.
Laatst gewijzigd door Edo op 27 mei 2019, 20:30, 3 keer totaal gewijzigd.
St2. 14km enkele reis.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha @FreddyH, idd is het ook weer geen motor he ;-). Iig. weet ik dat ik tegenwoordig sowieso geneigd ben in te houden in de buurt van andere weggebruikers en fietsers e.d. niet er lomp langsfietsen... alhoewel ik al wel merkte dat je je op de snelheid van de SP snel verkijkt!

En @Free2Bee, bikefitting is denk ik idd. een goed idee zal daar eens naar vragen.

@Edo, ook welkom, succes met de nieuwe aanschaf!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Welkom Frits en Edo

De tip die ik je wil meegeven Edo is gebruik de fiets niet om een sportieve prestatie neer te zetten. Vooral niet in de zin dat je tijd of snelheid van verschillende dagen met elkaar vergelijkt. Immers je rijd in het verkeer en daar is haasten (omdat je bijvoorbeeld sneller wil zijn dan gisteren) onhandig.

Ik weet het ik mag er niets van zeggen; immers 9 maanden geleden reed ik harder dan op dat moment verstandig was, alhoewel binnen wettelijke marges. Ik ging over de kop; brak 10 ribben, een sleutelbeen en heb tot de dag van vandaag last van een inzakkingsfractuur (in gewoon Nederlands gebroken ruggenwervel). Hersenschudding, klaplong etc. 9 maanden later zit ik nog in de ziekenwet en kan nu 5 uur per dag werken...

Dus mijn advies gebruik je fiets niet als sportieve prestatie; maar ga lekker, desnoods sportief, fietsen. Die minuut sneller is niet relevant. Geniet!
Edo
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2019, 09:19

Bedankt voor het welkom.

@jjj (drie J's fan?)
Wat een ontzettend naar verhaal. Ik hoop dat je goed zult herstellen.

Het ligt niet in mijn bedoeling om een sportieve prestatie neer te zetten. Ik heb tot 2014 jaarlijks 12.000km op de motor gereden (naast nog zo'n 10.000km in de auto) en wanneer er een machine is waar je echt enorm defensief en oplettend op moet rijden dan is het wel de motor, en dat is natuurlijk met de SP niet anders.

Ik heb een heel rustige dagelijkse route zonder oponthoud en met voornamelijk flauwe bochten, waardoor ik het overgrote deel van de route gewoon veilig met 45/46 door kan trappen. Dat ik de gemiddelde snelheid vermelde deed je waarschijnlijk vermoeden dat ik enorm gefocust ben op het neerzetten van een prestatie, maar dat kwam meer omdat ik het gereden gemiddelde zo belachelijk hoog vond dat ik het bijna niet kon geloven.
Ik kan niet ontkennen dat ik wel na iedere rit kijk hoeveel kilometer ik heb gereden en met welk gemiddelde, maar tijdens het rijden ben ik daar totaal niet mee bezig. Dan ben ik gewoon lekker aan het fietsen.
St2. 14km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gesprek over motor versus Stromer afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=16&t=2662
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie